همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

روشهای پرداخت الکترونیک قبوض-بانک ملت


 

 

روشهای پرداخت الکترونیک قبوض

- پرداخت قبوض از طریق اینترنت

- پرداخت قبوض از طریق تلفنبانک

- پرداخت از طریق پیامک بانک (SMSبانک)

- پرداخت از طریق همراه بانک ملت (موبایل بانک)

- پرداخت قبوض از طریق پایانه های خودپرداز

- پرداخت قبوض از طریق پایانه هایposفروشگاهی

- پرداخت از طریق سایت اینترنتی پرداخت شتابی قبوض

در راستای گسترش خدمات بانکداری متمرکز، ترویج فرهنگ استفاده از پول الکترونیک، تسهیل فرآیند پرداخت قبوض و جلوگیری از مراجعات غیر ضروری به شعب بانک ها جهت پرداخت قبوض، بانک ملت مفتخر است به آگاهی برساند سرویس پرداخت غیر حضوری قبوض خود را با استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا در اختیار عموم هم وطنان گرامی قرار داده است.
از این پس مشتریان گرامی قادر خواهند بود با افتتاح هر یک از حساب های متمرکز (جام، قرض الحسنه، کوتاه مدت) نزد این بانک و با فعال نمودن سرویس پرداخت غیر حضوری قبوض در کلیه محیط های مجازی (تلفنبانک، پیامک بانک، همراه بانک، اینترنت و ...) در شعبه افتتاح کننده حساب و دریافت پاکت های حاوی رمز عبور، نسبت به پرداخت تمامی قبوض (شهرداری تهران،آب ، برق و...) اقدام نمایند.
خاطر نشان می سازد چنانچه سرویس مورد بحث برای هر یک از حساب های مشتریان فعال گردد، امکان پرداخت غیر حضوری قبوض برای سایر حساب های ایشان نیز فراهم خواهد شد.
با توجه به تدابیر اندیشیده شده در خصوص مدیریت بهینه قبوض پرداختی از بسترهای یاد شده، هنگام پرداخت غیر حضوری قبوض، علاوه بر ارسال یک برگ رسید پرداخت به نشانی پست الکترونیک مشتری(E-mail)، اطلاعات قبوض پرداختی در گزارش صورت حساب اینترنتی حساب ایشان نیز منعکس می شود.

روش های پرداخت غیر حضوری قبوض:

پرداخت قبوض از طریق اینترنت

به منظور پرداخت قبوض از بستر اینترنت، مشتریان گرامی می توانند با مراجعه به سایت بانک ملت به نشانیwww.bankmellat.ir و انتخاب گزینه ورود به سایت بانکداری اینترنتی، با استفاده از شناسه مشتری و رمز عبور به صفحه بانک اینترنتی خود وارد شوند، از آنجا که برخی از مشتریان بیش از یک حساب متمرکز در اختیار دارند باید حساب مورد نظر خود را جهت پرداخت قبض تعیین و سپس با استفاده از فهرست فعالیت ها نسبت به انتخاب گزینه پرداخت قبوض اقدام و با کلیک بر روی گزینه اجرا وارد صفحه پرداخت قبوض شوند.
در صفحه پرداخت قبوض، باید اطلاعات قبض در محل های مورد نظر (شناسه های قبض وپرداخت و مبلغ) درج و با انتخاب گزینه تایید نسبت به پرداخت قبض اقدام شود، لازم به ذکر است پس از انجام این مراحل سامانه نسبت به تولید رسید قابل چاپ اقدام خواهد نمود.

پرداخت قبوض از طریق تلفنبانک

  - تماس با شماره تلفن ۸۱۳۲-۰۲۱(۴۲۰خط)
  - ورود کامل شماره حساب و فشردن کلید ستاره (*)
  - ورود رمز عبور و فشردن کلید ستاره (*)
  - فشردن کلید (۵) جهت پرداخت قبوض
  - ورود شناسه قبض و فشردن کلید ستاره (*)
  - ورود شناسه پرداخت و فشردن کلید ستاره (*)
  - ورود مبلغ قبض و فشردن کلید ستاره (*)
  - اعلام مبلغ کسر شده بابت قبض پرداختی توسط سامانه

پرداخت از طریق پیامک بانک (SMS بانک)

پیام کوتاه(SMS):
ارسال پیام کوتاه ذیل به شماره تلفن ۲۰۰۰۳۳ ( از راست به چپ)
۳۱ b شماره حساب متمرکز مشتری نزد بانک ملت bرمز عبور b شناسه قبض b شناسه پرداخت b مبلغ قبض
حرف (b ) نشانگر یک فاصله است.

پرداخت از طریق همراه بانک ملت (موبایلبانک)

با عنایت به این که هم اکنون در اکثر گوشی های تلفن همراه امکان نصب نرم افزارهای جانبی وجود دارد، مشتریان باید پس از فعال سازی این سرویس و دریافت رمز عبور از شعبه افتتاح کننده حساب با مراجعه سایت اینترنتی بانک ملت به نشانیwww.bankmellat.irو با کلیک بر روی گزینه ورود به بانکداری اینترنتی و انتخاب ورود به سایت همراه بانک ملت نسبت به دریافت نرم افزار مربوطه و کلید تبادل (رمز ۱۶ رقمی) اقدام نمایند .
خاطر نشان می سازد پس از نصب این نرم افزار در گوشی تلفن همراه، آیکون برنامه به لیست برنامه های موجود در گوشی اضافه خواهد شد. در این راستا مشتریان محترم برای اجرای برنامه باید بر روی آیکون" همراه بانک ملت" کلیک کنید.
شایان ذکر است در اولین اجرای برنامه باید تنظیماتی که در صفحه نمایش تلفن همراه ظاهر می شود، توسط مشتریان محترم تکمیل شده و نصب شده و تنظیمات ذخیره می شوند. تنظیمات اشاره شده عبارتند از رمز همراه بانک (رمز۴ رقمی که به هنگام فعال سازی سرویس توسط شعبه به مشتری داده شده است) و تکرار رمز یاد شده، کلید تبادل (رمز ۱۶ رقمی که از سایت پیامک بانک ملت اخذ گردیده است)

مراحل پرداخت قبوض از طریق همراه بانک ملت (موبایل بانک)

  - انتخاب آیکون همراه بانک ملت
  - درج رمز عبور(۴ رقمی)
  - انتخاب گزینه"ورود"(Option)
  - انتخاب فهرست پرداخت قبوض
  - انتخاب حساب مورد نظر برای پرداخت قبض
  - انتخاب گزینه ادامه
  - ورود شناسه قبض
  - ورود شناسه پرداخت
  - ورود مبلغ قبض
  - انتخاب گزینه ادامه
  - انتخاب گزینه ارسال
  - تایید ارسال با انتخاب Yes
  - دریافتSMS تاییدپرداخت قبض از سوی بانک
برنامه های آتی بانک ملت در مورد پرداخت غیر حضوری قبوض بانک ملت در جهت اهداف عالی خود مبنی بر گسترش فرهنگ بانکداری الکترونیک، قصد دارد امکان پرداخت غیر حضوری قبوض را از طریق پایانه های خودپرداز، پایانه هایPOS فروشگاهی، همراه بانک ملت و همچنین پرداخت قبوض بوسیله کارت های بانکی صادره سایر بانک های عضو شبکه شتاب از طریق سایت اینترنتی خود را در آینده ای نزدیک فراهم آورد.
بر این اساس شما مشتریان گرامی قادر خواهید بود پس از بهره برداری از خدمات یاد شده نسبت به پرداخت غیر حضوری قبوض خود اقدام نمایید.
این خدمت به گونه ای طراحی شده است که دارندگان تمامی کارت های بانکی عضو شبکه شتاب قادر خواهند بود قبوض خود را از طریق پایانه های خودپرداز این بانک پرداخت نمایند.

پرداخت قبوض

از آنجا که امکان پرداخت قبوض با مراجعه حضوری ( در سامانه متمرکز) و همچنین از بستر اینترنت فراهم است، بنابراین به منظور کاهش مراجعات مشتریان به شعب، از این پس پرداخت قبوض از طریق پایانه های خودپرداز بانک ملت امکان پذیر است.دارندگان کارت های بانکی (مانند بن کارت، کارت هدیه و ملت کارت متمرکز) و نیز کارت بانک های عضو شتاب می توانند با مراجعه به پایانه های خودپرداز بانک با یکی از دو روش زیر نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند:
خواندن بارکد قبض: در این روش پس از انتخاب گزینه" خدمات پرداخت" و" نوع قبض" حسابی که وجه قبض از آن کسر می شود ، معرفی و سپس بارکد قبض در محل مخصوص در پایانه های خودپرداز قرار گرفته و پس از تایید مراتب، وجه مربوطه از حساب معرفی شده کسر و قبض پرداخت می گردد.
ورود اطلاعات قبض: در این روش پس از انتخاب گزینه" خدمات پرداخت" و" نوع قبض" حسابی که وجه قبض از آن کسر می گردد، معرفی و سپس شناسه قبض، شناسه پرداخت و مبلغ قابل پرداخت وارد و تایید می شود. پس از ثبت صحیح اطلاعات وجه مربوطه از حساب معرفی شده کسر و قبض پرداخت می گردد.
لازم به ذکر است پس از پرداخت قبض با هر یک از دو روش فوق، رسید پرداخت قبض مربوطه توسط پایانه خودپرداز صادر می گردد. خاطر نشان می کند امکان پرداخت قبوض با کارت های صادره این بانک از طریق پایانه های خودپرداز سایر بانک ها نیز وجود دارد.
در راستای تنوع بخشی به خدمات و محصولات نوین بانکی و همچنین کاهش تردد و جا به جایی غیر ضروری درون شهری امکان پرداخت قبوض از طریق پایانه هایposفروشگاهی فراهم شده است. بر این اساس از این پس تمامی دارندگان کارت های صادره بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت قبوض خود از طریق پایانه هایpos فروشگاهی بانک ملت خواهند بود. در این راستا اهم ویژگی های خدمت پرداخت قبوض از طریق پایانه هایposفروشگاهی به شرح زیر است:
امکان پرداخت قبوض برای تمامی دارندگان کارت های صادره بانکی عضو شتاب امکان پرداخت تمامی قبوض دارای شناسه های قبض و پرداخت
پرداخت رایگان قبوض: پرداخت قبوض برای تمامی دارندگان کارت های صادره بانکی (صادره از بانک ملت و یا سایر بانک ها) رایگان است و در این بازه کارمزدی از پرداخت کنندگان قبوض گرفته نخواهد شد.
یک سانی فرآیند انتقال اطلاعات قبوض پرداخت شده از طریق پایانه هایposفروشگاهی با سایر رسانه های پرداخت قبوض. قبوض پرداخت شده از طریق پایانه هایposفروشگاهی تفاوتی با سایر رسانه های پرداخت (نظیر شعب) نداشته و اطلاعات قبوض مربوطه در فاصله زمانی کمتر از ۲۴ ساعت به شرکتهای خدماتی انتقال می یابد.

مراحل پرداخت قبوض از طریق پایانه هایposفروشگاهی بانک ملت:

  ۱. کشیدن کارت صادره بانکی عضو شتاب در پایانه هایpos
  ۲. انتخاب گزینه پرداخت قبوض
  ۳. ورود رمز کارت
  ۴. درج شناسه قبض
  ۵. درج شناسه پرداخت
  ۶. درج مبلغ قبض
  ۷. اخذ تاییدیه از سوی پایانه های
  ۸. ارائه رسید پرداخت از سوی پایانه هایpos
لازم به ذکر است پرداخت کنندگان قبوض از طریق پایانه هایpos فروشگاهی باید نسبت به نگهداری رسید پرداخت قبض تا دوره بعدی صدور قبض اقدام نمایند.
به منظور دریافت قبوض دارندگان کارت های بانکی عضو شتاب، سایت اینترنتی ویژه ای راه اندازی شده است.
بدین ترتیب دارندگان کارت های عضو شتاب با استفاده از رمز دوم و پارامتر کنترلیcvv۲ کارت خود، می توانند نسبت به پرداخت قبض مورد نظر از طریق این سایت و انتخاب گزینه"پرداخت الکترونیک قبوض" اقدام نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد