همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

جذب ۸ هزار پلیس افتخاری

آموزش پلیس افتخاری در فضای مجازی

جذب ۸ هزار پلیس افتخاری

مدیرکل پلیس افتخاری ناجا‏، از استقبال بی نظیر هموطنان برای جذب در این پلیس خبر داد و گفت: به منظور ارتقای آموزش،‏ این افراد از سال آینده از طریق فضای مجازی آموزش خواهند دید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدرضا اکرمی در حاشیه اولین همایش سراسری روسای پلیس افتخاری ناجا گفت: هدف از برگزاری این همایش آموزش روسای پلیس افتخاری استان ها در جذب و بکارگیری این پلیس و تبیین آخرین دستاوردها و برنامه ها در سال آینده است تا هرچه بیشتر از این ظرفیت اجتماعی در راستای کاهش آسیب ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نو روزی از این ظرفیت اجتماعی در مقو له فرهنگی و اجتماعی با رویکرد پیشگیری اجتماعی‏، استفاده خواهیم کرد اما این افراد در جرایم خشن که نیاز به مهارت های خاص پلیسی دارد استفاده نمی شوند.

سرهنگ اکرمی‏‏، از استقبال بی نظیر هموطنان برای جذب در این پلیس خبر داد و گفت: قشرهای مختلف جامعه از جمله اساتید، پزشکان‏، مدیران کل وزارتخانه ها اعلام آمادگی برای خدمت کردند.

وی یادآور شد: پلیس های افتخاری در دو سطح خدمت می کنند در سطح یک، افراد پس از احراز صلاحیت، آموزش و سازماندهی و در کارهای سخت افزاری بکارگیری می شوند، این افراد از بیمه لحظه ای برخوردارند و تا مرز شهادت نیز از آنها حمایت می شود اما سطح دو، افراد حضور فیزیکی نخواهند داشت و کار فرهنگی می کنند که این سطح را در گذشته در پلیس راهور تجربه کرده ایم.

به گفته مدیرکل پلیس افتخاری ناجا‏، ۳۳ هزار نفر در سطح کشور متقاضی و در حال جذب هستند که از این تعداد بیش از ۸ هزار نفر مراحل جذب را طی و آماده بکارگیری می شوند.

سرهنگ اکرمی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص ارتقاء آموزشی این افراد، گفت: پلیس های افتخاری پس از جذب تحت آموزش عمومی و تخصصی قرار می گیرند،این آموزش ها متنوع و مهارت های کلیدی آنها را ارتقاء می دهد.

وی افزود: در آموزش های تخصصی با کمک معاونت آموزش ناجا قصد داریم تا سال آینده این افراد از طریق فضای سایبری، آموزش ببینند. براین اساس به هر فرد کلید واژه ای داده می شود. چرا که بسیاری از این افراد فرصت حضور در کلاس را ندارند. اما در آموزش هایی همانند تیراندازی حضور فرد ضروری است.

سرهنگ اکرمی یادآور شد: به دنبال آن هستیم تا از این ظرفیت اجتماعی بیشتر استفاده کنیم تا تعامل بین پلیس و اقشار مختلف جامعه را افزایش دهیم، به همین منظور سال آینده در تهران بزرگ از پلیس های افتخاری در گشت های انتظامی استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم بکارگیری این پلیس ما را در کاهش آسیب های اجتماعی و داشتن جامعه ای عاری از هرگونه ناامنی در جهت ارتقای توسعه پایدار‏ یاری دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد