همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

توسعه 20 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان


  

تشریح برنامه های سال 94 دانشگاه فرهنگیان
توسعه 20 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور از افزایش بودجه این دانشگاه به 200 میلیارد تومان در سال 94 خبر داد.
محمود مهرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، در خصوص میزان بودجه مصوب این دانشگاه از سوی دولت در سال 94 اظهار کرد: بودجه دانشگاه فرهنگیان در سال جاری 166 میلیارد تومان بود که براساس آنچه در لایحه دولت برای سال آینده آمده است، بودجه این دانشگاه به 200 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
وی در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: باید در خصوص پذیرش دانشجو به امکانات بالفعل دانشگاه توجه داشت؛ متاسفانه تاکنون این امر رعایت نشده که امیدواریم از این پس این مساله در پذیرش‌ها لحاظ شود تا شاهد مشکلاتی که برای واحد‌ها از جمله پردیس شهید هاشمی‌نژاد مشهد اتفاق افتاد، نباشیم؛ البته این مشکلات فقط محدود به پردیس شهید هاشمی‌نژاد نبوده است.
مهرمحمدی با بیان اینکه «البته در فرایند پذیرش دانشجو، آن چیزی که مدنظر ماست به طور تمام و کمال اعمال نمی‌شود» تصریح کرد: بخشی از این موضوع به خاطر این است که ما تسلط کامل بر پذیرش دانشجو نداریم چرا که در اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشگاه فرهنگیان، ما تنها منبع نیستیم؛ بلکه مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه مسئولیت‌هایی دارد.
وی ادامه داد: در هر جایی که ما بیش از ظرفیت پذیرش دانشجو داشته‌ایم، به دلیل نیازی بوده که نسبت به تامین نیروی انسانی وجود داشته است؛ معمولا پذیرش دانشجو با هم‌نظری با آن‌ها افزایش می‌یابد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه «پذیرش دانشجو حتما باید با رعایت شاخص‌هایی باشد که ما بتوانیم از عهده تربیت معلم براساس شاخص‌های کیفی برآییم» تاکید کرد: چنانچه کیفیت را در این امر لحاظ نکنیم، وزارت آموزش و پرورش نیز از نهاد دانشگاه فرهنگیان بهره لازم را نخواهد برد.
مهرمحمدی همچنین در خصوص برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه تحصیلات تکمیلی در مراکز استانی دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال اولین سالی بود که در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجو پذیرش شد که البته آن هم به شکل محدود بود و بیشتر حالتی نمادین داشت؛ اما برای سال 94 توسعه تحصیلات تکمیلی را در برنامه کاری قرار داده‌ایم که میزان و تعداد آن بین 15 تا 20 رشته محل توسعه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: ما در زمینه ارتقای شغلی و تحصیلی نیروهای شاغل در آموزش و پرورش نیز مسئولیت و ماموریت داریم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه «بخش قابل توجهی از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش مدرک کارشناسی دارند» اظهار کرد: ارتقای تحصیلی این گروه به معنای توسعه تحصیلات تکمیلی است؛ دوره‌های تحصیلی برای این منظور دایر خواهد شد.
مهرمحمدی همچنین در خصوص پذیرش عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: این امر در همان چارچوبی که سایر دانشگاه‌ها انجام می‌دهند، صورت می‌گیرد؛ دانشگاه فرهنگیان در فراخوان‌های وزارت علوم، دو مرتبه در سال نیازهای خود را اعلام می‌کند و این روند به صورت عادی طی می‌شود.
ئیس دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص اعتراضات دانشجویان این دانشگاه مبنی بر کاهش حقوق دریافتی از این دانشگاه تصریح کرد: پولی که از حقوق دانشجویان کسر می‌شود برابر مصوباتی است که در سازمان مرکزی صورت می‌گیرد؛ یک فقره از این کسری‌ها طبق مصوبه هیات امنای دانشگاه است که براساس آن 45 درصد از حقوق دانشجویان کسر می‌شود.
وی ادامه داد: در موارد جزئی نیز به منظور فعالیت‌های اختیاری، داوطلبانه، مسافرت‌های اردویی، راهیان نور و...، در آن مواردی که لازم است مصوب شود تا مبلغ ناچیزی کاهش یابد، این اتفاق رخ می‌دهد که البته این موضوع به ندرت اتفاق می‌افتد.
مهر محمدی اظهار کرد: البته برای کاهش 45 درصدی کسر از حقوق دانشجویان در حال رایزنی هستیم تا چنانچه بودجه دانشگاه در سال آینده اجازه دهد، تغییرات اساسی در جهت تامین خواست و رضایت دانشجویان داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد