همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

** شرایط برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش


  ** شرایط برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش
موسی‌پور افزود: پیش نیاز دیگر شرایط و نحوه پذیرش ۵ هزار نفر در آموزش‌ و پرورش است. این تعداد نیرو از طریق آزمون جذب خواهند شد و باید مشخص شود که این آزمون چگونه، در چه تاریخی و با چه محتوایی برگزار خواهد شد؟ آیا آزمون صرفاً کتبی باشد یا مصاحبه نیز داشته باشیم، هم‌اکنون در حال بررسی این مراحل هستیم و شرایط برگزاری آزمون هنوز کاملاً مشخص نیست. پیشنهادهایی از سوی دانشگاه فرهنگیان مطرح شده است که باید در مراجع سیاستگذاری تصویب شود.
** دوره آموزشی متقاضیان جذب در دانشگاه فرهنگیان باید تا ۱۵ مرداد برگزار شود
وی ادامه داد:‌زمان برگزاری آزمون استخدامی هنوز به طور دقیق مشخص نیست. زمان برگزاری دوره آموزشی نیز بر اساس تدارکات اولیه به این صورت است که ۶ هفته قبل از شروع مدارس باید دوره آموزشی آغاز شود چرا که این افراد باید کار عملیاتی را در مدارس طی کنند و وقتی وارد مدارس می‌شوند باید پیش نیاز آموزشی لازم را کسب کرده باشند بنابراین این دوره لزوماً باید تا ۱۵ مرداد اجرایی شود و اگر با تأخیر همراه باشد دوره کارآموزی این افرد که باید یک ساله باشد ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.
** رشته‌های مورد نیاز در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که رشته‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟‌ گفت: نیازها توسط مرکز نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش مشخص شده همچنین محل‌های که به این رشته‌ها نیاز دارند نیز مشخص شده است اما هنوز در مراجع سیاستگذاری به تصویب نرسیده و نهایی نشده است.
موسی‌پور اظهار داشت:‌رشته‌های فنی در این آزمون مورد نیاز است. یکی از سیاست‌ها که باید به تصویب برسد این است که آیا این دوره متمرکز بر آموزش تعلیم و تربیت است یا مبتنی بر آموزش بین رشته‌ای است؟ اگر مبتنی بر آموزش است که ما معتقدیم، تفاوتی ندارد افراد در چه رشته‌های هستند، یعنی اگر فارغ‌التحصیل رشته فنی و حرفه‌ای، علوم پایه یا علوم انسانی باشند،  آموزش‌ها را هر دانشگاهی از جمله دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی می‌تواند عرضه کند.
وی افزود: اگر قرار باشد دوره آموزشی به صورت تخصصی یا آمیخته باشد در چنین شرایطی تقسیم کار خواهیم داشت و دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی آموزش‌های لازم را برای برخی رشته‌ها و دانشگاه فرهنگیان نیز آموزش‌های لازم را برای رشته‌های دیگر خواهد داشت.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به این‌که یکی از اقدامات اساسی در سال ۹۴ گشایش مسیر تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش است،‌ بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان هم اکنون ظرفیت‌های خوبی دارد اما این ظرفیت‌‌ها سبب نمی‌‌شود که از مشارکت سایر دانشگاه‌ها بهره‌مند نشویم.
موسی‌پور ادامه داد:‌ به هر حال دانشگاه فرهنگیان مرکزی است با بیش از یک هزار نفر مدرس دارای تجربه اما این بدین معنا نیست که می‌توانیم تمام کار را انجام دهیم،‌ در عمل هر سال بیش از ۵ هزار نفر مدرس، هر ترم در دانشگاه فرهنگیان تدریس می‌کنند و این یعنی مشارکت بخش عظیمی از دانشگاه‌های کشور در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.
وی ادامه داد:‌ تجربه دانشگاه فرهنگیان در آموزش‌های تربیتی تجربه ارزشمندی است و این دانشگاه می‌تواند کار را به تنهایی دنبال کند اما از کمک سایر متخصصانی که در دانشگاه‌های دیگر هستند، بهره خواهیم برد.

نظرات 1 + ارسال نظر
نگار 28 - فروردین‌ماه - 1394 ساعت 17:48

یعنی حسابداری میگیره؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد