همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

طرح تحول نظام سلامت در دندانپزشکی در بروجرد آغاز شد


 

روزهای بروجرد- رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در دندانپزشکی در سطح مدارس ابتدایی این شهرستان خبر داد.

محسن صیرفی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت در دندانپزشکی با هدف پیشگیری از بیماری های دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی آغاز شده است.

وی افزود: البته قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، اقدامات پیشگیرانه ای در حوزه بهداشت دهان و دندان در مدارس بروجرد انجام می شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با بیان اینکه دانش آموزان مدارس حاشیه شهر در مرحله نخست این طرح معاینه می شوند، گفت: این شبکه با داشتن 9 دندانپزشک بعد از اجرای مرحله پیشگیری از پوسیدگی دندان به ادامه مراحل دیگر طرح براساس بخشنامه ها و دستورالعمل های وزارتخانه خواهد پرداخت.

وی افزود: نبود اقدامات پیشگیرانه مناسب و کافی از سنین پایین باعث افزایش بیماری ها و مشکلات دهان و دندان در سطح کشور و تحمیل هزینه های بیشتر بر اقتصاد جامعه می شود.

صیرفی با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت و درمان در خصوص بهداشت دهان و دندان گفت: این وزارتخانه علاوه بر تربیت نیروی انسانی در حوزه بهداشت دهان و دندان، برنامه هایی در حوزه پیشگیری از بیماری های دندان و کاهش هزینه های دندانپزشکی در دستور کار دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار داشت: جامعه هدف طرح تحول نظام سلامت در دندانپزشکی بیشتر افراد زیر 18 سال هستند.

وی گفت: بخشی از برنامه های بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد