همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

مصالح ساختمانی تولیدشده در آجرپزی‌های بروجرد استاندارد نیست


 

روزهای بروجرد- رئیس اداره استاندارد شهرستان بروجرد گفت: از مجموع ۳۰ کارخانه آجرپزی فعال در بروجرد هیچکدام پروانه استاندارد ندارد، به عبارت دیگر مصالح ساختمانی تولید شده در این کارگاه‌ها فاقد استانداردهای لازم هستند.

عنایت شرفی در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: براساس مصوبه قانونی سال 1386 مبنی بر الزام واحدهای تولید مصالح ساختمانی نسبت به استاندارد اجباری تولیدات خود، واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی موظف به دریافت پروانه استاندارد هستند.
وی با استناد به ماده 9 مجموعه قوانین سازمان استاندارد ملی ایران، افزود: تولید و عرضه کالای مشمول استاندارد بدون داشتن علامت استاندارد غیرقانونی است و باید با متخلفان برخورد قانونی شود.
رئیس اداره استاندارد شهرستان بروجرد با اشاره به اخطارهای پی‌در‌پی به صاحبان 27 واحد تولید مصالح ساختمانی در بروجرد، بیان کرد: با توجه به اهمال آن‌ها در زمینه استانداردسازی مصالح ساختمانی، برخی از این واحدها به مقامات قضایی معرفی شده‌اند تا برابر قانون با آن‌ها رفتار شود.

وی با ضعیف‌خواندن روند اجباری کردن استاندارد در این شهرستان، عنوان کرد: تنها سه واحد بتن آماده، کارخانه تولید شن و ماسه و بلوک سقفی پلی‌استایرن دارای پروانه استاندارد در شهرستان بروجرد مشغول به فعالیت هستند.
شرفی خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل توزیع بیش از حد مجاز این محصولات و نیز در دسترس بودن مصالح غیراستاندارد، شهروندان بروجردی بخش اعظم مصالح ساختمانی موردنیاز خود را از محصولات فاقد استاندارد تهیه می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که بخش اعظم مصالح ساختمانی استفاده شده در بروجرد، غیراستاندارد هستند، تصریح کرد: به عبارت دیگر با احتساب این‌که بخش اعظم مصالح به کار رفته در ساختمان‌های بروجرد از این مصالح تاًمین شود، در این صورت نزدیک به 90 درصد مصالح به کار رفته در ساختمان‌ها غیراستاندارد هستند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بروجرد با اشاره به این‌که استفاده از مصالح استاندارد نیازمند همکاری عمومی است، گفت: یکی از دلایل عمده عرضه محصولات و مصالح غیراستاندارد در این شهرستان مطالبه عمومی در راستای استفاده از این مصالح است که برخی به دلیل قیمت کمتر آن‌ها نسبت به مصالح دارای برچسب استاندارد، استفاده از این محصولات به صورت مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی افزود: رعایت استانداردهای لازم و نیز استفاده از برچسب استاندارد بر روی کالاهای ارائه شده توسط واحدهای تولیدی برای عرضه در بازار هدف ضروری است، هرچند تولید کننده‌ها ادعا داشته باشند کالای تولیدی توسط واحد آن‌ها دارای کیفیت لازم و قابل رقابت با کالاهای استاندارد شده باشند اما اگر این کالاها فاقد برچسب استاندارد باشند از توزیع آن‌ها ممانعت می‌شود.

شرفی با اشاره به این‌که کشور ایران بر روی کمربند زلزله قرار دارد، بیان کرد: ضرورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد آن هم برای شهر زلزله‌خیزی نظیر شهرستان بروجرد ضرورتی انکارناپذیراست که تاکنون با وجود اخطارهای مکرر به واحدهای تولیدی و عرضه‌کننده این محصولات، نادیده گرفته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد