همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

رشد ۵.۳ درصدی طلاق و کاهش ۶.۵ درصدی ازدواج در کشور

مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی ثبت احوال در گفت وگو با تسنیم خبر داد
رشد ۵.۳ درصدی طلاق و کاهش ۶.۵ درصدی ازدواج در کشور
خبرگزاری تسنیم: مدیر کل آمار و اطلاعات جمعتی سازمان ثبت احوال کشور از رشد ۵.۳ درصدی طلاق و کاهش ۶.۵ درصدی ازدواج در کشور خبر داد.

علی اکبر محزون در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره آمار وقایع ازدواج و طلاق در سال ۹۳، اظهار داشت: در سال ۹۳ ۷۲۴ هزار و ۳۴۵ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته در هر ماه به طور میانگین ۶۰۰ هزار و ۳۶۲، در هر شبانه روز یک هزار و ۹۸۵ و در هر ساعت به طور متوسط ۸۳ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است. همچنین بیشترین ازدواج بین آقایان در گروه سنی  تا  ۲۰ تا ۳۴ سال و بیشترین ازدواج بین خانم ها در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال است.

مدیر کل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه نرخ کشور ازدواج در کشور ۹.۳ در هزار نفر است،  تصریح کرد: بر این اساس استان کردستان با نرخ ۱۲.۵ درصد، اردبیل با ۱۲.۳ درصد و زنجان با ۱۱.۸ درصد بیشترین ازدواج و البرز با نرخ ۶.۹ درصد،  تهران با نرخ ۷ درصد و کرمان با ۷.۷ کمترین واقعه ازدواج در آنها به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ ۱۶۳ هزار و ۵۷۲ مورد واقعه طلاق به ثبت رسیده که این میزان در شهرها ۱۴۹ هزار و ۶۴۷ و در روستاها ۱۳ هزار و ۹۳۵ مورد بوده است. همچنین می توان گفت در هر شبانه روز ۴۴۸ و در هر ساعت ۱۹ مورد طلاق به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۵.۳ درصد افزایش داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد