همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

افزایش حقوق مستمر‌ی‌بگیران تامین اجتماعی همچنان در انتظار تصویب هیئت وزیران


 

خبرگزاری تسنیم: بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پس از گذشت یک ماه از سال جدید هنوز در انتظار تعیین و تصویب میزان افزایش مستمری خود برای سال جاری هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هر ساله قبل از شروع سال نو کارمندان و اقشار حقوق‌بگیر جامعه منتظر اعلام افزایش حقوق خود برای سال آینده هستند و بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز به عنوان گروهی از این قشر از این قاعده مستثنی نیستند. اما پس از گذشت یک ماه از سال جدید هنوز میزان افزایش مستمری بازنشستگان این سازمان تعیین نشده و منتظر تصویب هیئت وزیران است.

این در حالی است که تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حاشیه مراسم بزرگداشت مقام زن در روز ۲۳ فروردین در جمع خبرنگاران درباره این موضوع، گفت:‌ افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی بر اساس نرخ تورم و حداقل دستمزد حقوق‌بگیران تعیین می‌شود که سازمان بر این اساس پیشنهاد خود را به هیئت وزیران داده و منتظر اعلام نظر و تصویب هیئت وزیران است اما وی در خصوص رقم پیشنهادی این سازمان به هیئت وزیران حرفی نزد.

وی همچنین در سخنرانی روز پیش از خطبه‌خای نماز جمعه در تاریخ گفته بود: در سال ۹۳ افزایش مستمری بازنشستگان از ابتدای سال پرداخت شد و در سال آینده نیز این کار انجام می‌شود و افزایش حقوق مستمری بگیران بر اساس مصوبه هیأت دولت ابلاغ و از ابتدای سال به حساب این عزیزان واریز می‌شود. امیدواریم افزایش حقوق این عزیزان در سال آینده متناسب با نرخ تورم باشد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی همچنین گفته بود: براساس مصوبه دولت امیدواریم افزایش حقوق مستمری بگیران درسال ۹۴، دقیقا مطابق با نرخ تورم باشد و کمتر از آن نباشد.

قابل ذکر است که شورای عالی کار در روز ۲۵ اسفند سال گذشته، حداقل دستمزد سال ۹۴ را برای کارگران با ۱۷ درصد افزایش ۷۱۲ هزار و ۴۱۳ تومان اعلام کرد شد که نسبت به سال ۹۳ معادل ۱۰۳ هزار و ۵۱۳ تومان افزایش داشت،‌با توجه به اینکه افزایش حقوق مستمری‌بگیران هر ساله با اختلاف کمی نسبت به افزایش حقوق کارگران تعیین شده است باید منتظر بود و دید که آیا افزایش مستمری بازنشستگان نیز حدود ۱۷ درصد اعلام می‌شود یا خیر؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد