همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دانشجویان تربیت دبیر ورودی۸۸ با شرایطی استخدام می‌شوند


  

با تصویب یک استفساریه در مجلس مقرر شد؛
دانشجویان تربیت دبیر ورودی۸۸ با شرایطی استخدام می‌شوند
با تصویب یک استفساریه در مجلس، زمینه استخدام دانشجویان ورودی آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۸۸ دانشکده‌های تربیت دبیر فراهم شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، مطرح شد و به تصویب رسید.
در این استفساریه که از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصویب و به صحن علنی ارائه شده، آمده است: «آیا دانشجویان ورودی آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۸۸ دانشکده‌های تربیت دبیر، مشمول قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت‌ سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۹ مهر ۱۳۹۱ هستند؟»
پاسخ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که به تصویب صحن علنی رسید به این شرح است: «بله، دانشجویان ورودی آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۸۸ دانشکده تربیت دبیر مشمول قانون مورد اشاره هستند».
این طرح استفساریه پس از نظرات نمایندگان موافق و مخالف و گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات، با ۱۲۱ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.
ماده واحده قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب ۱۳۹۱/۷/۱۹ اظهار می‌دارد: «وزارت آموزش و پرورش موظف است در اجرای تبصره ۲ ماده ۵۱ قانون برنامه پنجم توسعه و بند (ج) ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر ۱۳۸۶، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، حداکثر ظرف دو سال کلیه مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی خود را که با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد ۲ و ۳ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۵ مهر ۱۳۸۸ و اصلاحات بعدی آن، مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش در اولویت استخدام قرار دهد. در مورد مربیان پیش‌دبستانی مطابق روال قبل اعم از سیاستگذاری، نظارت، صدور مجوز و تدوین محتوا عمل شود».
به این ترتیب و با تصویب استفساریه امروز، دانشجویان ورودی آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۸۸ دانشکده‌‌های تربیت دبیر مشمول این ماده واحده قانونی می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد