همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پرسش و پاسخ


  

امیرکاوه از کرج: سیستم‌عامل رایانه من ویندوز 7 ویرایش 32 بیت است. هنگام روشن کردن سیستم و بالا آمدن آن در صفحه انتخاب سیستم‌عامل با دو گزینه Windows 7 و Windows 7 ultimate recovered مواجه می‌شوم. وقتی وارد گزینه دوم می‌شوم، هیچ‌ عمل خاصی صورت نمی‌گیرد، اما با انتخاب گزینه اول وارد سیستم‌عامل می‌شوم. این گزینه برای چیست و آیا فایده‌ای دارد؟ چگونه می‌توانم آن را به‌طور کل از سیستم‌عامل حذف یا پاک کنم؟

این گزینه در بیشتر موارد هنگامی به صفحه‌ بوت رایانه اضافه می‌شود که شما به‌دلیل بروز مشکلی در عملکرد سیستم‌عامل، از قابلیت Repair در دیسک نصب ویندوز استفاده کرده باشید. البته گاهی نیز ممکن است خطایی در بوت سیستم‌عامل رخ دهد و این قابلیت فعال شده و به‌طور خودکار عملیات ریکاوری ویندوز روی رایانه‌ شما اعمال شود. همچنین هنگامی که این گزینه به صفحه‌ بوت اضافه می‌شود در بیشتر موارد بوت با گزینه‌‌ دیگری امکان‌پذیر نیست و انتخاب این گزینه می‌تواند بوت صحیح را در پی داشته باشد که در پرسش شما عکس این عمل مشاهده می‌شود. در هر حال با انتخاب گزینه‌ اول ویندوز رایانه‌ شما بوت می‌شود و به این گزینه در صفحه‌ بوت نیاز نیست. برای حذف این گزینه به این روش عمل کنید:

1 ـ روی آیکون My Computer کلیک راست کرده و در منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ Properties را انتخاب کنید.

2 ـ از سمت راست در صفحه‌ به‌نمایش درآمده روی Advanced system settings کلیک کرده و در پنجره‌ جدید بخش Startup and Recovery را پیدا کرده، سپس روی گزینه‌ Settings در این بخش کلیک کنید.

3 ـ اکنون در منوی System Startup، گزینه‌ Windows 7 را انتخاب کرده (گزینه‌ای که عملیات بوت با انتخاب آن بدرستی صورت می‌گیرد) و علامت چک‌مارک کنار گزینه‌
Time to Display list of operating systems را نیز غیرفعال کرده یا مدت زمان مقابل آن را به عدد صفر تغییر دهید.

با اعمال این تغییرات بدون نمایش زمان برای انتخاب یکی از دو گزینه‌ موجود، سیستم‌عامل به‌طور خودکار با انتخاب گزینه‌ Windows 7 بوت می‌شود.

نکته: مدیریت روی این بخش با اجرای ابزار System Configuration تایپ عبارت msconfig در کادر جستجو و مراجعه به بخش Boot نیز امکان‌پذیر است.

سید محمد همایونی از خلخال: با دوبار کلیک کردن روی درایوها و پوشه‌ها، خطای اجرای برنامه‌ (error) در ویندوز لپ‌تاپم نمایش داده می‌شود. این مشکل بعد از اتصال یک mp3 player ویروسی به لپ‌تاپم به‌وجود آمد. البته تا سیستم را به‌صورت کامل با آنتی‌ویروس اسکن و ویروس‌کشی نکرده بودم، مشکلی وجود نداشت. اما بعد از شناسایی چند ویروس و حذف آنها، این مشکل به‌وجود آمد. با استفاده از راست کلیک و open به داخل فولدرها و درایوها دسترسی دارم. همچنین مشکل دیگر اضافه شدن یک مورد به فهرست راست کلیک روی فولدر با نام CMD است. فایل Autorun.inf از درایو ویندوز حذف نمی‌شود ولی از درایوهای دیگر حذف شد.

مشکل شما دقیقا به عملکرد همان بدافزارهایی مرتبط است که اکنون از رایانه‌ شما حذف شده‌اند. این بدافزارها علاوه بر اضافه کردن فایل‌های اتوران به درایوهای رایانه‌ شما با تغییر در رجیستری ویندوز، از سیستم‌عامل می‌خواهند با دوبار کلیک کردن روی پوشه‌ها، فایلی را نیز اجرا کند و اکنون آن فایل وجود ندارد و شما با پیغام خطا مواجه می‌شوید.

برای رفع این مشکل می‌توانید فایل زیر را دانلود کنید و پس از استخراج آن از حالت فشرده، همه فایل‌های رجیستری موجود در آن را با دوبار کلیک یا انجام عملیات راست کلیک و انتخاب گزینه‌ merge به رجیستری اضافه کنید. به‌این ترتیب گزینه‌های پیش‌فرض برای اجرای تمام فایل‌های ویندوزی شما اصلاح می‌شود. (فایل Default_Folder.reg برای اصلاح دسترسی به پوشه‌ها کاربرد دارد)

http:‌/‌‌/‌bit.ly‌/‌1AaUSJi

در ادامه به لینک زیر بروید و برنامه‌ AutoRunExterminator را دانلود و اجرا کنید. با اجرای این برنامه همه فایل‌های اتوران موجود در درایوهای شما حذف می‌شوند.

http:‌/‌‌/‌bit.ly‌/‌1QEHyHz

در پاسخ به بخش دوم پرسش و اضافه شدن گزینه‌ CMD به منوی راست کلیک ماوس نیز پیشنهاد می‌کنیم روی این گزینه کلیک نکنید. (ممکن است برای هدایت به اجرای فایل بدافزار ایجاد شده باشد) چنانچه قصد دارید آن را حذف کنید از برنامه‌های مدیریت کلیک راست همچون ShellMenuView کمک بگیرید.

امین ثریا از روستای کناره در استان فارس: لپ‌تاپم را کمتر از دو سال پیش خریدم و مدتی است مدام داغ می‌کند و خاموش می‌شود. وقتی با نرم‌افزار CPUID HWMonitorPro تست گرفتم، دمای سی‌پی‌یو به 100 درجه سانتی گراد و حتی بالاتر رسید. با مراجعه به نمایندگی گفتند سی‌پی‌یو باید عوض شده و فن سرویس شود. سی‌پی‌یو را عوض کردند، اما دوباره دستگاه با چند درجه تفاوت هنوز داغ می‌کند و قدرت پخش ویدئو را ندارد، البته بندرت خاموش می‌شود. نمی‌دانم برای عادی کردن عملکرد لپ‌تاپم چه کنم؟

متاسفانه برای رفع این مشکل نمی‌توانیم پاسخی ارائه کنیم، زیرا دستگاه شما یک مشکل سخت‌افزاری دارد و به احتمال زیاد این مشکل همچنان نیز وجود دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار دیگر دستگاه را به مرکز نمایندگی برده و بخواهید آن را برای چند روز بررسی کنند. مطمئنا در صورتی‌که پردازشگر مرکزی تعویض شود و مشکلی در دیگر قطعات بخصوص سیستم خنک‌کننده (فن) وجود نداشته باشد، نباید مشکلی در عملکرد دستگاه مشاهده شود. باتوجه به وجود مشکل در اجرای فیلم‌ها، این احتمال نیز وجود دارد که پردازشگر گرافیک دستگاه شما آسیب دیده باشد. (توجه داشته باشید حتما به نمایندگی مراجعه کنید. گاهی برخی مراکز دیگر تحت عناوین مشابه دستگاه را از شما گرفته اما قادر به تشخیص عیب و رفع آن نیستند)

ابوالفضل صداقت از اصفهان: چطور می‌شود پادکست‌های رادیو‌های اینترنتی را دانلود کرد؟

پادکست‌های رادیو‌های اینترنتی فایل‌های صوتی برای پخش آنلاین هستند. این فایل‌ها در لحظه روی سرورهای خود پخش می‌شوند و شما نمی‌توانید به فایل اصلی دسترسی داشته باشید، اما یکی از رایج‌ترین روش‌های دانلود این پادکست‌ها، ضبط کردن آنها هنگام پخش آنلاین است. برای انجام این کار نیز نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها HermesPod نام دارد. به کمک این نرم‌افزار که کمتر از یک مگابایت حجم دارد، می‌توانید براحتی لینک پادکست‌های موردنظرتان را ثبت کرده و در صورت نیاز آنها را دانلود کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه‌ دانلود خودکار در این برنامه، مشخص کنید در چه بازه‌های زمانی عملیات دانلود از پادکست موردنظر شما آغاز شود و تا چه میزان ادامه یابد.

این نرم‌افزار روش کار بسیار ساده‌ای دارد و پس از عملیات دانلود نیز می‌توانید با استفاده از گزینه ‌ Transfer files، فایل‌های دانلودی را به انواع دستگاه‌های پخش ارسال کنید.

http:‌/‌‌/‌hermespod.com

امین دژبان از تبریز: آیا Google Glass یا همان عینک هوشمند گوگل به کشورمان وارد شده است؟ درصورتی که پاسخ منفی است از چه راه‌هایی می‌توان این محصول را تهیه کرد؟

اگر منظورتان واردات عمده و فروش آن در فروشگاه‌های تجهیزات هوشمند است، پاسخ منفی است. باتوجه به این‌که مرحله اول تولید و فروش عینک هوشمند گوگل به پایان رسیده و اکنون گوگل درحال کار روی نسخه‌ جدید این عینک است، برای تهیه آن به‌صورت آنلاین نیز با محدودیت‌هایی مواجه خواهید بود.

حامد اسفندیاری از اصفهان: برای افزایش حجم درایو c در لپ‌تاپ از برنامه paragon partiotion manager استفاده کردم، ولی بعد از اجرای عملیات، سیستم دیگر بالا نیامد. یعنی هنگام روشن کردن لپ‌تاپ صفحه سیاه رنگ اولیه به نمایش گذاشته می‌شد و دیگر هیچ. به همین دلیل خواستم ویندوز را دوباره نصب کنم ولی در مراحل نصب ویندوز در قسمتی که باید درایو مورد نظر برای نصب ویندوز را انتخاب کنیم هیچ‌ درایوی دیده نمی‌شد. تقریبا می‌توان گفت هارد اصلا شناسایی نمی‌شد. من نگران از دست رفتن اطلاعاتم هستم.

این مشکل برای بسیاری از کاربران رخ می‌دهد و در بیشتر موارد نیز در شرایطی ایجاد می‌شود که اعمال تغییرات روی درایو مربوط به ویندوز انجام شود. به‌دلیل اجرای ناموفق تغییرات درایو مربوط به بوت سیستم‌عامل و در ادامه‌ آن جداول پارتیشن روی هارد‌دیسک شما با مشکل مواجه شده‌ است. این مشکل موجب از دست رفتن اطلاعات شما نمی‌شود، اما تا پیش از اصلاح جداول پارتیشن چنانچه هارد را فرمت کرده یا دوباره آن را پارتیشن‌بندی کنید بازیابی اطلاعات بسیار دشوار خواهد بود. برنامه‌های مختلف مدیریت پارتیشن، دیسک‌های بوت زنده‌ای دارند که می‌توانید با استفاده از آنها رایانه را بوت کرده و جداول پارتیشن را اصلاح کنید. در صورتی‌که به استفاده از این برنامه‌ها تسلط ندارید نیز پیشنهاد می‌کنیم هارد‌دیسک رایانه را به یکی از مراکز بازیابی اطلاعات ببرید تا با ترمیم جداول پارتیشن‌ها، بدون از دست رفتن اطلاعاتتان هارد را برای شما پارتیشن‌بندی کنند.

نکته مهم: همواره هنگام استفاده از نرم‌افزارهای پارتیشن‌بندی بخصوص در مواردی که عملیات پارتیشن‌بندی نیازمند ری‌استارت و انجام مراحل پیش از بوت سیستم‌عامل است، یک نسخه کپی از اطلاعات خود تهیه کنید، زیرا به دلایل متعدد (حتی قطع برق) احتمال بروز خطا و از دست رفتن پارتیشن‌ها وجود دارد.

توجه

سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir
ایمیل کنید تا پاسخگوی شما در کلیک چاپی یا آنلاین به نشانی Click.jjo.ir باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و نام شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.

دوستداران کلیک بشتابید ...

علاقه‌مندان به داشتن آرشیو ضمیمه کلیک می‌توانند برای خرید یک دوره کامل (از ابتدای انتشار تاکنون) این هفته‌نامه مبلغ ده هزار تومان به شماره حساب ۲۵۱۰۰۸۴۳۴ بانک تجارت شعبه میرداماد شرقی به نام روزنامه جام‌جم واریز کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن روزنامه تماس گرفته و با واحد آرشیو صحبت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد