همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

واحدهای تولیدی کمتر از 50 درصد ظرفیت فعالیت دارند


  

عضو کمیسیون اجتماعی:
واحدهای تولیدی کمتر از 50 درصد ظرفیت فعالیت دارند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای رسیدن به رونق اقتصادی، واحدهای تولیدی باید با ظرفیت 100 درصد فعالیت کنند.
عباس قائدرحمت در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: در دولت گذشته نوسانات قیمت ارز، تورم بالا، رکود در روزهای آخر دولت دیده شد که متاسفانه این عوامل به سوءتدبیرها و قانون‎گریزی برمی‎گردد البته در بحث رکود اقتصادی تحریم‎ها نیز بی‎اثر نبودند.
وی ادامه داد: در یک مقطعی خیلی از کارخانجات ساخته شد اما فروش ماشین‎آلات تحریم شد که همه اینها سبب به بهره‎برداری نرسیدن کارخانجات شد و علیرغم اینکه اعتباراتی هزینه و طرح‎هایی کلنگ‎زنی شد اما هرگز اجرایی نشدند و چنانچه اجرایی می‎شدند 20 سال به طول می‎انجامید.
قائدرحمت بیان کرد: با ورود دولت جدید این نوسانات نرخ ارز از سر گرفته شد و دولت توانست در بازار تعادل ایجاد کند و همچنین تعامل خود را با دنیا بالا ببرد؛ همچنین در مذاکرات در چارچوب قانون و براساس منویات رهبری مذاکرات پیش رفت و مجلس هم نظارت داشت.
وی بیان کرد: دولت جدید تورم را کاهش داد اما روی آمارهایی که چقدر کاهش یافته منتقدین اختلاف نظر دارند به عنوان مثال اگر سبد کالا خانوار را در نظر بگیریم می‎بینیم که در قیمت سبد کالای خانوار تغییری رخ نداده و این باعث شده مردم احساس کنند که تورم تغییری نداشته است در حالی که در بحث مسکن، خودرو و هزینه‎های درمانی خانوارها تغییرات اساسی انجام شده است.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس اظهار کرد: برای طرح تحول نظام سلامت هزاران میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین رکودی که در بحث مسکن حاکم است خیلی تغییر نکرده است.
وی گفت: تا زمانی که رکود برداشته نشود رونق اقتصادی اتفاق نمی‎افتد؛ در حال حاضر رونق تولید ملموس نیست چرا که واحدهای تولیدی با کمتر از ظرفیت 50 درصد کار می‎کنند و چنانچه می‎خواهیم به رونق تولید دست یابیم باید این ظرفیت را به 100 درصد برسانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد