همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

هزینه مهد کودک معادل هزینه کارشناسی‌ارشد


  

بسته به اینکه شما در کدام محله از شهر زندگی می کنید هزینه های ماهانه هم متغیر است و هر مهد کودکی با توجه به سطح درآمد والدین تیغ خود را تیز می کند.

در منطقه زعفرانیه یک مهد کودک دو زبانه با شهریه ماهانه یک میلیون و دویست هزار تومان به استقبال کودکان می رود.

مهد دیگری در غرب تهران برای هر ماه 700 هزار تومان می گیرد و در یوسف آباد این مبلغ به 600 هزار تومان می رسد.

به سمت شرق و کمی پایین تر حرکت کنید رقم به 400 هزار تومان هم می رسد و به سختی می توان مهد کودکی ارزانتر از آن در سطح شهر پیدا کرد.

با نگاهی به شهریه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد متوجه می شویم که شهریه ثابت در زیر گروه علوم انسانی بین 500 تا 600 هزار تومان است و شهریه متغیر هر واحد بین 80 تا 100 هزار تومان می شود.

با یک حساب سرانگشتی برای هر ترم در دوره کارشناسی ارشد که نهایت 14 واحد درسی دارد باید تقریباً یک میلیون و 700 تا 2میلیون تومان پرداخت کرد.

با احتساب اینکه هر ترم دانشگاهی حدود پنج ماه طول می کشد، اگر ما شهریه یک مهد کودک را برای پنج ماه در نظر بگیریم، به این نتیجه می رسیم که ارزان ترین پیش دبستانی ما هم با هزینه ای برابر یا بسیار بالاتر از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای ما آب می خورد.

تعرفه مهدکودک ها توسط سازمان بهزیستی در هر استان تعیین می شود.

مسئول روابط عمومی سازمان بهزیستی استان تهران در این باره گفت: نوسان قیمت ها بستگی به کیفیت و نوع خدماتی دارد که هر مهدکودک ارائه می دهد اما از هر چیز مهم تر منطقه ای است که مهدکودک در آن واقع شده است.

خانم ملکی فاصله طبقاتی محله ها را عامل اصلی فاصله شهریه پیش دبستانی ها می داند و می گوید: تعرفه مهدهای هر منطقه توسط بهزیستی همان منطقه تعیین می شود و ممکن است مثلاً قیمت های بهزیستی شمیرانات با سازمان بهزیستی ری تفاوت فاحشی داشته باشد.

وی افزود: البته قیمت ها سقف دارد اما اینکه سقف های سر به فلک کشیده چقدر است چندان مشخص نیست.(خبرگزاری صدا و سیما)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد