همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

شرکت شهرک‌های کشاورزی در قم راه‌اندازی شد


 

شرکت شهرک‌های کشاورزی در قم راه‌اندازی شد
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قم از راه‌اندازی این شرکت در استان قم خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قم، حسین حاجی رحیمی اظهار کرد: به استناد بند(ل) ماده (194) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه کشور این شرکت در سال 91 در تهران تشکیل و به تبع آن در سال جاری شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قم راه‌اندازی شد.
وی موضوع، فعالیت و وظایف شرکت را هدایت، راهبری و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی و همچنین اداره امور شهرک‌های کشاورزی و نظارت بر آنها و برنامه‌ریزی، مطالعه و طراحی احداث شهرک‌های کشاورزی، هدایت و جذب سرمایه‌گذاری و کار آفرینی در شهرک‌های کشاورزی در چارچوب سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست.
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه یکی از وظایف این شرکت احداث مجتمع‌های تولیدی کشاورزی است افزود: در حال حاضر نیز این مجتمع‌ها در استان قم وجود دارد. از جمله مجتمع‌های تولیدی می‌توان به گلخانه کوثر، مجتمع دامپروری دامشهر، لبن و... اشاره کرد.
وی اضافه کرد: تاکنون احداث مجتمع‌ها دولتی بوده یعنی دولت زیرساخت‌های آب، برق و... را فراهم کرده و این مجتمع‌ها را به افراد واگذار می‌کرد و آنان نیز اقدام به ساخت می‌کردند.
حاجی رحیمی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم موضوع بهینه‌سازی مصرف آب را در استان دنبال کنیم، چاره‌ای جز تغییر الگوی کشت به سمت گلخانه نداریم.
وی بیان کرد: یکی از راه‌های مقابله با بحران آب، احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای است و استفاده بهینه از آب در قالب احداث گلخانه است.
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قم اضافه کرد: کشاورزان استان اگر زمین و آب مورد نیاز را دارند و می‌خواهند مجتمع گلخانه‌ای احداث کنند می‌توانند از طریق شرکت شهرک‌های کشاورزی استان موضوع را پیگیری کنند و هم اکنون متقاضیان درخواست‌های خود را به شرکت داده‌اند و این شرکت آمادگی همکاری با عزیزان کشاورز را دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد