همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

طرح رتبه بندی معلمان از اول مهر اجرا می شود


  علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از تصویب طرح رتبه بندی معلمان در هفته آینده و اجرایی شدن آن از اول مهر سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر فانی سه شنبه شب در برنامه 'تیتر امشب' شبکه 6 سیما به بررسی عملکرد دوساله وزارت آموزش پرورش پرداخت و درباره طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طرح دو هدف را دنبال می کند که یکی تقویت مهارت ها و شایستگی های حرفه ای معلمان است و دیگر افزایش انگیزه همکاران این وزارتخانه می باشد.

وی افزود: این طرح طبق مصوبه دولت از اول مهر اجرایی می شود و تلاش ما بر آن است که احکام معلمان را در شهریور ماه صادر کنیم.

** پول نباید شرط ثبت نام باشد

فانی در باره عملکرد این وزارتخانه برای مشکل هزینه های ثبت نام از سوی مدارس گفت: با توجه به هزینه های این وزارتخانه ما نیاز مند کمک خانواده ها هستیم ولی گرفتن پول شرط ثبت نام نیست و بعضی از مدارس که این کار را کردند با مدیران خاطی برخورد شد. ولی از مردم خواست تا همان طور که در زمان جنگ کمک کردند در این مبارزه نیز کمک کنند.

وی هزینه هر دانش آموز از سوی دولت را یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان در سال دانست.

** ساماندهی منابع انسانی تا پنج سال آینده

فانی در باره سیاست مدیریتی آموزش و پرورش گفت: ساماندهی و بهسازی منابع انسانی باتوجه به سیزده میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی نیاز به ساماندهی در یک فرآیند منطقی داریم که این فرایند ظرف پنج سال آینده به سامان خوبی خواهد رسید.

وی درباره تحصیل دانش آموزان در مدارس غیردولتی گفت: در دو سال گذشته 5/8 درصد دانش آموزان در این مدارس ثبت نام می کردند که این آمار اکنون به 2/11 درصد رسیده است .

فانی با اشاره به امضاء تفاهم نامه با 21 دستگاه دولتی و همکاری با سایر وزارتخانه های دیگر افزود: با توجه به این که پیش بینی مدرسه در طرح مسکن مهر صورت نگرفته بود با وزارت راه و شهرسازی برای تامین مدرسه های مسکن مهر تفاهم کردیم.

وی ارتقا مدیریت آموزشگاهی ، عملیاتی کردن بودجه و تمرکز زدایی را از دیگر سیاست های این وزارت خانه دانست و گفت: عدالت آموزشی در دورترین نقاط کشور اجرا شده بگونه ای که 110 مدرسه با یک دانش آموز و 4800 مدرسه با کمتر از 5 دانش اموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.
فانی همچنین افزود: امسال 406 هزار دانش آموز دوره متوسطه در مدارس شبانه روزی تحصیل کردند و ما گامهای موثری در ابعاد پرورشی برداشته ایم.

وی از راه اندازی 650 دارالقران در سراسر کشور و همچنین طرح حفظ موضوعی آیات قران برای اولین بار در مدارس خبر داد.

فانی درباره وضعیت معیشتی معلمان گفت: تائید می کنیم که وضعیت معیشتی همکاران خوب نیست ، مخصوصا وقتی حقوق خود را با دیگران مقایسه می کنند و لذا رییس جمهور دستور داد تیمی برای بررسی حقوق معلمان در سازمان مدیریت تشکیل شود و همچنین یک جلسه غیر علنی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی فاصله دریافتی معلمان برگزار شد.

وی تشکیل کمیته مشترک بین آموزش و پرورش ، سازمان مدیریت و مجلس را حاصل این جلسه دانست و گفت: مسئولیت این کمیته با حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی است.

فانی درباره بیمه طلایی معلمان گفت: این بیمه سال های 88 و 89 وضعیت خوبی داشت ولی از سال 90 با کمبود اعتبار مواجه شد ، البته ما با بیمه ایران قرارداد داشتیم و به دلیل بدهی های سالهای قبل ، بیمه ایران این قرار داد را ادامه نداد و تجربه یکسال گذشته نشان داد که این بیمه نقایصی داشت و ما در سه ماه بطور آزمایشی روش صندوق را اجرا می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کسانی که تا مهر 93 بازنشسته شدند تمام پاداش خود را گرفتند ولی کسانی که از مهر تا اسفند 93 بازنشسته شدند 20 درصد از پاداش خود را دریافت کردند و تامین بقیه به بیش از 1050 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد