همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

برای نخستین بار گندم وارد نمی کنیم


  معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال برای نخستین بار گندم وارد نمی کنیم و هیچ نیازی به واردات نداریم.

معاون وزیر و رئیس شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه تا امروز 7 میلیون و 800 هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان خریداری شده است، افزود: براساس برآوردهای انجام شده میزان خرید تضمینی گندم تا پایان  فصل یعنی تا اواسط مهر امسال از 8 میلیون تن عبور خواهد کرد.


وی گفت: با این میزان خرید نیاز بخش خبازی کشور به گندم تامین خواهد شد و علاوه بر این ذخیره خوبی از سال گذشته برای تامین نیاز 6 ماهه کشور در اختیار داریم.


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: امسال برای تامین نیاز بازار داخل از گندم تولیدی کشور استفاده می کنیم بنابراین گندم وارد نخواهیم کرد.


قنبری ارزش ریالی خرید تضمینی گندم را 9 هزار و 100 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون حدود 7 هزار میلیارد تومان از پول کشاورزان پرداخته شده و حدود 2100 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.


وی گفت: روزانه 100 میلیارد تومان باقی مانده طلب کشاورزان تا پایان شهریور پرداخت می شود.


رئیس شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران افزود: بدهی کشاورزان تا اواسط مهر بطور کامل پرداخت خواهد شد.


قنبری قیمت مناسب خرید تضمینی گندم را مهمترین عامل افزایش میزان خرید تضمینی گندم دانست و گفت: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم معمولی 1155 تومان و قیمت هر کیلوگرم دروم نیز 1188 تومان تعیین شد بنابراین عامل تشویقی مناسبی برای گندمکاران بود.


وی درباره قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی آینده افزود: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد خود را درباره قیمت خرید تضمینی گندم به دولت ارائه داده است اما معمولا قیمت براساس تناسب میزان تورم محاسبه می شود و هر سال درصد تورم به قیمت اضافه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد