همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

۷۰ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه ها فعالیت می کنند


  

مدیرکل وزارتی وزرات علوم:
۷۰ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه ها فعالیت می کنند
مشاور و مدیرکل وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فعالیت ۷۰ هزار عضو هیئت‌علمی در مراکز آموزش عالی کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین فریدون پیش از ظهر دوشنبه در مراسم دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بابیان اینکه دانشجویان باید جایگاه خود را تشخیص و برای تحصیل وارد محیط جدیدی به نام دانشگاه شدند، اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه مرکزی از فرهیختگان و اساتید است بنابراین یک محیط مقدس و محترم است و باید برای رسیدن به موفقیت بالا باید تلاش کنند.
وی به ۴.۵ میلیون دانشجو، ۷۰ هزار هیئت‌علمی و ۲۵۰۰ مرکز آموزش عالی در کشور اشاره و تصریح کرد: باید از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در حد مطلوب استفاده کنیم در غیر این صورت فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.
فریدون با اعلام اینکه  دانشگاه دارای یکسری مقررات و رعایت آن برای دانشجو الزامی است، اذعان داشت: دانشجویان باید شناخت کامل از آیین‌نامه‌ها، ضوابط و مقررات داشته تا دچار مشکل نشوند چراکه برخی دانشجویان به دلیل عدم آشنایی با این موارد با مشکل مواجه می‌شوند.
وی بابیان اینکه باید به دنبال توسعه و تعالی کشور باشیم، اذعان داشت: برای توسعه کشور باید به مراحل بالای علمی شویم و با تلاش و فعالیت جزء اولی‌ها باشد و برای رسیدن به این رتبه باید ارتقاء و رشد علمی داشته باشیم.
فریدون با اعلام اینکه در حال حاضر کشورهای دنیا به دنبال موقعیت نظامی نیستند بلکه به دنبال فناوری، علم و ایده‌های قوی هستند، گفت: برای رسیدن به موقعیت علمی و فناوری باید دانشجویان و مراکز دانشگاهی تلاش کنند.
وی تنها راه پیشرفت و توسعه کشور را تقویت علم عنوان و اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و نظام در برنامه پنجم توسعه باید برای فتح قله علمی  در بعد علمی تلاش کنیم.
فریدون از مدیران و مسئولان دانشگاه خواستار شد از حاشیه‌ها، چالش‌ها دوری کنند تا در بعد علمی جایگاه علمی واقعی خود را در دنیا و منطقه پیدا کنیم.
وی با اعلام اینکه در بحث فرهنگی دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های دنیا متفاوت است، گفت: دانشگاه‌های کشور در تمام طول عمر نسبت به مسائل قبل و بعد انقلاب، جنگ و بهسازی بعد آن احساس مسئولیت می‌کنند و نقش مهمی در توسعه علمی کشور دارند.
فریدون بیان کرد: باید فرهنگ ناب اسلامی و ملی در دانشگاه‌ها نهادینه شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی و خارجی فرهنگ کشور استفاده کنیم.
وی یکی از نکته‌های بااهمیت را زمان و جایگاه دانشجویان عنوان کرد و گفت: دانشجویان پس از دوران مدرسه پروسه جدیدی را آغاز می‌کند که با دوران و مسائل گذشته متفاوت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد