همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

مهار کردن سرفه


 

 

سرفه زیاد و شدید علامت بیماری است که ممکن است و برای درمان آن راهکاری قطعی وجود نداشته باشد، اما استفاده از دمکرده‌های گیاهی می‌تواند درصد زیادی از علائم بیماری را کاهش دهد. پس در صورت ابتلا به سرفه‌های شدید، این مقاله برای بهبود به شما کمک می‌کند.

ـ مقدار 50 گرم بنفشه خشک را در یک لیتر آب سرد بریزید و بجوشانید. 15 دقیقه بعد از خنک شدن آن را با عسل شیرین کنید و هر روز سه تا پنج فنجان بنوشید. این دمکرده شربت بنفشه نام دارد و برای درمان سیاه‌سرفه، ذات‌الریه و سینه‌پهلو بسیار مفید است.

ـ جوشانده برگ به برای دفع سرفه‌های شدید بسیار موثر است. برای این منظور یک مشت برگ ترجیحا تازه به را در یک لیتر آب بریزید و بگذارید آرام آرام بجوشد و بعد آن را حدود 15 دقیقه کنار بگذارید تا دم بکشد و سپس آن را صاف کنید و با عرق بهارنارنج مخلوط کنید و هر وقت دچار سرفه شدید یک قاشق غذاخوری از آن را بخورید.

ـ دمکرده پوست نارنج یا بهارنارنج با برگ پرتقال برای درمان سرفه بسیار مفید است.

ـ دمکرده پونه کوهی برای سرفه‌های پی‌درپی بسیار موثر است. برای تهیه این دمکرده 20 گرم ساقه خشک و گلدار پونه کوهی را در یک لیتر آب بریزید و حدود 15 دقیقه کنار بگذارید تا دم بکشد و بعد آن را صاف کنید و با عسل شیرین کرده و هر روز قبل از هر وعده غذایی یک فنجان از آن را میل کنید.

ـ ترب سیاه را پوست کنده و از درازا به دو نیم کرده و داخل آن را خالی و پر از شکر کنید پس از چند ساعت داخل آن شیار پر از عصاره شیره‌مانندی می‌شود که شربت بسیار مفیدی برای سرفه‌های شدید است.

ـ یک قاشق چایخوری از دانه‌های رازیانه را در یک فنجان آب گرم بریزید و بعد از 10 دقیقه آن را صاف کنید و با عسل شیرین کرده و در روز 3 فنجان از آن را قبل از وعده غذایی بنوشید. ناراحتی‌های سینه و سرفه را برطرف می‌کند.

ـ 2 تا 3 عدد سیب را با پوست خرد کنید و در یک لیتر آب سرد بخیسانید و بعد از 15 دقیقه آن را بجوشانید. بعد از هر وعده غذا یک فنجان از این شربت خوشمزه را میل کنید که داروی موثری برای درمان سرفه است.

ـ حدود 50 گرم سیر را خرد کنید و داخل 250 گرم آب داغ بریزید و آن را کنار بگذارید تا دم بکشد و خوب جا بیفتد. هر دو ساعت یکبار یک قاشق سوپخوری از آن را بخورید.

ـ جوشانده گلبرگ‌های گل شقایق درمان سرفه و برونشیت است.

ـ یک کیلو شلغم را رنده کنید و همان اندازه شکر یا عسل به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا خوب بپزد و به شکل مربا درآید. خوردن آن برای سیاه سرفه بسیار مفید است.

ـ وسط یک شلغم بزرگ را خالی کرده و گودی آن را پر از شکر کنید. آن را کنار بگذارید تا خوب آب بیندازد. شربت شلغم به دست آمده برای درمان سرفه‌های شدید موثر است.

ـ نوشیدن جوشانده شیرین‌بیان برطرف‌کننده سرفه است و سینه را نرم و تب را قطع می‌کند.

ـ حدود 800 گرم عناب را در چهار لیتر آب بپزید و سپس با دست آن را صاف کنید و با کمی عسل مخلوط کرده و میل کنید. برای درمان سرفه بسیار موثر است.

ـ حدود 50 گرم پوست برگ درخت فندق را در یک لیتر آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و بعد آن را صاف کرده و شیرین کنید. روزی 4 تا 5 بار نیم فنجان از آن را بنوشید.

ـ کدو حلوایی پخته شده سینه را نرم و سرفه را آرام می‌کند.

ـ سوپ مغز کلم برای سرفه و سینه اثری شفابخش دارد.

ـ 2 کیلو برگ کلم قرمز را خرد کرده و آب آن را بگیرید و با عسل مخلوط کنید و بجوشانید آنقدر که قوام بیاید و غلیظ شود. روزی 2 قاشق سوپخوری از آن را میل کنید. این شربت معالج برونشیت و سرفه است.

ـ برای سرفه و تنگی نفس و ذات‌الریه آب پیاز خام را با آب لیموی تازه مخلوط و میل کنید. روش دیگر این که از مخلوط آب شلغم، آب هویج و آب کرفس استفاده کنید. درمان خوبی برای موارد گفته شده است.

مرزه پخته با انجیر برای درمان سرفه، سینه‌درد و تنگی نفس بسیار موثر است.

مژده مظهری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد