همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

درآمد عسل چین چهار برابر نفت ایران


  

به گزارش خبرنگار ایسنا، عفت رئیسی سرحدی مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران عسل در مراسم رونمایی از نشان کیفیت محصولات و فرآورده های زنبور عسل اکسیر اظهار کرد: بازارسازی و ارزش آفرینی برای محصولات و فرآورده های عسل یک خلاء در بخش کشاورزی ایران به شمار می رود چرا که زنبورداران ایرانی محصولی به نام عسل تولید می کنند که در توزیع و مصرف آن نقشی ندارند اما با معرفی این برند کاری فراتر از بازاررسانی با عنوان ارزش آفرینی برای محصول ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت، خوراک و امنیت غذایی مردم یک بحث ملی است افزود: زنبور عسل باید به عنوان یکی از عناصر پایه مثل آب و خاک مورد توجه قرار گیرد اما حلقه مفقوده در این میان کاهش برداشت محصولات کشاورزی و قابل صادرات نبودن آن است. البته به غیر از بازارسازی عدم توجه به نقش زنبور عسل در زمینه گرده‌افشانی، حفظ و حراست از اکوسیستم و افزایش محصولات کشاورزی یکی دیگر از خلاء های موجود است که بخش دولتی توجه چندانی به آن ندارند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ادامه داد: تولید‌کنندگان به تنهایی قادر به تولید، بسته‌بندی، بازاریابی و صادرات نیستند و این برند یک زنجیره است که در کنار همه تولیدکنندگان قرار دارد.

رئیسی سرحدی با بیان اینکه عسل ایران به دلیل نقش دارویی جزء بهترین عسل‌های دنیا است، گفت: متاسفانه نظارت بر مواد غذایی ما را از نوشتن مشخصات دارویی عسل بر روی انواع مختلف عسل منع کرده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبور عسل کشور تصریح کرد: برای اینکه اکسیر برند عسل ایران شود نیاز به سرمایه‌گذاری ملی داریم در حالی که 74 هزار زنبوردار در اقصی نقاط کشور در این حرفه مشغول هستند اما ماحصل تلاش آن ها به می‌رسد که کارخانجات لبنیات ما عسل درجه 3 را خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زنبور عسل 70 درصد باعث دانه‌دار شدن دانه‌های روغنی می‌شود، گفت: با وجود 6.5 میلیون کلنی در کشور اختصاص ردیف بودجه به صنعت زنبورداری حق زنبورداران است.

رئیسی سرحدی اظهار کرد: تولید کنندگان چینی از هر کندو 12 کیلو ژل رویال (غذای ملکه) بدست می‌آورند و ارز آوری این محصول برای چین دو برابر درآمد نفت بشکه‌ای 110 دلار است .

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران اعلام کرد: زنبور عسل با پتانسیل مدیریت یک میلیون شغل سبز و نمونه بارز اقتصاد مقاومتی هنوز ردیف بودجه ندارد و ما می‌خواهیم در برنامه توسعه ششم ردپایی از زنبور عسل وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه زنبور عسل امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند، ابراز کرد: اگر یک سال زنبور عسل در مزارعی مانند مزارع دانه های روغنی وجود نداشته باشد آنگاه باید ارز چند میلیون دلاری که صرف واردات می‌شود چندین برابر افزایش یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد