همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پدران آل‌سعود، انگلیس و آمریکاهستند/دولت برای رکود چاره‌جویی کند


  

خطیب نماز جمعه تهران گفت: پدر آل سعود انگلیس و آمریکاست، آنها روی حساب هم قبله اول ما را در اختیار صهیونیست‌ها و هم قبله دوم ما را در اختیار خواهر صهیونیست‌ها قرار دادند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه منا، گفت: حضرت آقا فرمودند که این حادثه لحظه‌ای از فکر بیرون نمی‌رود و قطعا یک جراحتی بود که آل‌سعود بر دلهای عالم اسلام وارد کرد که این درد به این زودی التیام نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه آل‌سعود از این بی‌کفایتی‌ها مکرر در مکرر از خود نشان داده است، گفت: ابعاد این حادثه از همه حادثه‌های گذشته وسیعتر است.

خطیب نماز جمعه تهران با طرح این سئوال که چرا این حادثه اتفاق افتاد و حدود ۵ هزار حاجی از میان رفتند، گفت: حجاجی که در صحنه حاضر بودند با اطمینان می‌گفتند که آمار و تلفات بیش از ۵ هزار نفر است اما آل‌سعود با خباثت آنرا سانسور و عدد را پنهان کرد و حتی یکی از مقامات خودشان هم که یک عددی اعلام کرد، آن فرد را برکنار کردند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه این حادثه از لحاظ کمیت تعداد جان‌باختگان بسیار مایه تاسف و درد است، تصریح کرد: کیفیت وقوع حادثه نیز باعث درد و ناراحتی می‌شود و جا دارد که لعن و نفرین کنیم کسانی که مسبب این حادثه بودند.

پدر آل‌سعود، انگلیس و آمریکاست

وی افزود: پدر آل‌سعود، انگلیس و آمریکاست، آنها روی حساب هم قبله اول ما را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دادند و قبله دوم ما را در اختیار خواهر صهیونیست‌ها قرار دادند و این دو لبه یک قیچی هستند؛ صهیونیست ها قبله اول و آل سعود قبله آخر و همیشگی را دارند هتک حرمت می‌کنند و اینان سران استکبار هستند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به علل این حادثه دردناک گفت: نکته اول این است که عربستان ماموریت جنگ نیابتی با یمن مظلوم را دارد؛ البته زورشان به هیچ‌کس نمی‌رسد که اگر هم می‌رسید، هیچ گاه تضادی با کفر و عناد و صهیونیست نداشتند، الان هم ندارند بلکه اینان آمده‌اند اسلام را بد جلوه دهند و ماموریت دیگرشان آن است که مسلمان‌کشی کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: عربستان به دلیل تمرکز نیروهایش در یمن، نیروهای کارآمدی برای برگزاری مناسک حج در اختیار نداشت؛ چرا که برای آنها خانه خدا و ضیوف‌الرحمان مهم نیست، آن چیزی که مهم است این است که به یمن حمله کنند که حتی به یک عروسی نیز رحم نمی‌کنند و ۱۴۰ نفر را در مراسم عروسی به خاک و خون کشیدند.

علت وقوع حادثه منا

وی یکی از علت‌های اصلی وقوع فاجعه منا را عدم تمرکز عربستان در برگزاری مراسم حج دانست و گفت: عربستان بنا نداشته است که اهتمامی برای برگزاری این مراسم داشته باشد، لذا ضعف مدیریت باعث شد که چنین حادثه‌ای رخ دهد.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه باید کمیته حقیقت‌یاب در خصوص حادثه منا تشکیل شود، گفت: احتمال عمدی بودن این فاجعه وجود دارد، چرا که آنان مسیر راه حاجیان را بستند و زمانی هم که این راه را باز کردند، آنها را محدود کردند به یک تنگنایی که آن هم بسته بوده و کسانی هم که رمی جمرات انجام داده بودند و داشتند برمی‌گشتند، آنها را هم به همین مسیر هدایت کردند و زمانی که این مصیبت و فاجعه رخ داد، نیروهای امدادی و پلیس‌شان حضور پیدا نکرد و دادرسی نکردند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: آنچه که بیشتر از اینها موجب ناراحتی می‌شود این است که زمانی که آمدند روی اجساد مظلومین تشنه با پای چکمه‌پوششان مانند شمربن ذی‌الجوشن راه رفتند و شاهدان عینی می‌گویند که گاهی پای‌شان را می‌کوبیدند روی سینه‌ حجاج و از روی سر آنان حرکت می‌کردند.

وی ادامه داد: برخی از این حجاج زنده بودند اما قدرت حرکت کردن نداشتند. ماشین‌هایی برای حمل اجساد آوردند که اگر حرارت آن ماشین‌ها نبود، بسیاری از مصدومان زنده می‌ماندند. برخی زنده بودند ولی قدرت حرکت و قدرت راه رفتن نداشتند و برخی از آنان را هم در کیسه‌هایی ریختند و گذاشتند در ماشین‌ها.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه آل‌سعود، حجاج را هتک حرمت کرده است، گفت: اینان احترام حج و حاجی را از بین بردند که نفرین و لعنت خداوند بر آنان.

توقع از مسئولان در مورد حادثه منا

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به تکلیف مسئولین در قبال حادثه منا، گفت: ما تاکنون از سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان کنفرانس اسلامی معجزه‌ای ندیده‌ایم جز ضعیف‌کشی و اینان هنوز دارند از عربستان کودک‌کش حمایت می‌کنند، بنابراین ما نباید از آنان توقع داشته باشیم، اما از مسئولین خودمان توقع داریم برخوردهای قاطعانه و جدی در مسئله کشف حقیقت و برخوردهای غیرتعارفی داشته باشند.

با قاتل و جانی نمی‌شود مذاکره کرد

وی گفت: اگر نبود صولت حیدری فرزند حیدر کرار که در جمع نظامیان تشر زدند که اگر این وضعیت ادامه یابد، عکس‌العمل ایران خشن و سخت خواهد بود، این اقتدار درسی است برای مسئولین، دولت و نیروهای مسلح ما که یاد بگیرند که با جانی و قاتل با مذاکره نمی‌شود کنار آمد؛ چرا که گوهر آنان گوهر جنایت و خیانت است. هر کجا زور داشتید می‌توانید جلویشان را بگیرید و اگر زور نداشتید در حقتان اجحاف می‌کنند و اگر از این به بعد نیز به آنان میدان دهید، شما را لگدمال خواهند کرد.

تشکر از گزارش کمیسیون برجام

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون ویژه بررسی برجام از همه صاحبنظران و کارشناسان دعوت کردند و همه با متانت حرفهایشان را زدند و اینها گزارشی تهیه کردند، اما آنچه که بعد اتفاق افتاد نه در شأن مجلس است و نه دست‌مریزاد به این عزیزانی است که زحمت کشیدند.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: چرا دستپاچه هستند و عجله می‌کنند؟ چرا نمی‌خواهند برای سرنوشت و عزت یک ملت مقداری دقت کنند تا کارها متین پیش برود؟ لذا از مجلس توقع داریم که شما به ملت این اعتماد را بدهید که با آنان روراست هستید. چرا یک طرفه یک جریان قضاوت کند و جریان دیگر نتواند حرف بزند؟ ما از مجلس توقع خاص داریم، خانه ملت است و باید به قسم شرعی‌شان پایبند باشند.

وی با اشاره به بمباران بیمارستانی در قندوز توسط آمریکا، گفت: آنان مریض‌کشی می‌کنند، مجلس عروسی را تبدیل به عزا می‌کنند و بعد می‌گویند اشتباه شد. آیا اینان طرفدار حقوق بشر هستند و ما از آنان توقع داریم که به صورت منطقی پذیرای مطالب و خواسته‌های ما باشند؟ اینا منطق سرشان نمی‌شود، کسی که خدا ندارد هیچ‌چیز ندارد.

ائتلاف ایران،روسیه، سوریه و عراق ائتلاف مبارکی است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ائتلاف ایران، روسیه، سوریه و عراق این ائتلاف را ائتلافی مبارک خواند و گفت: در همین چند روزی که هواپیماهای روسی اعلام حضور کردند و به اهداف دشمن زدند، تروریست‌ها و مظهر خشونت غربی در لباس اسلامی در وضعیت بسیار بدی قرار گرفتند که هم صدای ناتو، اوباما و ترکیه بلند شد و این قضیه معلوم کرد که چه کسانی ضد تروریست هستند و چه کسانی حامی آن.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: ما به این حامیان تروریست می‌گوییم که حالا که عصبانی شده‌اید، عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با مذاکره با آمریکا گفت: حکومت ما با حکومت‌های عالم متفاوت است، ما زیر پرچم امام حسین(ع) هستیم و داعیه هدایت و نجات امت‌ها را دارد، دولت اسلامی باید در شعاع ولایت فقیه نورانیت داشته باشد. دغدغه دین، حجاب، پاکی ادارات، عدالت، عفت و رفع فساد و ازدواج جوانان داشته باشد، نه یک اقتصاد لیبرالی که اگر اکثریتی هم زیر پا له شدند و گرسنه ماندند بی‌تفاوت باشد.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: همچنین یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های این حکومت آن است که اهل سازش نباشد، لذا رژیم آمریکا ذاتا با ما در تضاد است، با پیغمبر، دین و قبله، جهاد و شهادت‌طلبی ما مخالف است.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: اینها حزب‌الله لبنان که سالم‌ترین جریان دفاعی در منطقه است با یک رهبر دلسوز مظلومین که خوار چشم دشمنان است را تروریست می‌نامند و ما آنان را مدافع خط‌شکن و بازدارنده از جنایت، درندگان در منطقه می‌دانیم.

وی گفت: اینها دست سعودی را در یمن باز می‌گذارند و ما این کار را جنایات شرعی می‌دانیم، جنگ در ماه‌های حرام را خلاف شرع می‌دانیم، اما آمریکا مدافع اینان است، ما مخالف آنان هستیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تقابل ایران، آمریکا در سوریه نیز گفت: اینان در مسئله سوریه با ما هیچ وجه مشترکی ندارند، ما از دولت قانونی که مردم به آن رای دادند، حمایت می‌کنیم، اما آمریکایی‌ها به تروریست‌ها اسلحه دادند که دولت قانونی را ساقط کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: کسی که بگوید ما با آمریکا سازش کنیم به نفع ماست، حضرت آقا فرمودند که مذاکره با آمریکا زیان‌های بی‌شماری در بر دارد، در حالی که هیچ نفعی هم نخواهد داشت.

نامه ۴ وزیر طلیعه مبارکی است

وی همچنین با اشاره به نامه ۴ وزیر به رئیس‌جمهور گفت: ما این نامه را طلیعه مبارکی می‌دانیم، امیدواریم توجهی خاص شود تا این رکود که جزو اموری است که احیانا شاید موجب بحران شود، مسئولین به فکر بیفتند و چاره‌ای برای رفع آن بیندیشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد