همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

مرورگرهای خاص برای کاربران خاص‌تر


  

مرورگرهای خاص برای کاربران خاص‌تر

امروزه تمام کاربران رایانه با مرورگرهای اینترنتی آشنایی دارند، زیرا یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی که به‌وسیله رایانه‌ها انجام می‌شود وبگردی در اینترنت است. متاسفانه چنانچه از همین کاربران درباره مرورگری که استفاده می‌کنند سوال کنید، نام‌های کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و در مواردی نیز اپرا را می‌شنوید.

به گزارش جام جم کلیک ،(کاربران سیستم‌‌های عامل‌ دیگر ممکن است سافاری و... را نیز معرفی کنند) به‌نظر شما دنیای مرورگرهای اینترنتی با تعداد بی‌شمار کاربرانی که از این مرورگرها استفاده می‌کنند در همین چند مورد خلاصه می‌شود؟

مرورگرهای زیاد دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند جایگزین مرورگرهای معروفی که پیشتر به نام آنها اشاره کردیم، شود و حتی امکانات به مراتب بیشتری را نیز برای انجام کارهای خاص در اختیار کاربران خود قرار دهد.

موسیقی‌بازها

نام مرورگر: Torch

هسته مرکزی/ موتور رندر: Chromium

تمرکز کاربری: فیلم و موزیک

مرورگر Torch کاربران علاقه‌مند موسیقی، ویدئو و بازی را هدف قرار داده است. دانلودر اختصاصی فایل‌های چند‌رسانه‌ای برای دانلود موسیقی‌ها و ویدئوها از سایت‌های مختلف با فشار یک کلیک

ماوس بدون نیاز به ابزارها و افزونه‌های جانبی، پشتیبانی از فایل‌های تورنت، پلیر فوق‌العاده برای پخش موزیک و ویدئو به‌صورت آنلاین با قابلیت پخش فایل‌های ویدئویی پیش از اتمام عملیات دانلود،

دسترسی به صدها بازی آنلاین در شبکه Torch بدون نیاز به بارگذاری و دانلود بازی‌ها و پشتیبانی از امکاناتی بی‌نظیر برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری محتوای موجود در صفحات وب در این شبکه‌ها ازجمله امکاناتی است که این مرورگر برای شما فراهم می‌کند.

http://www.torchbrowser.com

خانه امن

نام مرورگر: Comodo IceDragon

هسته مرکزی/ موتور رندر: Gecko

تمرکز کاربری: امنیت

مجموعه نرم‌افزارهای امنیتی Comodo برای بسیاری از کاربران شناخته شده است. چنانچه به امنیت خود در دنیای ناامن اینترنت اهمیت می‌دهید و می‌خواهید از مرورگری ایمن برای وبگردی کمک بگیرید IceDragon را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این مرورگر پیش از باز شدن هر سایت عملیات اسکن وجود بدافزار روی آن را اجرا کرده و دسترسی به سایت‌های جاسوسی، حاوی کدهای مخرب و صفحات جعلی را مسدود می‌کند.

این مرورگر همچون مرورگر Torch به شما این امکان را می‌دهد تا با کشیدن و رها کردن محتوای موردنظر آن را در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشته یا در اینترنت جست‌وجو کنید.

با توجه به این‌که این مرورگر نیز همچون فایرفاکس از موتور رندر گکو استفاده می‌کند، پشتیبانی از افزونه‌های فایرفاکس نیز از ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود.

http://jjo.ir/ymuvGi

عاشقان وبگردی

نام مرورگر: Lunascape

هسته مرکزی/ موتور رندر: Trident, Gecko, WebKit

تمرکز کاربری: وبگردی

اغلب مرورگرهای اینترنتی بر پایه سه موتور رندر قدرتمند Trident (مرورگر اینترنت اکسپلورر)، Gecko (مرورگر فایرفاکس) و WebKit (مرورگر سافاری و در گذشته نیز کروم) به پردازش اطلاعات و نمایش محتوای وب می‌پردازند.

هرکدام از این موتورهای رندر مزایا و معایبی دارند که موجب می‌شود نمایش برخی سایت‌ها در برخی مرورگرها بهتر و در برخی دیگر با مشکلاتی همراه شود. مرورگر قدرتمند Lunascape برای عاشقان وبگردی طراحی شده است.

این مرورگر با عملکرد منحصربه‌فرد خود شما را قادر می‌کند تا هریک از این سه موتور رندر را به‌دلخواه خود برای نمایش محتوای سایت‌ها انتخاب کنید.

پشتیبانی از خبرخوان قدرتمند و امکانات بسیار زیاد از جمله مواردی است که وبگردی با این مرورگر را لذتبخش می‌کند.

این مرورگر علاوه بر افزونه‌های انحصاری خود از افزونه‌های اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس نیز پشتیبانی می‌کند و در سیستم‌عامل مک او‌اس‌ایکس و ویندوز و دستگاه‌های هوشمند اندرویدی، آیفون و آیپد قابل استفاده است.

http://www.lunascape.tv

همراه کاربران حرفه‌ای

نام مرورگر: Vivaldi

هسته مرکزی/ موتور رندر: Chromium

تمرکز کاربری: امکانات حرفه‌ای

کاربران حرفه‌ای برخلاف کاربران معمولی هر مرورگری را نمی‌پسندند، زیرا علاوه بر امکانات لازم برای وبگردی آسان و سریع نیازمند ابزارهای فراوانی برای انجام بسیاری از امور روزمره خود هستند.

مرورگر Vivaldi برای این دسته از کاربران حرفه‌ای که همواره با مرورگر سر و کار دارند طراحی شده است.

ابزار مدیریت ایمیل، هماهنگ‌سازی اطلاعات ذخیره شده در مرورگر با دیگر دستگاه‌ها، پشتیبانی از فرمان‌های سریع، مدیریت کامل روی تب‌های به‌نمایش درآمده و بهره‌مندی از ابزار یادداشت بسیار مجهز ازجمله امکاناتی است که می‌تواند نیازهای بسیاری از کاربران حرفه‌ای را پاسخ دهد.

شخصی‌سازی با انعطاف‌پذیری بسیار زیاد نیز در این مرورگر پشتیبانی می‌شود و از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن نیز تغییر رنگ محیط کاربری مرورگر باتوجه به سایت‌های به‌نمایش درآمده است.

به‌عنوان مثال چنانچه به فیسبوک مراجعه کنید محیط کاربری به رنگ آبی تغییر می‌کند و در مراجعه به سایت ورج این رنگ به نارنجی تغییر می‌یابد. محیط کاربری این مرورگر نیز شباهت بسیار زیادی به مرورگر اپرا دارد و Speed Dial نیز همچون اپرا از امکانات این مرورگر است.

https://vivaldi.com

همه امکانات در یک سبد

نام مرورگر: SeaMonkey

هسته مرکزی/ موتور رندر: Gecko

تمرکز کاربری: چندمنظوره

یکی از مرورگرهای قدیمی دنیای وب SeaMonkey نام دارد. این مرورگر تقریبا هر قابلیتی را که از یک مرورگر انتظار دارید در خود جای داده است.

ابزار مدیریت ایمیل، خبرخوان آر‌اس‌اس، ویرایشگر اچ‌تی‌ام‌ال و کلاینت چت IRC ازجمله ابزارهایی است که این مرورگر در اختیار شما قرار می‌دهد.

تنها قابلیت مفقود در این مرورگر پشتیبانی از دانلود فایل‌های تورنت است که انجام این کار نیز با نصب یک افزونه در آن امکان‌پذیر خواهد شد.

http://www.seamonkey-project.org

امنیت همراه با سرعت

نام مرورگر: Browzar

هسته مرکزی/ موتور رندر: Internet Explorer

تمرکز کاربری: امنیت ـ حجم کم

مطمئنا باورش سخت است، اما باید باور کرد که مرورگر Browzar با حجم کمتر از 230 کیلوبایت مرورگری سریع با امنیت بسیار بالا به‌شمار می‌رود.

این مرورگر نیاز به نصب ندارد و روی هر رایانه‌ بدون جای‌گذاشتن کوچک‌ترین ردپایی قابلیت وبگردی در محیطی امن را برای شما فراهم می‌کند.

این مرورگر برای اجرا از فایل‌های مرورگر اینترنت اکسپلورر که در رایانه شما نصب شده است، کمک می‌گیرد و به همین دلیل نیز حجم آن تا این اندازه کاهش یافته است.

عدم ذخیره‌سازی تاریخچه وبگردی، مسدود کردن قابلیت تکمیل خودکار، عدم ذخیره‌سازی کوکی‌ها و دیگر فایل‌های موقت و پاکسازی و انهدام خودکار همه اطلاعات پس از بستن مرورگر از جمله ویژگی‌هایی است که وبگردی با این مرورگر را ایمن می‌کند.

http://www.browzar.com

امیر عصاری

ضمیمه کلیک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد