همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دریافت اینترنتی قبض برق


  

دریافت اینترنتی قبض برق

این روزها پرداخت هزینه بسیاری از خدمات رنگ و بوی اینترنتی به خود گرفته است، اما در مسیری که به الکترونیکی شدن بسیاری از امور مختلف از صدور صورتحساب تا پرداخت هزینه خدمات منتهی می‌شود، در حوزه‌هایی مانند صدور قبض بهای آب، گاز یا برق مصرفی مشترکان همچنان شیوه‌های سنتی ارجح است.

به گزارش جام جم کلیک ،در حقیقت در این حوزه‌ها هنوز قبض‌های الکترونیک یا اینترنتی جایگاهی پیدا نکرده است.

البته به این معنی نیست که شرکت‌های عرضه‌کننده این خدمات برای تحقق این هدف تلاشی انجام نداده‌اند.

شرکت توزیع نیروی برق تهران در این زمینه اقداماتی انجام داده است. این شرکت برای مشاهده اطلاعات مشترکان خود سامانه‌ای راه‌اندازی کرده است.

مصرف‌کنندگان می‌توانند از طریق این سامانه اطلاعات مربوط به اشتراک برق و همچنین اطلاعات موجود درباره قبض‌های جدید و قدیمی برق را مشاهده کنند.

شما می‌توانید برای مشاهده اطلاعات و قبوض به سامانه شرکت توزیع برق تهران به نشانی www.tbtb.co.ir مراجعه کنید.

در مرحله بعد باید از نوار دسترسی سریع در قسمت سمت چپ این سامانه روی گزینه خدمات الکترونیکی کلیک کنید.

پس از کلیک روی این گزینه وارد صفحه جدیدی می‌شوید. در این صفحه باید روی گزینه صورت حساب برق مصرفی کلیک کنید.

برای ورود به این سامانه باید رمز رایانه یا شماره پرونده یا شناسه قبض را در فرم نمایش داده شده وارد کنید. رمز رایانه روی قبض‌های برق ثبت شده است و با جست‌وجو روی قبض برق می‌توانید این رمز را پیدا کنید.

با ورود رمز رایانه یا شناسه قبض آخرین قبض صادر شده برای شما به نمایش در می‌آید. چنانچه شماره پرونده را وارد کرده باشید ابتدا فهرستی از پرونده‌های جست‌وجو شده به نمایش در می‌آید که با کلیک روی پرونده مورد نظر می‌توانید آخرین قبض صادر شده را مشاهده کنید.

برای پرداخت قبض از طریق درگاه پرداخت اینترنتی می‌توانید از قسمت بالای صفحه، درگاه پرداخت موردنظرتان را انتخاب کرده و نسبت به پرداخت بهای قبض برق مصرفی اقدام کنید.

در قسمت منوی بالا امکانات دیگری مانند اطلاعات عمومی، صورتحساب‌ها و مصارف در نظر گرفته شده است. با کلیک روی گزینه اطلاعات عمومی جزئیات پرونده شما از قبیل زمان نصب کنتور برق به نمایش در می‌آید.

می‌توانید از گزینه صورتحساب براساس تاریخ یا دوره مورد نظر خود برای مشاهده صورتحساب‌های قبلی استفاده کنید.

برای مشاهده میزان برق مصرفی خانه یا محل کار خود و بررسی روند آن می‌توانید روی گزینه مصارف کلیک کنید تا بر این اساس به اطلاعاتی در این زمینه دسترسی داشته باشید.

فرانک فراهانی جم - روزنامه‌نگار علم

ضمیمه کلیک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد