همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

نام نویسی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن تا ۱۳ فروردین‌ماه ۹۵ تمدید شد


  

نام نویسی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن تا ۱۳ فروردین‌ماه ۹۵ تمدید شد
دبیرخانه اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم از تمدید مهلت نام‌نویسی در یازدهمین دوره این طرح تا 13 فروردین‌ماه سال 1395 خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت تلاوت، دبیرخانه اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم از تمدید مهلت نام‌نویسی در یازدهمین دوره این طرح تا 13 فروردین‌ماه سال 1395 خبر داد.
بنابر این گزارش، نخستین آزمون این مرحله از طرح، در تاریخ 24 اردیبهشت‌ماه به صورت کتبی برگزار خواهد شد که مواد آن شامل سؤالات مفاهیم و حُسن حفظ است و حافظان کل، 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء می‌توانند در آن حضور یابند.
داوطلبانی که نمره قبولی آزمون مرحله اول را کسب کنند به آزمون مرحله دوم راه می‌یابند و در این مرحله باید پاسخگوی سؤالات شفاهی حفظ قرآن کریم باشند. آن دسته از حافظان کل قرآن که این مرحله را با موفقیت پشت سر گذارند مدرک درجه 3 حفظ قرآن و عنوان «حافظ کل» را کسب خواهند کرد و حافظان 20 و 10 جزء موفق به کسب نمره قبولی نیز به ترتیب مدرک درجه 4 و 5 را دریافت خواهند کرد.
همچنین حضور حافظان 5 جزء در این آزمون با هدف کسب آمادگی برای مراحل بالاتر صورت می‌گیرد و درجه‌ای به آنها تعلق نخواهد گرفت.
آزمون مرحله سوم این طرح نیز شامل سؤالات کتبی در زمینه مفردات قرآن کریم است و فقط حافظان کل قرآن کریم که در مرحله دوم حائز نصاب لازم شوند؛ اجازه حضور در آزمون مرحله سوم را خواهند داشت. پذیرفته‌شدگان این مرحله از آزمون، مدرک درجه 2 و عنوان «حافظ ممتاز» را از آن خود خواهند کرد.
مرحله چهارم این آزمون نیز با حضور کسب‌کنندگان حد نصاب مرحله سوم به شرط داشتن حداقل 10 سال سابقه تدریس در زمینه حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود که طی آن داوطلبان باید پاسخگوی سؤالات کتبی از تفسیر 15 جزء از قرآن کریم باشند و کسانی که بتوانند نمره قبولی در این آزمون را کسب کنند؛ مدرک درجه 1 حفظ قرآن را اخذ خواهند کرد و با عنوان «استاد حفظ» شناخته می‌شوند.    هر یک از درجات 1 تا 5 طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برای دارندگان آنها تسهیلاتی در زمینه تحصیلی و استخدامی در پی خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد