همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

این هفت علامت را جدی بگیرید


  

این هفت علامت را جدی بگیرید

تهران - ایرنا - برخی اوقات بدن ما علامت‌هایی را به ما می‌دهد که نباید آنها را پشت گوش بیندازیم در این مطلب 7 هشداری که در صورت دیده شدن و ادامه داشتن، حتما نیاز به مشاوره پزشکی دارند را بررسی می‌کنیم.

به گزارش گروه علمی ایرنا از پایگاه خبری آمریکایی ام. اس. ان،‌ برای همه ما پیش آمده که درد کمی را در یکی از نقاط بدن حس کردیم، اما به علت مشغله زیاد یا کمی درد، آن را به حال خود رها کردیم تا ‌خودش خوب شود. هفت علامت هشدار دهنده‌ای وجود دارد که مطالعه آنها برای شما ارزشمند است چراکه آگاهی از آنها می تواند تغییراتی مهم در کیفیت زندگی شما ایجاد کند یا حتی سبب افزایش طول عمر شما شود.

** کاهش وزن ناگهانی
‌اغلب اوقات برای کم کردن عدد روی ترازو یا باید رژیم غذایی سخت گرفت یا اینکه به طور مرتب و جدی ورزش کرد. بنابراین اگر یک دفعه دیدید که چند کیلویی از وزنتان کم شده بدون اینکه برنامه‌ای برای آن داشته باشید یا تلاشی برای کم کردنش کرده باشید، بهتر است سری به پزشکتان بزنید.
پزشکان می‌گویند که یکی از نشانه‌های شایع بیماری سرطان روده بزرگ، کاهش وزن ناگهانی و بدون برنامه قبلی است، در کل توصیه پزشکان این است که افراد بالای 50 سال، هر10 سال یکبار برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ آزمایش کامل شوند. البته کاهش وزن ناگهانی می‌تواند یکی از علایم بیماری قند هم باشد.

**تکرر ادرار
اگر شب‌ها باید بیش از دو یا سه بار برای دفع ادرار از خواب بیدار شوید و در طول روز هم باید به طور مرتب به دستشویی بروید، ممکن است توده‌ای در مجرای ادرارتان وجود داشته باشد. با آنکه هر توده‌ای در مجرای ادرار لزوما به معنای تومور سرطانی نیست، اما جا دارد که به پزشک مراجعه کنید.علت دیگر پر اداری می‌تواند بیماری دیابت باشد به‌خصوص اگر همیشه احساس تشنگی می‌کنید.

**نفخ شکم
بعد از خوردن یک غذای چرب احساس نفخ در شکم عادی است، اما احساس نفخ هر روزه عادی نیست با آنکه از هر 70 زن فقط یکی از آنها به سرطان تخمدان دچار می‌شود، اما نفخ دائم شکم می‌تواند یکی از علایم اصلی آن باشد.پزشکان می‌گویند که نفخ شکم می‌تواند به علت وجود توده‌ای در رحم باشد.این توده ممکن است باعث درد نشود اما باعث احساس ناراحتی در شکم می‌شود.

**خستگی دائم
همه ما از بعد از یک روز کاری یا حتی یک مهمانی احساس خستگی می‌کنیم و این طبیعی است. اما اگر خستگی دائم باشد و حتی بعد از روزهای تعطیل و یک خواب مفصل هم از بین نرود، آن وقت باید نگران شوید. خستگی دائم می‌تواند یکی از علایم سرطان رحم یا سرطان دستگاه گوارش باشد.این خستگی می‌تواند به علت کم‌خونی باشد. خستگی دائم همچنین می‌تواند بر اثر کم کاری غده تیروئید، افسردگی یا دیگر اختلالات خلقی بوجود آید.

**ورم پاها
به پاهایتان نگاه کنید. اگر یک پایتان ورم دارد و از دیگری بزرگتر به نظر می‌رسد، بلافاصله باید به دکتر مراجعه کنید. ورم پاها می‌تواند به علت لخته خونی بوجود بیاید. اگر این لخته خونی به سرعت برطرف نشود، می‌تواند به شش‌ها برسد و حتی باعث مرگ شود. یکی از دلایل این لخته می‌تواند تغییر هورمون‌ها باشد. لخته خون در سرطان‌های پانکراس و روده بزرگ هم شایع است.

**مشکلات معده و شکم
هیچ کس دلش نمی‌خواهد که دل و روده‌اش مرتب بهم بخورد. اگر می‌بینید بدون هیچ دلیل خاصی بطور مرتب دچار تهوع یا اسهال می شوید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. تغییر در اشتها و همینطور عدم جذب درست غذا که منجر به اسهال یا استفراغ می شود، می‌تواند از علایم بیماری‌های جدی مثل سرطان روده یا شکم باشد.

**درد لگن
حتی اگر درد مختصری در ناحیه لگن خود احساس می‌کنید، باید آن را جدی بگیرید.به گفته پزشکان، یک لگن سالم نباید درد داشته باشد. اگر بدون اینکه آسیبی به ستون فقراتتان وارد آمده باشد دردهای ناگهانی، کوتاه یا دراز مدت، در لگن خود احساس می‌کنید باید بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کنید و از آنها بخواهید غیر از عکس برداری از استخوان، آزمایش خون هم از شما بگیرند. گاهی اوقات درد لگن به خاطر وجود توده‌های سرطانی در استخوان یا حتی سرطان خون می‌تواند باشد.
علمی **1354**

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد