همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بارش کم سابقه باران در بروجرد


  

بارش کم سابقه باران در بروجرد

بروجرد- ایرنا- بارش باران که از چهار روز پیش در بروجرد آغاز شده طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه شدت بیشتری گرفت و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، شدت بارندگی و وجود نقص در معابر و کانالهای آب باعث شده هم اکنون موجی از آبگرفتگی در اغلب خیابانهای بروجرد مشاهده شود بگونه ای که رفت و آمد در مسیر میدان یادبود به سمت میدان بهشت این شهر میسر نیست.
تغییر مسیر حرکت خودروها و کندی در رفت و آمد باعث ایجاد ترافیک موقت در مسیرهای مختلف شهر بروجرد و نیز آگرفتگی شدید در برخی خیابانها باعث ورود آب به واحدهای مسکونی شده و ورود و خروج شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.
همچنین بارش سیل آسای باران باعث شکسته شدن برخی شاخه ها و از ریشه جدا شدن نهالها و بوته ها در اغلب معابر به ویژه شهرک اندیشه شده است.
فروریختن برخی پلها و دیوارهای جانبی برخی منازل مسکونی شهری و روستایی در اثر بارندگی نیز شب گذشته اتفاق افتاد.
رئیس اداره هواشناسی بروجرد به خبرنگار ایرنا گفت: میزان بارشها در 24 ساعت گذشته تاکنون 103 میلیمتر بوده که جزو بارشهای کم سابقه سال های اخیر است.
بهروز یاراحمدی افزود: از دیشب تاکنون بارندگی همراه برف در اشترینان، ارتفاعات و گردنه های برفگیر نیز مشاهده شده است.
وی دمای کنونی هوا در بروجرد را صفر درجه اعلام و بیان کرد: دمای هوا نسبت به روز گذشته در همین ساعت هشت درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.
رئیس اداره هواشناسی بروجرد گفت:‌ بارش سیل آسای باران میزان بارش سال زراعی جاری را به 620 میلیمتر افزایش داد در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال 400 میلیمتر بوده است.
وی برای امروز بروجرد آسمانی ابری همراه با بارش باران، طغیان رودخانه ها، ادامه آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها را پیش بینی کرد و افزود: فردا بطور موقت بارندگیها کاهش می یابد ولی فرداشب دوباره بارندگی خواهیم داشت.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بروجرد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شدت بارندگی در بروجرد 20 گروه امداد به مناطق مختلف شهرستان اعزام و خطر سیلاب و آبگرفتی را مهار کردند.
احمد گودرزیان افزود: بارشهای شدید باران در چند روز اخیر موجب شد تا شب گذشته بسیاری از مناطق جنوب شهر بروجرد از جمله خیابانهای بهار، بهارستان و قاآنی با مشکل آبگرفتی مواجه شوند.
وی گفت: برخی از روستاهای این شهرستان از جمله شمس آباد، بصری و شیروان نیز با خطر سیلاب و شرایط بحرانی مواجه شدند.
معاون فرماندار بروجرد افزود: با تشکیل ستاد بحران و همکاری هلال احمر، پادگان مهندسی، تیپ 24 بعثت، شهرداری و اداره راه و شهرسازی با استفاده از کف کش آب منازل خارج و امکانات شهرستان برای مهار سیلاب در روستاها و سطح شهر بروجرد بسیج شدند.
وی با اشاره به آبگرفتگی معابر در شهر بروجرد و بحرانی شدن این موضوع نیز گفت:‌ با اعزام گروههای شهرداری و ایجاد موانع، آبگرفتگی معابر در سطح شهر مهار و هدایت شد.
گودرزی افزود: به رغم وضعیت بحرانی بروجرد در شب گذشته با تلاش گروههای امدادی و هدایت سیلاب هیچگونه خسارت مالی و جانی گزارش نشده است.
وی در خصوص وضعیت جاده های بروجرد - خرم آباد، بروجرد - اراک و بروجرد - ملایر هم گفت: به رغم بارش برف در جاده بروجرد - اراک و بروجرد - ملایر هیچ مشکلی در حرکت خودروها ایجاد نشد و شبی بدون حادثه را پشت سرگذاشتیم.
به گزارش هواشناسی بروجرد 103میلیمتر باران درشبانه روز گذشته باریده و این سامانه بارشی تا روز جمعه در این شهرستان فعال است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد