همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

سقف وام ازدواج زوجین به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت


  سقف وام ازدواج زوجین به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت نمایندگان مجلس، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین را از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۴ ساله افزایش دادند.

به گزارش جام جم آنلاین ، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (‌شنبه، 28 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای جزئیات لایحه بودجه 95 کل کشور با الحاق بندی به لایحه بودجه موافقت کردند.

در این بند الحاقی آمده است؛ به منظور حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی موظف است کلیه بانک ها و مؤسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پردخت قرار دهد.

در تبصره 1 این بند الحاقی آمده است: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله افزایش می یابد.

بر اساس تبصره 2، بانک مرکزی موظف است اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت کند که تعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از 50 هزار نفر باشد.

تبصره 3 ناظر به این موضوع است که: بانک مرکزی وظیفه نظارت بر اجرای این قانون و جریمه بانک های متخلف در این زمینه را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد فوق را برای الحاق به بودجه سال 95 کل کشور مطرح کرده بود که این پیشنهاد با موافقت نمایندگان مجلس همراه شد ونمایندگان آن را تصویب کردند.

منبع: خانه ملت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد