همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دریافت مجوز استخدام 11 هزار نفر در بیمارستان‌های کشور


  

وزیر بهداشت خبر داد
دریافت مجوز استخدام 11 هزار نفر در بیمارستان‌های کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دریافت مجوز استخدام 11 هزار نفر در بیمارستان‌های کشور خبر داد و گفت: امیدواریم سازمان امور استخدامی تمهیدات لازم را برای اشتغال افراد طی سال آینده بیندیشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در نشست خبری با بیان اینکه بدون تردید کاستی‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: هیچ کدام از ما بدون عیب نیستیم اما باید بپذیریم این عیب و نقص در همه جا وجود دارد و در عین حال امکانات و نیازها برای اثرگذاری متفاوت است.
وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت منطقه عملکرد مطلوبی در کشور را شاهد هستیم و باید مردم را امیدوار کرد، افزود:کار در دولت یازدهم شروع شد و مردم علاقمند بودند این روند استمرار پیدا کند.
وزیر بهداشت خطاب به خبرنگاران با بیان اینکه شما می‌توانید کمک کنید مردم ناامید نشوند، تأکید کرد: خواهشمند هستم به موانع پیش پای مسؤولان نیز توجه کنید.
وی با بیان اینکه از حمایت‌های شما خبرنگاران در حوزه سلامت و در معرفی طرح تحول نظام سلامت نیز تشکر و قدردانی می‌کنم، در رابطه بعد از طرح مشکل دپوی داروی بیماران هموفیلی از سوی خبرنگاران گفت: نباید این مشکل چه در استان و کشور باشد و باید پیگیری لازم صورت گیرد.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه نباید هیچ مشکلی از سوی شرکت‌ها در زمینه دارو ایجاد شود، گفت: بیماران هموفیلی برای ادامه حیات به فاکتورهای خود نیاز دارند و باید این موضوع مورد پیگیری قرار بگیرد.
وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در حوزه خدمات دندانپزشکی خاطرنشان کرد:هزینه خدمات دندانپزشکی بالاست اما در این زمینه اقداماتی مثلا برای دانش‌آموزان انجام شده است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه 7 میلیون نفر دانش آموز از خدمات دندانپزشکی استفاده کرده‌اند، افزود: یک‌هزار کلینیک داندانپزشکی خدماتی را به کودکان زیر 14 سال به صورت رایگان ارائه می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه این کلینیک‌ها با تعرفه پایین خدمات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: بیمه خدمات دندانپزشکی بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم در دولت دوازدهم بیمه ویژه برای دندانپزشکی ایجاد کنیم.
قاضی‌زاده هاشمی با تاکید به اینکه خدمات باید در قالب خدمت‌رسانی بانک‌ها صورت گیرد، گفت: هنگامی که نیاز فوری ایجاد می‌شود، پول کافی نیست و بانک‌ها باید به کمک مردم بیایند.
وی ادامه داد: بیمه‌ها منابعی ندارند که پوششی انجام دهند و هدف وزارت بهداشت نیز به طور عمده بر اصل پیشگیری استوار است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دولت سرمایه‌گذار نیست و بخش خصوصی فعالیت می‌کند، گفت:  در استان همدان نیز باید جذب سرمایه‌گذاری صورت گیرد و در بخش گیاهان دارویی امروز پروژه‌ای در همدان افتتاح  می شود که  امیدواریم آغاز آموزش طب سنتی باشد و شاهد سرمایه‌گذاری و پیشرفت در این حوزه باشیم.
وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه راه‌اندازی مرکز جراحی مغز و اعصاب غرب کشور توسط بنیاد پروفسور سمیعی به کجا انجامید؟ گفت: در این زمینه قول‌هایی داده شده که من بی‌اطلاع هستم، اگر پرفسور سمیعی مایلند با هزینه شخصی این مرکز را راه‌اندازی کنند، قطعا استقبال خواهد شد و کمک‌های لازم نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.
قاضی‌زاده هاشمی از 260 میلیارد تومان میزان بدهی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد و افزود: امیدوارم این بدهی‌ها پرداخت شود تا مشکلات حل شود.
وی با بیان اینکه در خصوص خودکفایی تجهیزات پزشکی فاصله داریم، خاطرنشان کرد:  اکنون 35 درصد تجهیزات داخل کشور ساخته می‌شود و بعد از طرح تحول نظام سلامت 2 هزار میلیارد تومان از شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات خریداری شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به درخواست خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بیماران پروانه‌ای نیز جزو بیماران خاص شناخته شوند چرا که بالغ بر 32 نفر در استان همدان بیماری پروانه‌ای هستند که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، گفت: بیماران پروانه ای هنوز به عنوان بیمار خاص شناخته نشده اند اما پیشنهاد آن به دولت و مجلس ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته 5 میلیارد تومان برای پانسمان این بیماران در نظر گرفته شد که به درب منازل آنها تجهیزات پانسمان ارسال می‌شود، افزود: باید تلاش شود از تولد چنین نوزادانی پیشگیری شود.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در حوزه اشتغال سهم هر سازمانی مشخص شده است، گفت: در دولت گذشته 50 هزار شغل مستقیم در وزارت بهداشت ایجاد شد که امیدواریم این روند در این دولت نیز ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به دریافت مجوز استخدام خاطرنشان کرد:  مجوز استخدام 11 هزار نفر در بیمارستان‌هایی که آماده شده‌اند داده شده که امیدواریم سازمان امور استخدامی تمهیدات لازم را برای اشتغال افراد طی سال آینده در نظر بگیرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: یکی از راه‌های کنترل هزینه‌ها در بیمه‌ها سقف گذاشتن دفترچه‌های بیمه است که در این زمینه باید سازمان بیمه تصمیم‌گیری کند.
وی یکی از مراکز مهم جراحی مغز را دانشگاه علوم پزشکی همدان  عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری در حوزه سرطان، اقتصادی است و باید در سطح استان مراکزی دایر شود و قطب اصلی آن در همدان باشد.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه متاسفانه در همدان چند بیمارستان خوب بخش خصوصی وجود ندارد و این یک مشکل است، گفت: همدان به دلیل داشتن ظرفیت‌های بسیار می‌تواند منبع توریست سلامت باشد.
 گفت: ما با اجرای طرح تحول سلامت برای بخش خصوصی مزاحمت ایجاد نکرده‌ایم و از بخش خصوصی نیز استقبال خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد