همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

لپ تاپ استوک دل Dell Inspiron 6400

  

لپ تاپ استوک دل Dell Inspiron 6400 

 

معرفی لپ تاپ استوک دل Dell Inspiron 6400 :

در مورد طراحی لپ تاپ استوک دل Dell Inspiron 6400 باید گفت که بسیار خوش ساخت و محکم است و هنگام حمل آن به مشکل خاصی بر نخواهید خورد. باز و بسته کردن صفحه نمایش نیز به راحتی انجام می شود و در همه زوایا قابل تنظیم است.

به طور کلی، کیفیت طراحی آن در سطح بالای متوسط است. رنگ نقره ای جذابی هم دارد که در اولین نگاه نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. لبه های آن نیز به رنگ سفید طراحی شده اند. البته، طراحی آن به گونه ای نیست که بتواند با مدل های سری XPS رقابت کند، اما آن قدر زیبا و جذاب هست که از تماشایش خسته نمی شوید.

صفحه نمایش Dell Inspiron 6400 :

با مانیتور ۱۵٫۴ اینچی این نوت بوک می توانید از تماشای فیلم یا حتی بازی لذت ببرید. این مانیتور به قابلیت نمایش به صورت صفحه عریض مجهز است و تمام انتظارات کاربر را برآورده ساخته است. کیفیت نمایش آن نیز بسیار عالی است. اما توجه داشته باشید که اثر انگشت شما به راحتی بر روی آن می نشیند و مجبور هستید همیشه آن را تمیز کنید.

لپ تاپ دل e6400

گاهی ممکن است در قسمت پایینی این مانیتور با پخش نور مواجه شوید که البته مشکل خاصی تلقی نمی شود.اسپیکرهای این نوت بوک نیز از کیفیت پخش خوبی برخوردار هستند و صدای پخش شده از آنها به اندازه کافی بلند است. کیفیت و بلندی صدا حتی در تنظیمات متوسط نیز بسیار خوب و مناسب است. برای رسیدن به کیفیتی بهتر هنگام تماشای DVD نیز می توانید میزان صدا را تا آخر بلند کنید.

سخت افزار  لپ تاپ استوک دل Dell Inspiron 6400 :

به کاربر امکان داده شده است تا به طور همزمان با چند برنامه کار کند. برای این کار پردازشگر Core Duo درنظر گرفته شده است که مطمئنا از کار با آن استقبال خواهید کرد. به کمک این پردازشگر می توانید در حالی که مشغول نصب نرم افزارهای مورد نظر خود هستید فیلم تماشا کنید و حتی با استفاده از برنامه Windows Live Messenger به صورت اینترنتی چت کنید و هیچ مشکلی هم پیش نخواهد آمد. Dell Inspiron 6400 حدود ۱ گیگابایت حافظه داخلی دارد و حدودا ۱ دقیقه زمان می برد تا روشن شود. به طور کلی عملکرد این نوت بوک نسبتا سریع است.

 

لپ تاپ دل e1505

کیفیت لپ تاپ استوک دل DELL INSPIRON 6400 آن قدر بالا هست که به راحتی می توانید بازی های مختلفی مانند NFS Most Wanted و Battlefront 2 را اجرا نمایید. عملکرد این نوت بوک در اجرای بازی های مختلف نیز بسیار عالی و بی نظیر می باشد.

لپ تاپ دل ۶۴۰۰ بسیار آرام و بی سر و صدا کار می کند. مثلا هنگام کار با برنامه Word، ایمیل یا حتی اینترنت صدایی از سیستم شما در نخواهد آمد. معمولا صدای یک کامپیوتر روشن از اتاق دیگری هم شنیده می شود، اما این نوت بوک بی نهایت آرام کار می کند. صدای پروانه خنک کننده آن نیز چندان بلند نیست و مزاحمتی ایجاد نمی کند. البته، یکی از جمله مسائلی که می توان به آن اشاره کرد داغ شدن نوت بوک است که به نظر می رسد با استفاده از یک باتری بزرگتر قابل حل باشد.

کارت Intel Wireless(Intel Pro Wireless) بسیار کارآمد عمل کرده است. به این ترتیب، قطع شدن ارتباطات به حداقل خود می رسد. این کارت کاربری بسیار آسانی دارد ودر صورت نیاز می توانید آن را به راحتی و تنها با فشار دادن کلید های Fn + F2 غیر فعال کنید.

عمر باتری ۶۴۰۰ نیز بسیار مناسب است. اگر از نوت بوک خود برای مصارف معمولی (مثلا هنگام کار با شبکه WiFi و با روشنی ۷۵%، یا Windows Media Visualizations) استفاده کنید، باتری آن حدود ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه عمر می کند. این باتری حتی تا ۴ ساعت هم جواب داده است.

صفحه کلید آن نیز بسیار کاربر پسند است و مشکلی را برای کاربر خود به همراه نخواهد داشت. بر روی این صفحه کلید، کلید های Standby و WiFi نیز دیده می شود. صفحه کلید لمسی آن نیز بسیار حساس است و عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

کلید اسکرولی سمت راست این نوت بوک هم کارآیی لازم را دارد و هنگام استفاده از آن دیگر به موس نیاز نخواهید داشت. از دیگر دکمه های موجود بر روی این صفحه کلید می توان به دکمه های WiFi (برای وارد شدن به محیط Media Center بدون نیاز به ویندوز)، Power و کلید های نوری (Num، Caps، WiFi و Scroll Lock) اشاره کرد.

لپ تاپ dell e1505

این نوت بوک به پورت های استاندارد مختلفی مجهز است. ۴ عدد پورت USB 2.0 نمونه ای از درگاه های موجود هستند که می توان به آنها اشاره کرد. این پورت ها برای اتصال موس و پوینتر مخصوص جلسات فوق العاده کارآمد هستند. پورت های S-Video و VGA نیز به صفحه نمایش خارجی نوت بوک مربوط می شوند.

پورت Ethernet & Model نیز در قسمت پشت لپ تاپ استوک دل DELL INSPIRON 6400 قرار دارد و برای اتصال به مودم پرسرعت یا Router به کار می رود. کلید های مربوط به قابلیت های مدیایی این نوت بوک بسیار جالب توجه هستند. این کلیدها در قسمت جلوی نوت بوک قرار گرفته اند و به کمک آنها می توانید حتی با نوت بوک بسته نیز آهنگ ها یا کلیپ ها را عوض کنید. یکی دیگر از امکاناتی که می توان به آن اشاره کرد تجهیز آن به دستگاه ریموت مخصوص روشن و خاموش کردن تلویزیون است.

ویندوز XP Media Center سیستم عاملی است که می توانید بر روی این نوت بوک داشته باشید. این سیستم اساسا به XP Pro شباهت دارد، اما کارکرد های مولتی مدیایی آن بسیار کارآمد هستند. اگر می خواهید با نوت بوک خود موسیقی گوش کنید، فیلم تماشا کنید یا آنکه با یک TV Tuner کار کنید بهتر است با Media Center کار کنید.

دیسک های پشتیبان (Backup) نیز از امکانات دیگری هستند که در صورت تمایل می توانید با آنها کار کنید. نوت بوک مدل ۶۴۰۰ به دیسک XP Recovery، درایورها و برنامه های مختلف دیگری مانند Sound Blaster Software نیز مجهز است.

لپ تاپ استوک دل DELL INSPIRON 6400

نوت بوک های Dell عمدتا به برنامه ها و نرم افزارهای مختلفی مجهز هستند که McAfee یکی از آنهاست. این برنامه ها تنها حجم سیستم را اشغال می کنند و به همین جهت، مدت زمان روشن شدن یا به اصطلاح استارت آپ سیستم دو برابر می شود. از این رو، عملکرد آن نیز کند می شود. برای آنکه با یک چنین مشکلی مواجه نشوید Avant و Trendmicro را به شما پیشنهاد می کنیم. برنامه های PowerDVD، Sonic Digital Media و Word Perfect برنامه های بسیار کارآمدی هستند که در اینجا پیشنهاد می شود.

به طور کلی، لپ تاپ دل ۶۴۰۰ به گزینه ها و قابلیت های بسیار خوب و کارآمدی مجهز است و قیمت مناسبی نیز دارد. پردازشگر Core Duo 1.86 را می توان برای انجام چند کار به طور همزمان پیشنهاد کرد و عملکرد بسیار خوبی نیز دارد.

کاربرانی که به بازی های کامپیوتری علاقه زیادی دارند مطمئنا از کار با x1400 راضی نخواهند بود، اما برای کاربران معمولی مناسب است. تنظیم صفحه نمایش با کمترین تنظیمات گرافیکی نیز می تواند کارآمد و مناسب باشد، اما اگر این تنظیمات را در حالت گرافیک بالا تنظیم کنید، کیفیت آن بسیار عالی خواهد شد. روی هم رفته، لپ تاپ دل ۶۴۰۰ را به تمام کسانی پیشنهاد می کنیم که می خواهند با نوت بوکی کار کنند که کارآیی بالا و قیمت مناسبی داشته باشد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد