همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همراه بانک صادرات


  به منظور استفاده مناسب و ایمن از سیستم همراه بانک صادرات و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی ، رعایت نکات زیر الزامی می باشد :
1.مشتری می بایست از امکانات سیستم همراه بانک صادرات مطابق ضوابط و مقررات بانک صادرات ایران استفاده نماید.
2.نرم افزار همراه بانک صادرات را تنها از طریق مراجعه به وب سایت اینترنتی بانک صادرات ایران به نشانی www.bsi.ir دریافت نموده و بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب نماید.
3.با مراجعه به یکی از شعب بانک صادرات ایران ، نسبت به تکمیل فرم فعال سازی همراه بانک اقدام نماید.
4.فعال سازی و غیرفعال سازی ، یک روز پس از ارائه درخواست متقاضی به شعبه در سیستم اعمال می‌گردد.

 
توجه : در سیستم همراه بانک صادرات ، هر سیم‌کارت تنها قابلیت ارتباط با شماره حساب‌های یک مشتری (حساب‌های دارای یک تعریف مشتری) را دارد. این بدین معنی است که تنها حساب‌هایی که دارای تعریف مشتری اعلام شده توسط مشتری در فرم فعال سازی هستند بر روی سیم‌کارت معرفی شده ، قابل استفاده خواهند بود. چنانچه مشتری بخواهد حساب‌های دیگری با تعریف مشتری متفاوت در سیستم ثبت نماید نیاز به سیم‌کارت دیگر و درخواست فعال سازی جداگانه برای آن سیم‌کارت خواهد داشت.
5.مسئولیت حفظ و مراقبت از کلیه رمزهای بانکی ( از قبیل رمز ورود به برنامه ، رمز اول و دوم کارت و رمز حساب ) که جزء اطلاعات شخصی و محرمانه می باشند منحصرا بر عهده مشتری بوده و چنانچه مشتری در اثر عدم حفاظت و افشاء نمودن این گونه اطلاعات مشمول خسارت و زیانی گردد ، مسئولیتی متوجه بانک نخواهد بود.
توجه : بدلیل اینکه رمز مشتری نشانه معتبر بودن کاربر می باشد بنابراین به هیچ وجه رمزهای خود را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره ننموده و در اختیار دیگران قرار ندهید.
6.مشتری باید در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی و یا سیم‌کارت تلفن همراه خود ، بلافاصله رمز دوم کارت را با استفاده از دستگاه خودپرداز و رمز حساب را با استفاده از سیستم تلفنبانک تغییر دهد.
7.جهت افزایش ضریب امنیت و کارایی سیستم ، بصورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمزهای خود اقدام نموده و از طریق گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه (Return to default settings) ، تنظیمات برنامه را به حالت اولیه بازگردانید.
8.پیش از واگذاری گوشی تلفن همراه خود ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب نموده و پس از آن برنامه را از روی گوشی حذف نمایید. با این کار کلیه اطلاعات حساب های ثبت شده و نیز پیام‌های دریافتی موجود بر روی گوشی از بین می روند.
 
9.پیش از واگذاری سیم‌کارت خود ، چنانچه مشتری سیم‌کارت دیگری را جایگزین نمی نماید باید حساب‌ها و سرویس‌های یکطرفه ثبت نامی در نرم افزار همراه بانک را حذف نموده و با مراجعه به یکی از شعب بانک ، درخواست غیرفعال سازی همراه بانک را ارائه نماید و چنانچه بخواهد از سیم‌کارت جایگزین استفاده نماید مطابق بند بعدی عمل نماید.
10.درصورتیکه مشتری بخواهد پس از واگذاری سیم‌کارت ، از سیم‌کارت دیگری استفاده نماید باید ابتدا با مراجعه به شعبه نسبت به فعال سازی سرویس بر روی سیم‌کارت جدید اقدام نموده و یک روز پس از ارائه درخواست به شعبه و پس از تعویض سیم‌کارت ، ابتدا با مراجعه به منوی تنظیمات ، گزینه "بازگشت به تنظیمات اولیه" را انتخاب نماید و پس از آن با استفاده از گزینه‌های "انتقال حساب‌ها به سیم‌کارت فعلی" و "انتقال سرویس‌ها به سیم‌کارت فعلی" حساب‌ها و سرویس‌های یکطرفه ثبت نامی خود را به سیم‌کارت جدید انتقال دهد.
11.پیام‌های دریافتی از این سیستم که در صندوق پیام‌های برنامه قرار می‌گیرند را پس از خواندن ، حذف نمایید.
12.در مواردی که بانک بنا به عللی از قبیل وجود مشکلات در شبکه مخابراتی ( خارج از کنترل بانک ) قادر به ارائه خدمات نباشد مسئولیتی متوجه بانک نخواهد بود.
13.بانک می تواند هر زمان که صلاح بداند در شرایط و مقررات خدمات سیستم همراه بانک تغییرات لازم را اعمال نماید. این تغییرات به نحو مقتضی به اطلاع مشتریان محترم می رسد و مشتری پس از آن موظف به رعایت و اجرای آن می باشد.
14.چنانچه پس از اعمال تغییرات در شرایط و مقررات خدمات سیستم همراه بانک ، مشتری همچنان به انجام عملیات خود ادامه دهد ، بانک این گونه تلقی می نماید که تغییرات اعلام شده مورد قبول مشتری قرار گرفته است. در مواردی که مشتری با تغییرات اعلام شده موافق نباشد می تواند با مراجعه به شعبه و تکمیل و تحویل فرم غیرفعال سازی ، درخواست لغو استفاده از سیستم را به بانک ارائه نماید.
15.در صورت عدم رعایت مقررات و شرایط عمومی و اختصاصی استفاده از سیستم همراه بانک صادرات و همچنین استفاده غیر مجاز و یا عدم استفاده از این سیستم بمدت 6 ماه ، بانک حق دارد که سرویس دهی به وی را متوقف نماید.
16.بانک می تواند کلیه موضوعات مشکوک و اطلاعات مربوط به اشخاص مظنون به سوء استفاده از سیستم همراه بانک را به مقامات انتظامی ‌و قضائی اعلام نماید تا تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.
17.در صورت بروز هرگونه عملیات غیر مجاز بر روی حساب خود ، در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز دوم کارت و رمز حساب و غیرفعال سازی سیستم اقدام نموده و مراتب را به نزدیکترین شعبه بانک صادرات ایران اطلاع دهید.
18.راهنمای کامل استفاده از سیستم همراه بانک و نیز بخش پاسخ به پرسش‌های متداول که بر روی وب سایت اینترنتی بانک صادرات ( www.bsi.ir ) موجود می باشد را بطور کامل مطالعه نمایید.
19.عواقب ناشی از عدم رعایت هر یک از موارد بالا بر عهده مشتری بوده و هیچگونه مسئولیتی متوجه بانک نخواهد بود.
 

 

 

 

 
مراحل نصب ، فعال سازی و استفاده از سیستم همراه بانک صادرات :
 
1-مراجعه به وب سایت اینترنتی بانک صادرات ایران به نشانی www.bsi.ir و دریافت فایل نصب نرم افزار و انتقال آن به تلفن همراه.
 
توجه : فایل برنامه را تنها از وب سایت اینترنتی یاد شده دریافت نمایید.
 
2-نصب فایل دریافتی بر روی گوشی.
 
3-اجرای برنامه و تعیین رمز عبور برنامه در مرتبه اول اجرا. در این قسمت باید رمز عبوری شامل حروف و اعداد انگلیسی و حداقل 8 رقم تعریف گردد. شایان ذکر است برنامه بصورت خودکار از تعریف رمزهای ساده ممانعت بعمل می‌آورد.
 
ImageHelp1.png 
 
 
 
 
 
توجه : در این سیستم کلیه اعداد باید به زبان انگلیسی درج شوند.
توجه : به منظور امنیت بیشتر نسبت به تغییر رمز ورود به برنامه بصورت دوره‌ای اقدام نمایید. برای این کار گزینه "تغییر رمز نرم افزار" را از منوی "تنظیمات" انتخاب نمایید.
 
وارد نمودن رمز ورود به برنامه پس از هر مرتبه اجرای برنامه اجباری می‌باشد. پس از وارد کردن رمز عبور، صحت آن توسط نرم افزار چک شده و در صورت احراز درستی آن، منوی اصلی برنامه قابل مشاهده خواهد بود.
اگر رمز عبور وارد شده اشتباه باشد با پیغام "رمز عبور نامعتبر" مواجه خواهید شد و چنانچه رمز سه بار متوالی بصورت اشتباه درج گردد، ورود به نرم افزار مسدود شده و برای رفع مسدودی آن می بایست نرم افزار حذف و مجدد نصب گردد. همچنین در صورت فراموشی رمز عبور نیز باید نرم افزار را مجدد نصب نمایید.
 
4-فعال سازی نرم افزار همراه بانک صادرات :
کلیه متقاضیان استفاده از همراه بانک صادرات، لازم است برای فعال نمودن سرویس‌های مالی به یکی از شعب بانک صادرات مراجعه و نسبت به تکمیل فرم فعال سازی و برگه مقررات و شرایط عمومی ‌و اختصاصی استفاده از سیستم همراه بانک صادرات اقدام و فرم و برگه تکمیل شده را به متصدی شعبه تحویل دهند.
 
 
یک روز پس از ارائه درخواست به شعبه :
چنانچه کاربر جدید سیستم همراه بانک هستید از منوی "مدیریت حساب"  و سپس "لیست حسابها" "گزینه "اضافه کردن حساب" را انتخاب نمایید. شماره حساب 13 رقمی و رمز حساب خود را در کادر مربوطه درج و دکمه ارسال را انتخاب کنید. پس از ارسال درخواست ثبت حساب منتظر پاسخ سیستم بمانید. در صورت صحت اطلاعات درج شده، حساب شما ثبت می شود.
توجه : نحوه دریافت رمز حساب در ادامه توضیح داده شده است.
چنانچه کاربر قبلی سیستم هستید از منوی "مدیریت حساب" گزینه "بروز رسانی اطلاعات حساب‌" را انتخاب و اطلاعات حساب‌های قبلی خود را بر روی گوشی بروز رسانی نمایید.
نحوه دریافت و تغییر رمز حساب : رمز حساب یک رمز 4 رقمی است که بین سیستم‌های تلفنبانک و همراه بانک مشترک بوده و نحوه دریافت آن بصورت زیر می باشد :
دریافت رمز حساب توسط مشتریان دارای سپهر کارت :
برای دریافت رمز حساب ابتدا باید رمز دوم کارت خود را فعال نمایید.
به منظور فعال سازی رمز دوم کارت به یکی از دستگاه های خودپرداز بانک صادرات ایران مراجعه نموده و با انتخاب منوی عملیات رمز ، گزینه تخصیص رمز دوم کارت را انتخاب و رمز مورد نظر خود را تعریف نمایید ( این رمز بین 5 تا 12 رقم می باشد ). سپس از طریق نرم افزار همراه بانک و با مراجعه به منوی "مدیریت حساب" و انتخاب گزینه "دریافت رمز حساب" ، شماره حساب، شماره 16 رقمی مندرج بر روی کارت سپهر و رمز دوم آن را در کادرهای مربوطه درج و درخواست خود را ارسال نمایید.
ImageHelp2.png 
 
توجه : پیام دریافتی حاوی رمز حساب را پس از به خاطر سپردن رمز در اسرع وقت از صندوق پیام‌های خود حذف نمایید.
توجه : رمز حساب از طریق سیستم تلفنبانک نیز قابل دریافت می باشد.
دریافت رمز حساب توسط افراد فاقد سپهر کارت :
با مراجعه به شعب بانک صادرات ، درخواست صدور رمز حساب (تلفنبانک) نمایید.
توجه : در صورتیکه رمز حساب خود را فراموش نموده‌اید می توانید به یکی از روش‌های فوق رمز جدید دریافت نمایید.
تغییر رمز حساب :
در صورت تمایل به تغییر رمز حساب می توانید با استفاده از گزینه "مدیریت حساب" از گزینه " تغییر رمز حساب " و درج اطلاعات خواسته شده، نسبت به تعریف رمز دلخواه خود اقدام نمایید.
توجه : تغییر رمز حساب تنها بر روی حساب تعیین شده صورت می پذیرد و رمز سایر حساب‌ها تغییر نمی یابد. برای تغییر رمز سایر حساب‌ها گزینه "تغییر رمز حساب" را مجدد انتخاب نموده و شماره حساب مورد نظر خود را درج نمایید.
توجه : کلیه پیامهای دریافتی از سیستم در منوی "صندوق پیام‌ها" قرار می‌گیرند.
توجه : به منظور حفظ امنیت بیشتر، کلیه پیام‌های دریافتی موجود در صندوق پیام‌ها را پس از خواندن حذف نمایید به خصوص پیام‌های حاوی رمز حساب.
توجه : از ثبت و نگهداری اطلاعات مربوط به همراه بانک از قبیل رمز ورود به برنامه ، رمز دوم کارت ، رمز حساب و ... بر روی گوشی تلفن همراه خود اکیداً خودداری نمایید.
منوی اصلی برنامه  :
در منوی اصلی برنامه "خدمات حساب" ، " خدمات کارت" ، " خدمات چک" ،"دیگر خدمات "، "صندوق پیام‌"، "مدیریت حساب" و "تنظیمات" مشاهده می شوند که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.
 

 

 
 ImageHelp3.png
 
 
 

 

 

 خدمات حساب:
 مجموعه خدماتی است که بر روی حساب‌های ثبت شده در سیستم همراه بانک قابل استفاده می‌باشند. این خدمات عبارتند از"دریافت شماره مشتری"، "مانده حساب"، "صورت حساب"، "پرداخت اقساط تسهیلات درون بانکی و بین بانکی"،"انتقال به حساب خود"، " انتقال وجه به سایرحساب¬های سپهری"، "انتقال از حساب به کارت"،"انتقال وجه بین بانکی از طریق سامانه پایا"، "خرید شارژ سیم‌کارت" و "پرداخت قبض"

 

 

 
ImageHelp4.png 
 
 
 

 

 
دریافت شماره مشتری: با این گزینه مشتریان بانک صادرات می توانند شماره مشتری خود را دریافت نمایند. برای این کار،‌ یکی از شماره حساب¬های خود و رمز حساب آن را در کادرهای مربوطه درج و درخواست خود را ارسال نموده و سیستم با پیامی شماره مشتری مورد نظر را اعلام می نماید.
مانده حساب : با استفاده از این سرویس، موجودی حساب مورد نظر به شما اعلام می‌گردد. نحوه استفاده به این صورت است که از کادر بالایی، شماره حساب مورد نظر انتخاب و در کادر پایین نیز رمز حساب درج می‌گردد.
توجه : کادر شماره حساب، حساب پیش فرض شما را نمایش می‌دهد. در صورتیکه بیش از یک حساب در سیستم همراه بانک ثبت نموده باشید و مانده حساب دیگر خود را بخواهید کافیست کادر شماره حساب را باز نموده و از لیست حساب‌های خود ، حساب مورد نظر را برگزینید.
 

 

 
ImageHelp5.png 
 

 

 
 با ارسال پیام و در صورت صحیح بودن اطلاعات وارد شده پیامی حاوی موجودی حساب مورد نظر دریافت خواهید نمود.
صورت حساب: با استفاده از این سرویس، گردش حساب مورد نظر به همراه مانده حساب شما اعلام می‌گردد. نحوه استفاده مشابه دریافت مانده حساب ‌می باشد.
دریافت اطلاعات تسهیلات: با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافتی خود از بانک صادرات را مشاهده نمایید. در این گزینه نیز شماره تسهیلات می تواند یکی از تسهیلات سپهری باشد که قبلاً در بحش تنظیمات آن را تعریف کرده‌اید و یا اینکه شماره تسهیلات را وارد نمایید.
 
ImageHelp6.png 
 پرداخت اقساط تسهیلات درون بانکی : با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود اقساط تسهیلات دریافتی خود از بانک‌ صادرات را پرداخت نمایید. در مرحله اول شماره تسهیلات، شماره حسابی که باید مبلغ تسهیلات از آن برداشت شود و رمز حساب را ارسال نموده  و در پاسخ نیز اطلاعات مربوط به تسهیلات را مشاهده نمایید که در صورت تایید، مبلغ تسهیلات و همچنین رمز حساب را وارد نموده و ارسال می‌نمایید.
 
ImageHelp7.png 
 
 پرداخت اقساط تسهیلات بین بانکی: با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود اقساط تسهیلات دریافتی خود از سایر بانک‌ها را پرداخت نمایید. درج شناسه شبای حساب مقصد الزامی می باشد. شناسه شبای حساب مقصد را می‌توانید از بانک مقصد اخذ نمایید.
انتقال به حساب خود : با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود به حساب‌های سپهری خود انتقال وجه داشته باشید. نحوه کاربرد این قسمت مشابه گزینه های قبلی بوده و علاوه بر آن دارای کادرهای حساب مقصد و مبلغ انتقال می باشد. شایان ذکر است حساب مقصد می تواند یکی از حساب‌های ثبت شده شما باشد که در اینصورت نیازی به درج مجدد شماره حساب نبوده و تنها کافیست از منوی باز شونده حساب مورد نظر را انتخاب نمایید و یا یکی از شماره حساب‌های شما باشد که آن را ثبت نکرده اید که می بایست شماره حساب را در کادر مربوطه درج نمایید.
ImageHelp8.png
 
 
 توجه : منظور از حساب‌های یک شخص، حساب‌هایی می باشد که دارای تعریف مشتری یکسان هستند.
انتقال وجه به سایرحساب های سپهری : با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود به حساب سپهری اشخاص دیگر انتقال وجه داشته باشید. این سرویس دو مرحله‌ای می باشد. در مرحله اول حساب مبدا ، رمز حساب ، حساب مقصد سپهری و مبلغ انتقال مشخص می‌گردد در این گزینه نیز حساب مقصد می تواند یکی از حساب‌های سپهری باشد که قبلاً در بحش تنظیمات آن را تعریف کرده باشید. پس از آن، سیستم طی پاسخی مبنی بر انجام مرحله اول انتقال وجه به همراه مبلغ و نام صاحب حساب مقصد از شما می خواهد که جهت تکمیل عملیات مجددا به گزینه انتقال به حساب دیگران مراجعه نمایید. با مراجعه مجدد به گزینه مذکور (مرحله دوم)، حساب مبدا و مقصد، مبلغ انتقال و نیز نام صاحب حساب مقصد به شما اعلام می‌گردد که در صورت اطمینان از صحت این موارد و تمایل به تکمیل عمل انتقال وجه ، رمز حساب خود را مجدداً وارد نموده و درخواست خود را ارسال نمایید. در پاسخ ، سیستم با پیامی شماره حساب‌های مبدا و مقصد، تاریخ انتقال، مبلغ انتقال، شماره پیگیری و مانده حساب مبدا را به شما اعلام می نماید.
 

 

 
 ImageHelp9.png
 
 چنانچه پیش از تکمیل عمل انتقال ( انجام مرحله دوم ) از انجام آن منصرف شده اید، می¬توانید منوی بازگشت را انتخاب نمایید. با این کار منوی انتقال وجه به حساب دیگران به حالت اولیه باز می‌گردد.
انتقال از حساب به کارت: با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود به کارت اشخاص دیگر در بانک صادرات انتقال وجه داشته باشید. این سرویس دو مرحله‌ای می باشد. در مرحله اول حساب مبدا ، رمز حساب ، شماره کارت مقصد و مبلغ انتقال مشخص می‌گردد در این گزینه نیز کارت مقصد می تواند یکی از کارت‌هایی باشد که قبلاً در بخش تنظیمات آن را تعریف کرده‌اید. پس از آن ، سیستم طی پاسخی مبنی بر انجام مرحله اول انتقال وجه به همراه مبلغ و نام صاحب حساب مقصد از شما می خواهد که جهت تکمیل عملیات مجددا به گزینه انتقال از حساب به کارت مراجعه نمایید. با مراجعه مجدد به گزینه مذکور (مرحله دوم) ، حساب مبدا و کارت مقصد، مبلغ انتقال و نیز نام صاحب کارت مقصد به شما اعلام می‌گردد که در صورت اطمینان از صحت این موارد و تمایل به تکمیل عمل انتقال وجه ، رمز حساب خود را مجدداً وارد نموده و درخواست خود را ارسال نمایید. در پاسخ ، سیستم با پیامی شماره حساب‌ مبدا و شماره کارت مقصد ، تاریخ انتقال ، مبلغ انتقال، شماره پیگیری و مانده حساب مبدا را به شما اعلام می نماید.
 
ImageHelp10.png 
 
 
 
 
 

پرداخت قبض: با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود قبوض خدماتی ( آب ، برق ، گاز ، تلفن ثابت و همراه و ... ) دارای شناسه های قبض و پرداخت را پرداخت نمایید. این سرویس دو مرحله‌ای می باشد. در مرحله اول حسابی که می خواهید پرداخت از طریق آن صورت پذیرد را انتخاب و شناسه قبض و پرداخت را در کادر مرتبط درج نموده و درخواست را ارسال کنید.
پس از آن ، سیستم طی پیامی انجام مرحله اول پرداخت قبض و نیاز به مراجعه مجدد به گزینه مذکور جهت تکمیل عمل پرداخت را اعلام می‌نماید. با مراجعه مجدد به گزینه پرداخت قبض (مرحله دوم) ، نوع و مبلغ قبض شناسایی شده قابل مشاهده می باشد که در صورت صحت قبض و برای پرداخت نهایی رمز حساب را در کادر مربوط درج و درخواست را ارسال نمایید.

 

 

 
ImageHelp11.png 
 
 
 
 
 

 

 
در پاسخ، سیستم با پیامی نوع و مبلغ قبض پرداختی، تاریخ پرداخت و شماره پیگیری را به همراه شناسه قبض و پرداخت اعلام می نماید.
 
چنانچه پیش از تکمیل پرداخت قبض ( انجام مرحله دوم ) از پرداخت آن منصرف شده اید، می توانید منوی بازگشت را انتخاب نمایید. با این کار منوی پرداخت قبض به حالت اولیه باز می‌گردد.
خرید شارژ سیم کارت: با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود برای سیم‌کارت اعتباری خود شارژ خریداری نمایید. برای این کار به ترتیب نوع سیم‌کارت ، مبلغ شارژ ، شماره حسابی که وجه شارژ خریداری شده را از آن می پردازید و رمز حساب را در کادرهای مربوطه درج و درخواست را ارسال نمایید و سیستم نیز طی پیامی نوع ، مبلغ ، شماره سریال و رمز شارژ خریداری شده را به همراه شماره پیگیری اعلام می‌نماید.
 
 ImageHelp12.png
 با درج رمز شارژ اعلام شده در گوشی تلفن همراه مطابق با دستورالعمل شارژ اپراتور مربوطه ، سیم‌کارت شما شارژ می‌گردد. چنانچه با انجام این موارد سیم‌کارت شارژ نگردید ، با مرکز امداد مشتریان اپراتور سیم‌کارت خود تماس حاصل فرمایید ( 09990 برای سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول و 700 یا 09377000000 برای سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل ).
 
خدمات کارت:
مجموعه خدماتی است که با استفاده از شماره کارت‌ قابل استفاده می باشند. این خدمات عبارتند از"انتقال وجه کارت به کارت "، "مانده کارت"،  "گردش کارت" ، "پرداخت قبض" ، "خرید شارژ سیم کارت"، "شارژ مستقیم سیم کارت" ،"اعلام مفقودی کارت" و "لیست حساب‌های متصل به کارت".
 
ImageHelp13.png 
 
 
 
شایان ذکر است در سرویس‌های این بخش می‌توانید یکی از کارتهایی را که قبلاً در بخش تنظیمات تعریف کرده‌اید انتخاب ‌نمایید و یا در کادر دوم شماره کارت را درج ‌نمایید .
انتقال وجه کارت به کارت: با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود از کارت خود در بانک صادرات به کارت اشخاص دیگر در سایر بانک¬های عضو شبکه شتاب انتقال وجه داشته باشید. این سرویس دو مرحله‌ای می باشد. در مرحله اول شماره کارت مبدا، شماره کارت مقصد و مبلغ انتقال مشخص می‌گردد. پس از آن، سیستم طی پاسخی مبنی بر انجام مرحله اول انتقال وجه به همراه مبلغ و نام صاحب حساب مقصد از شما می خواهد که در صورت اطمینان از صحت این موارد و تمایل به تکمیل عمل انتقال وجه، رمز دوم کارت، cvv2 و تاریخ انقضا کارت را وارد نموده و درخواست خود را ارسال نمایید. در پاسخ، سیستم با پیامی شماره کارت مبدا ، شماره کارت مقصد، تاریخ انتقال، مبلغ انتقال، شماره پیگیری و مانده کارت مبدا را به شما اعلام می نماید.
مانده کارت: با استفاده از این سرویس ، مانده کارت شتابی مورد نظرتان به شما اعلام می‌گردد. بدین منظور ابتدا شماره کارت و در کادر پایین رمز دوم کارت را درج و سپس درخواست خود را ارسال نمایید.
گردش کارت: با استفاده از این سرویس ، سه گردش آخر کارت مورد نظرتان به شما اعلام می‌گردد. بدین منظور ابتدا شماره کارت و در کادر پایین رمز دوم کارت را درج و سپس درخواست خود را ارسال نمایید.
پرداخت قبض: این سرویس مشابه سرویس پرداخت قبض از طریق حساب می باشد با این تفاوت که به جای انتخاب حساب ، شماره کارت و به جای رمز حساب ، رمز دوم کارت در کادرهای مربوطه درج می‌گردد. وجه قبض از حساب پیش فرض متصل به کارت کسر شده و قبض پرداخت می‌گردد.
توجه : سرویس پرداخت قبض از طریق کارت نیز مانند سرویس پرداخت قبض از طریق حساب ، دو مرحله‌ای می‌باشد و پس از انجام مرحله اول و جهت تکمیل پرداخت باید مجددا به همان گزینه مراجعه شود.
خرید شارژ سیم کارت: این سرویس مشابه سرویس خرید شارژ  از طریق حساب می باشد با این تفاوت که به جای انتخاب حساب ، شماره کارت و به جای رمز حساب ، رمز دوم کارت در کادرهای مربوطه درج می‌گردد. وجه شارژ خریداری شده از حساب پیش فرض متصل به کارت کسر می‌گردد.
شارژ مستقیم سیم کارت: با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود سیم‌کارت اعتباری مورد نظرتان را بدون دریافت رمز شارژ به صورت مستقیم  شارژ نمایید.
اعلام مفقودی کارت : در صورت مفقود شدن و یا به سرقت رفتن کارت سپهر خود می توانید با استفاده از این گزینه کارت خود را مسدود نمایید.
لیست حساب‌های متصل به کارت : با استفاده از این سرویس ، قادر خواهید بود لیست حسابهای متصل به کارت بانک صادرات را دریافت نمایید .
 
خدمات چک:
 مجموعه خدماتی است که بر روی چک‌های بانک صادرات قابل استفاده می باشند. این خدمات عبارتند از "استعلام چک"، "تعیین مبلغ چک"، "انتقال اطلاعات چک به سیم کارت فعلی" و "ثبت تاریخ موثر چک"
 

 

 
ImageHelp14.png 
 
 
استعلام چک: با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود از آخرین وضعیت چک صادره خود مطلع شوید. نحوه کاربرد این گزینه نیز مانند گزینه های قبلی بوده و تنها تفاوت آن کادر شماره چک می‌باشد که در آن شماره سریال چک مورد نظر بطور کامل و بدون در نظر گرفتن علامت / درج می‌گردد. بعنوان نمونه سریال چک به شماره 574634/292 بصورت 0292574634 درج می شود. (شماره چک حتما می بایست 10 رقم باشد و در صورت کم بودن ارقام شماره چک به سمت چپ آن عدد صفر اضافه نمایید).
تعیین مبلغ چک: با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود نسبت به تعیین و ثبت مبلغ چک صادره خود اقدام نمایید. نحوه کاربرد این گزینه مانند استعلام چک می‌باشد. شایان ذکر است مغایرت مبلغ تعیین شده با استفاده از این سرویس و مبلغ مندرج در چک سبب دقت مضاعف کاربر شعبه می شود که در صورت صحت و مخدوش نبودن مندرجات چک، کاربر شعبه قادر به پاس نمودن آن خواهد بود.
انتقال اطلاعات چک به سیم کارت فعلی: در صورتی که شماره سیم کارت خود را تغییر داده باشید با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود اطلاعات ثبت شده سررسید چک را به سیم کارت جدید منتقل نمایید.
ثبت تاریخ موثر چک: با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود تاریخ سررسید چک خود را در سیستم ثبت نمایید که در نتیجه آن دو روز قبل از تاریخ سررسید چک پیامی در این خصوص برای شما ارسال می گردد.

دیگر خدمات:
 شامل خدمات "دریافت اطلاعات سه شارژ آخر"، " شارژهای خریداری شده در یک تاریخ خاص"، "نرخ ارز"، "بررسی نسخه"، "محاسبه شبا"  و " دریافت آخرین پاسخ" می باشد.
 ImageHelp15.png
 
 
 
اطلاعات سه شارژ آخر : چنانچه وجه شارژ خریداری شده از حساب شما کسر گردد ولی پیام حاوی رمز شارژ را دریافت ننمایید و یا رمز خود را فراموش نمایید ، با استفاده از این گزینه می توانید رمز سه شارژ آخر خریداری شده از طریق سیم کارت فعلی خود را دریافت نمایید.
شارژهای خریداری شده در یک تاریخ خاص: با استفاده از این گزینه می توانید رمز شارژهای خریداری شده از طریق سیم کارت فعلی در یک تاریخ خاص را دریافت نمایید.
نرخ ارز : با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود از نرخ ارز سایر کشورها اطلاع پیدا نمایید. برای این منظور می توانید کد ارز مورد نظر را در کادر مربوطه درج و درخواست خود را ارسال نمایید.
بررسی نسخه : با استفاده از این گزینه می توانید بروز بودن نسخه همراه بانک مورد استفاده خود را بررسی نموده و در صورتیکه نسخه شما آخرین نسخه انتشار یافته نباشد ، می توانید با مراجعه به وب سایت اینترنتی بانک صادرات ایران نسبت به دریافت نسخه جدید اقدام نمایید.
دریافت آخرین پاسخ : با استفاده از این گزینه می توانید آخرین پیامی را که سیستم همراه بانک برای شما ارسال نموده است مجدداً دریافت نمایید .
صندوق پیام‌ها:
 فضایی است که پاسخ درخواست‌های ارسالی شما در آن قرار می‌گیرند (رجوع به شکل شماره 6). در این قسمت شما می توانید متن پیام‌ها را ملاحظه نموده و در صورت تمایل نسبت به حذف هر یک از آنها اقدام نمایید. چنانچه بخواهید تمامی پیام‌های موجود در صندوق پیام‌ها را بصورت یکجا حذف کنید ، می توانید از گزینه "خالی کردن صندوق پیام‌ها" موجود در منوی "تنظیمات" استفاده نمایید.
مدیریت حساب:
‌ مجموعه ابزاری است که از طریق آنها می توان بر روی حساب‌های خود مدیریت نمود و شامل گزینه های " لیست حساب‌ها"، "انتقال حساب‌ها به سیم کارت فعلی" ، "دریافت رمز حساب" و "تغییر رمز حساب" می باشد.
حساب‌ها مجموعه ابزاری است که از طریق آنها می توان بر روی حساب‌های خود مدیریت نموده و شامل گزینه های "بروز رسانی اطلاعات حساب‌ها"، "دریافت رمز حساب"، "انتقال حساب‌ها به سیم کارت فعلی"،  "محاسبه شبا"،  "تغییر رمز حساب" و "لیست حساب ها" می باشد.
لیست حساب ها شامل گزینه های"اضافه کردن حساب"، "حذف حساب" و "تعیین حساب پیش فرض" می باشد.
 
ImageHelp16.png 
 
 
 
بروز رسانی اطلاعات حساب : به منظور بروز رسانی اطلاعات حساب‌های خود بر روی گوشی تلفن همراه این گزینه را انتخاب نمایید. بیشترین کاربرد این گزینه در زمان نصب مجدد و یا نصب نسخه جدید نرم افزار می‌باشد.
"دریافت رمز حساب" : با این گزینه دارندگان سپهر کارت صادرات می توانند رمز هر یک از حساب‌های متصل به کارت خود را دریافت نمایند. برای این کار ،‌ شماره حساب مورد نظر ، شماره کارت سپهر و رمز دوم آن را در کادرهای مربوطه درج و درخواست خود را ارسال فرمایید.
انتقال حساب‌ها به سیم‌کارت فعلی : درصورتیکه مایل باشید اطلاعات حساب‌های ثبت شده خود را به سیم‌کارت دیگری انتقال دهید باید ابتدا برای فعال نمودن سرویس‌های مالی بر روی سیم‌کارت جدید به یکی از شعب بانک مراجعه و درخواست خود را ارائه نمایید (تکمیل فرم برای شماره جدید). سپس سیم‌کارت جدید را در گوشی قرار داده و گزینه "بازگشت به تنظیمات اولیه" را از منوی "تنظیمات" انتخاب نمایید. پس از آن با استفاده از گزینه "انتقال حسابها به سیم‌کارت فعلی" حساب‌های خود را به سیم‌کارت جدید منتقل نمایید.
"محاسبه شبا": با استفاده از این گزینه می توانید شناسه شبای حساب سپهری مورد نظر خود را بدست آورید. شایان ذکر می باشد این گزینه تنها مختص ارائه شناسه شبا به حساب‌های بانک صادرات بوده و جهت دریافت شناسه شبای حسابی متعلق به سایر بانک‌ها می‌بایست به یکی از درگاه های بانک مربوطه مراجعه نمایید.
"تغییر رمز حساب": با استفاده از این گزینه می توانید رمز حساب خود را تغییر داده و رمز حساب دلخواه خود را در سیستم تعریف نمایید. برای این کار ، حساب مورد نظر خود را از کادر بالا انتخاب نموده و رمز حساب قبلی آن و نیز رمز جدید و تکرار آن را در کادرهای مربوطه درج و درخواست خود را ارسال نمایید.
ثبت حساب : به منظور ثبت حساب خود این گزینه را انتخاب نمایید. بخش بالایی محل وارد کردن شماره حساب (که 13 رقمی می‌باشد) و کادر پایین نیز محل درج رمز حساب می‌باشد. با ارسال پیام و در صورت صحیح بودن اطلاعات وارد شده پیامی حاوی موفقیت آمیز بودن ثبت نام دریافت خواهید کرد.
حذف حساب: به منظور حذف هر یک از حساب‌های خود از سیستم کافیست با ورود به منوی لیست حساب-ها، از لیست حساب‌های خود، حساب مورد نظر را برگزیده و درخواست خود را ارسال نمایید.
"تعیین حساب پیش فرض": با ورود به این منو شماره حساب پیش فرض فعلی نمایش داده می‌شود. حساب پیش فرض حسابی است که در کادر شماره حساب تمامی سرویس‌های سیستم ، بدون نیاز به انتخاب ، در دسترس می باشد. به منظور تغییر حساب پیش فرض کافیست کادر لیست حساب¬ها را باز نموده، از لیست حساب‌های خود، حساب مورد نظر را برگزیده و درخواست خود را ارسال نمایید.
 
تنظیمات:
 شامل گزینه های "تغییر زبان"، "انتخاب نوع ارتباط"، " تنظیمات حالت پیش فرض"، "پاک کردن صندوق پیام‌ها"، "تم "، "تغییر رمز نرم¬افزار" ، "شماره¬های پرکاربرد" و "تنظیم زنگ پیام"می باشد.
ImageHelp17.png 
 
 
"تغییر زبان" : این گزینه پیش از این و در قسمت مراحل نصب ، فعال سازی و استفاده از سیستم همراه بانک صادرات توضیح داده شده است.
" انتخاب نوع ارتباط": با استفاده از این گزینه قادر خواهید نوع ارتباط برنامه را به اینترنت یا پیامک تغییر دهید. شایان ذکر است به منظور استفاده از سرویس های بین بانکی و همچنین استفاده از کارت بانک های عضو شبکه شتاب می بایست نوع ارتباط اینترنت باشد.
" تنظیمات حالت پیش فرض" : با استفاده از این گزینه اطلاعات حساب‌ها و سرویس‌های ثبت نامی و همچنین کلیه پیام‌های دریافتی موجود در صندوق پیام‌ها از گوشی شما حذف می‌گردند. بیشترین کاربرد این گزینه در زمان تعویض سیم‌کارت می باشد.
"پاک کردن صندوق پیام‌ها" : با استفاده از این گزینه می توانید کلیه پیام‌های موجود در صندوق پیام‌های خود را بصورت یکجا حذف نمایید.
"تم" : با استفاده از این گزینه قادر خواهید بود تنظیمات مربوط به برنامه را به دلخواه خوی تغیییر دهید.
"تغییر رمز نرم افزار": با استفاده از این گزینه می‌توانید رمز ورود به برنامه را تغییر دهید .
توجه : بطور متناوب نسبت به تغییر رمز عبور برنامه اقدام نموده و بدینوسیله امکان افشاء آن و سو استفاده احتمالی را به حداقل برسانید.
" شماره های پرکاربرد" : با استفاده از این گزینه  می‌توانید شماره حساب، کارت،تسهیلات، شبا، وقبض ‌هایی را که استفاده زیادی از آنها دارید برای یک بار تعریف نموده و در سرویس‌هایی که نیاز به این اطلاعات دارند از آنها استفاده نمایید .
 
آخرین منوی اصلی برنامه منوی "خروج" می باشد که با انتخاب آن اجرای برنامه خاتمه می یابد.
خواهشمند است هرگونه پیشنهاد و انتقاد خود را در زمینه سیستم همراه بانک صادرات ، به آدرس پست الکترونیک mobile@bsi.ir ارسال نمایید.
 
همراه بانک صادرات
نظرات 2 + ارسال نظر
nilo 4 - مرداد‌ماه - 1401 ساعت 12:03

رامین 4 - مرداد‌ماه - 1401 ساعت 06:13

چطوری سوابق تراکنش رو پاک کنم؟
لطفاً بگید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد