همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

استخدام ۵۰۰ نفر در سازمان حفاظت محیط زیست


  


معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: مجوزهای لازم برای جذب ۵۰۰ نفر در این سازمان اخذ شده است که از این تعداد ۲۰۰ نفر دکترا، کارشناس ارشد و ۳۰۰ نفر محیط بان خواهند بود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی، شافعی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور که با اعضاء کمیسیون آب، کشاورزی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به استان خراسان جنوبی سفر کرده بود ضمن حضور در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با پرسنل این اداره کل دیدار و گفتگو کرد.
شافعی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست دراین دیدار با اشاره به سخنان عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص اینکه از بیرجند می توان به عنوان یک شهر الگویی و شهر پاک محیط زیستی نام برد گفت: قطعا کسب عنوان پاک ترین شهر ایران توسط بیرجند نشآت گرفته از همراهی خوب و فرهنگ بالای مردم این خطه از کشور است.
وی یکی از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست را توسعه تولید در مصرف انرژی خورشیدی عنوان کرد و اظهار داشت : با توجه به پتانسیل ها و ظرفیتهای موجود در استان خراسان جنوبی و هم همراهی مردم در زمینه های محیط زیستی میتوان در این استان بصورت پایلوت از انرژی های پاک مانند خورشید، باد و... بهره برد.
شافعی با تحلیل از وضعیت پایش در حوزه محیط بانی و حوزه صنعت بیان کرد: متاسفانه در حال حاصر از روشها و متدهای سنتی در امر پایش در حوزه های مختلف محیط زیست استفاده میشود، محیط بانان با حضور فیزیکی در مناطق با خودرو و یا موتورسیکلت به کنترل مناطق می پردازند که درگیری در  بین محیط بانان و شکارچیان متخلف و شهادت محیط بانان یکی از عواقب اینگونه پایش می باشد که می توان  بوسیله پایش آنلاین و الکترونیکی با نصب دوربین و استفاده ازنرم افزار بروز از زحمات و آسیبهای احتمالی محیط بانان کاست و با دقت بیشتری به کنترل و پایش ادامه دهند.
وی همچنین با اشاره به روش پایش سنتی در حوزه محیط زیست انسانی این روش را نیز خالی از نقص ندانسته  و خواستار استفاده از روشهای نوین مانند پایش انلاین، نصب سنسور و نرم افزارهای مربوطه در این امر شد و تشریح کرد هرچه نقش انسانی در این موضوع کمتر شود خطا نیز کمتر خواهد بود  و نیروی انسانی نیز فقط هدایت، مدیریت و رهبری در کار را برعهده گیرند.
شافعی در ادامه سخنرانی در جمع پرسنل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به موضع بودجه و اعتبارات بیان داشت : کمبود اعتبارات و بودجه یک چالش کشوری نیز می باشد که باید حل شود و البته حل شدنی نیز هست.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست از یک خلاء بزرگ در گذشته در خصوص  تخصیص و جذب اعتبارات نام برد و گفت: مهمترین عامل در خصوص کمبود اعتبارات یا در برخی موارد عدم جذب اعتبار نبود برنامه است.
وی اظهار کرد: موضوع پسماند، پایش طبیعت، پایش صنعت  و مشکل گرد و غبار و آلایندهای شهری  همه نیاز به یک برنامه دقیق و عملیاتی دارد و قطعا هر استانی که در خصوص این موارد برنامه داشته باشد از سوی سازمان نیز حمایت شده و با تخصیص اعتبار مشکلات مرتفع خواهند شد.
شافعی همچنین در خصوص جذب اعتبارات استانی تعامل با دستگاههای اجرایی مرتبط با محیط زیست از جمله استانداری، سازمان برنامه بودجه، شهرداریها و... را لازم و ضروری دانست.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اعلام خبر اخذ مجوز استخدام ۳۰۰ نفر محیط بان  و ۲۰۰ نفر کارشناس محیط زیست در سراسر کشور گفت: در سال جاری تجهیزات مناسبی ویژه محیط بانان تهیه شده که بخشی از قبیل جلیقه ضد گلوله، زانو بند، آرنج بند و... تحویل استانها شده  و با برنامه ریزی های انجام گرفته امیدواریم بتوانیم بزودی سایر تجهیزات تهیه شده از قبیل دستگاه اطفاء حریق، موتور سیکلت  و... را  در اختیار آنان قرار دهیم.
وی در انتها با اشاره به اعتبارات اخذشده در خصوص گرد و غبار و ریزگردها اظهار داشت : ما در این خصوص بر اساس برنامه ای که استانها در خصوص مهار ریزگردها و... به سازمان مرکزی اعلام خواهند کرد اعتبارات لازم را در اختیار آنها قرار خواهیم داد. بازدید از گنجینه تنوع زیستی استان،   بازدید از مناطق حفاظت شده و برخی پاسگاههای محیط بانی سطح استان  از جمله برنامه های حضور دو روزه معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد