همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

شرایط وضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش دوره های کاردانی


  پیرو اطلاعیه مورخ 97/02/09 بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت نام و شرکت در پذیرش دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال 1397 می‌رساند که پذیرش برای دوره‌های مذکور صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) می‌باشد و ثبت‌نام برای این دوره‌ها منحصراً بصورت اینترنتی از روز یکشنبه مورخ 97/03/06 آغاز می‌شود و تا ساعت 24 روز شنبه مورخ 97/03/12 پایان می‌پذیرد؛ لذا کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط عمومی واختصاصی به شرح ذیل هستند، می‌توانند در پذیرش مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته نمایند.

شرایط ثبت‌نام‌:

علاقه مندان به تحصیل در دوره‌های کاردانی نظام جدید می‌بایست ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه شاهد و ایثارگر (مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب این دوره منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی  و کدرایانه ای چهار رقمی دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) متقاضی ادامه تحصیل شوند. 

دفترچه راهنمای ثبت‌نام از روز یک‌شنبه مورخ 97/03/06 در پایگاه اطلاع رسانی سازمان قرار می‌گیرد.

ثبت‌نام منحصراً به روش ذیل امکان پذیر است:

1- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی: (www.sanjesh.org). 

2- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام  از پایگاه اطلاع رسانی سازمان.

3- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

4- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 220.000 (دویست و بیست هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در پذیرش دوره های مذکور، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمایند. 

تذکر: چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی است، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 55.000 (پنجاه و پنج هزار) ریال دیگر نیز برای دوره های مذکور اقدام نماید.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر گردیده است که در مراحل مختلف فرآیند این پذیرش، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 5.000(پنج هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اینترنتی موجود است و داوطلبان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه نمایند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت نمایند. 

بدیهی است که در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در پذیرش دوره مذکور، قبولی وی باطل شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

تذکرمهم:

1- آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام، دانش آموز سال آخر بوده و موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده‌اند، در این مرحله درج معدل برای آنها الزامی نمی‌باشد. این داوطلبان می‌بایست از روز دو‌شنبه مورخ 97/05/08 لغایت روز جمعه مورخ 97/05/12 با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت این سازمان نسبت به درج و یا ویرایش معدل دیپلم اقدام نمایند. بدیهی است عواقب ناشی از عدم درج معدل به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

2- به اطلاع کلیه داوطلبان می‌رساند که پذیرش برای کلیه رشته‌های دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال 1397 (42 رشته امتحانی) صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) انجام می شود.

توصیه‌های‌ مهم‌:

1- به داوطلبان توصیه می‌شود که در انتخاب کدرشته امتحانی خود دقت لازم را مبذول فرمایند؛ لذا پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی، در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح مورد فوق ترتیب اثر داده نخواهد شد.

2- توصیه‌ می‌شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کدپیگیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و آن را نزد خود نگهداری نمایند.

3- هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های عمومی ‌اعلام ‌خواهد شد. 

4- در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن‌ 42163-021 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور تماس‌ حاصل‌ نمایند و یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نمایند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد