همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

معلمان حق التدریس با آزمون استخدام شوند


  

معلمان حق التدریس با آزمون استخدام شوند

نمایندگان به دنبال تکمیل طرح قانون استخدامی معلمان حق التدریس
معلمان حق التدریس با آزمون استخدام شوند

نمایندگان در صحن علنی به طرح الحاق یک ماده به قانون استخدامی حق‌التدریسان در هفته گذشته رای ندادند تا پیشنهادات جامع تکمیلی بیشتری به آن اضافه شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره علت رای ندادن نمایندگان مجلس به"طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و نهضتی گفت: نمایندگان به این طرح رای ندادند تا پیشنهادات جامع تکمیلی بیشتری به آن اضافه شود.
سیدمحمدجواد ابطحی درخصوص پیشنهاد خودش و قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم چالوس برای اضافه شدن به این طرح، افزود:طبق این پیشنهاد از نیروهای حق‌التدریس و مشمولان تبصره 17ماده 10قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی به طور پلکانی آزمون اولیه گرفته شود.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته این آزمون به معنای ریزش نیست بلکه به معنای جذب پلکانی است، گفت: قبول‌شدگان باید دوره آموزشی یک ساله دانشگاه فرهنگیان را بگذرانند .
وی با بیان اینکه در صورت اعمال این پیشنهاد علاوه بر حل مشکل حق‌التدریسان ، معضل کمبود معلم در اول مهر97 نیز حل می شود افزود: این پیشنهاد باید سریعا در کمیسیون رای آورده و در دستور کار مجدد صحن علنی قرار گیرد زیرا در صورت طولانی شدن زمان تصویب آن در مجلس، آموزش و پرورش بیش از این با جذب نیرو در وضعیت انفعالی قرار می گیرد.
آقای ابطحی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید دسته کم 67هزار ودر نهایت 137هزار نیرو نیاز دارد گفت: کمبود 67هزار نیرو باعث بالا رفتن تراکم کلاس‌ها می شود و قانون نیز اجازه جذب 137هزار نیرو را نمی‌دهد چراکه نه دانشگاه فرهنگیان می‌تواند این میزان نیرو را تامین کند و نه سازمان استخدامی قدرت ایجاد این تعداد ردیف استخدامی را دارد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد