همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی بعنوان ناظر گندم


  

بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی بعنوان ناظر گندم
بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی بعنوان ناظر گندم فارغ التحصیلان کشاورزی، ناظر خرید گندم شدند.

فارغ التحصیلان کشاورزی، ناظر خرید گندم شدند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور از بکارگیری فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی به عنوان ناظر کیفی گندم در مراکز خرید مازندران خبرداد .

سید محمد جعفری به ایرنا گفت: در راستای اجرای برنامه کشوری و با امضای تفاهم نامه میان شرکت غله و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از ظرفیت فارغ التحصیلان عضو این سازمان به عنوان ناظر کیفی خرید تضمینی گندم در مراکز خرید استان استفاده شد.

وی ادامه داد: امسال و در نخستین سال اجرای برنامه به کارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی در مراکز خرید گندم، در هر مرکز یک نفر به عنوان ناظر کیفی به کار گرفته شد.

مدیرعامل شرکت غله منطقه ۲ با اشاره به اینکه عضویت در سازمان نظام مهندسی و معرفی از سوی این سازمان ملاک انتخاب ناظران کیفی خرید گندم بود گفت: این افراد از سوی همین سازمان به شرکت غله معرفی شدند و در مراکز خرید گندم فعالیت می کنند.

وی افزود: ناظران خرید تضمینی گندم با لحاظ کردن ۲۴ ویژگی، علاوه بر بررسی گندم های تحویلی از سوی کشاورزان، مسائل فیزیکی و انسانی در مراکز خرید را نیز مورد ارزیابی قرار می دهند.

جعفری نظارت بر مشخصات فنی گندم، نظارت بر حضور تمام عوامل خرید از جمله مسئول کنترل کیفی ، مسئول تشخیص خرید ، نظارت بر گواهینامه استاندارد معتبر باسکول ، نظارت بر تجهیزات کافی خرید از قبیل لوام آزمایشگاهی ، اصالت کشاورزی و کنترل معرفی نامه آن از سوی جهاد کشاورزی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که ناظر خرید گندم انجام می دهد .

وی با اشاره به تاکید شورای اقتصاد کشور مبنی بر خرید کیفی محصولات کشاورزی تضمینی ، ادامه داد : در همین راستا و با به کارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی در مراکز خرید گندم ، انتظار می رود محصولات با کیفیت و مرغوب خریداری و تحویل کشور شود .

به گفته مدیر عامل شرکت غله منطقه ۲ کشور پیش از این در مراکز خرید گندم از ناظرات محلی و آنهایی که به صورت سنتی با کیفیت و مرغوبیت این محصول آشنا بودند ، استفاده می شد .

وی گفت : بر اساس دستورالعمل ابلاغی مقدار افت مفید ۱۰ درصد و غیر مفید ۷ درصد بود که در سال زراعی جاری بر اساس دستور العمل شورای اقتصاد جهت حمایت از ارتقا کیفیت محصول خریداری شده مقدار دامنه افت مفید از ۱۰ به ۸ و افت غیر مفید از ۷ به ۵ کاهش یافت .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد