همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

عدم پذیرش چک‌های غیرصیادی در بانک کارآفرین از چهارم شهریورماه


  

عدم پذیرش چک‌های غیرصیادی در بانک کارآفرین از چهارم شهریورماه

از ابتدای روز چهارم شهریور ماه سال جاری، چک‌‌های غیرصیادی (قدیمی) سایر بانک‌ها در بانک کارآفرین پذیرش نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین بر اساس اعلام بانک مرکزی، آخرین مهلت پذیرش و پردازش چک‌‌های غیرصیادی (طرح قدیم) عهده سایر بانک‌ها در سامانه چکاوک تاریخ چهارم شهریور ماه سال جاری خواهد بود و بعد از تاریخ مذکور وصول این قبیل چک ‌های صرفاً با مراجعه مشتری به بانک صادر کننده چک امکان پذیر خواهد بود. لذا از ابتدای تاریخ یاد شده، کلیه شعب بانک کارآفرین از پذیرش چک‌‌های طرح غیر صیادی عهده سایر بانک‌های مشتری که به منظور واگذاری در سامانه چکاوک به بانک ارایه می گردد، خودداری خواهند نمود.

لازم به ذکر است که مهم‌ترین دلیل راه‌اندازی سامانه صیاد توسط بانک مرکزی، اعتبار بخشیدن به چک از طریق استعلام لحظ‌های توسط دریافت‌کننده چک است. چک‌‌های سامانه صیاد در تمامی بانک‌های کشور یکسان بوده و بر اساس اطلاعات دریافتی از کارکنان متخصص در این زمینه، تشخیص نام بانک تنها از روی دقت توجه بر روی آرم آن میسر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، راه‌اندازی سامانه صیاد یکی از اقداماتی است که بانک مرکزی به ‌منظور اعتباربخشی به چک انجام داده و می‌بایست دیگر سامانه‌‌های مجهز در بانک مرکزی نیز به‌موازات سامانه صیاد به‌روزرسانی شوند. سامانه صیاد ارتباط تنگاتنگ و موازی با سامانه چکاوک دارد و به همین علت بانک مرکزی اعلام کرده است که چک‌‌های غیرصیادی از شهریورماه پذیرش نخواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد