همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

افزایش دوباره اجاره مسکن از نیمه دوم سال جاری


  

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرد:

افزایش دوباره اجاره مسکن از نیمه دوم سال جاری

یک کارشناس بازار مسکن معتقد است: از نیمه دوم سال جاری افزایش قیمت اجاره‌بها در بازار مسکن مجددا شروع خواهد شد اما با این تفاوت که شدت این رشد قیمت نسبت به ماه خرداد و تیر اندک خواهد بود.

افزایش دوباره اجاره مسکن از نیمه دوم سال جاری

یک کارشناس بازار مسکن درباره آینده اجاره‌بهای مسکن به تجارت‌نیوز گفت: طی سه ماه گذشته قیمت مسکن به شدت افزایش یافته، از این رو تبعات این افزایش قیمت را ما در بازار اجاره بها شاهد هستیم؛ این درحالی است که در ماه‌های مرداد و شهریور  روند قیمت اجاره بها ثابت خواهد شد. به عبارت‌دیگر با سپری کردن مرداد ماه از شدت افزایش قیمت دوباره اجاره بهای مسکن کاسته خواهد شد.

فرهاد بیضایی در ادامه توضیح داد: بازار اجاره‌بها در نیمه دوم سال جاری روند نسبتا ثابتی را طی خواهد کرد اما در عین حال باید یادآور  شد که ثبات بازار اجاره‌بها هم مقطعی  است و در یک بازه‌زمانی و در فرایند مشخصی شاهد افزایش مجدد قیمت‌ها خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در آینده شاهد رشد قیمت اجاره‌بهای مسکن خواهیم بود؟ اظهار کرد: یکی از دلایل رشد قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها به افزایش یک باره قیمت طلا و دلار بازمی‌گردد. همین موضوع‌ها تاثیر آنی را در رشد ۵۹ درصدی قیمت مسکن داشته است. بنابراین افزایش قیمت مسکن تاثیر مستقیمی در بازار اجاره‌بها دارد. حال پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال جاری نیز افزایش قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها بازگردد.

بیضایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه میزان رشد قیمت در بازار اجاره‌بها همانند ماه خرداد خواهد بود یا خیر، پاسخ داد: شدت افزایش رشد قیمت اجاره‌بها همانند خرداد و تیر ماه نیست؛ اما امیدواریم دولت با ارائه بسته‌های حمایتی بتواند این بازار را به ثبات نسبی هدایت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد