همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

احتمال تسهیل شرایط در قانون استخدام معلمان


  


عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش احتمال داد که برخی از شرایط انتخاب معلم در قانون استخدام معلمان تسهیل شود.
محمدباسط درازهی  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در خصوص اعتراضات صورت گرفته به برخی شرایط استخدام معلم در وزارت آموزش و پرورش گفت: نوع انتخاب و گزینش معلمان در امر تعلیم و تربیت بحث مهمی است و با توجه به اعتراضاتی که در بحث قد و وزن معلمان اتفاق افتاده، اما سازمان امور اداری و استخدامی و به دنبال آن دیوان عدالت اداری این اعتراضات را رد کرده‌اند.
نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل اهمیت شغل معلمی باید شرایط و ضوابط انتخاب افراد رعایت شود؛ اما برخی محدودیت‌های بیجا از قبیل اینکه شخص وزن کم یا زیاد و اینکه قد فرد چند سانتی متر کم یا زیاد است، باعث شده برخی افراد نتوانند وارد شغل معلمی شوند درحالیکه این شغل را دوست دارند.
این نماینده مجلس در دوره دهم با تاکید بر اینکه این امکان وجود دارد که قانون را در این خصوص تلطیف کرد، ادامه داد:  امکان حذف قانون موجود وجود ندارد زیرا جایز نیست هر شخص معلولی وارد شغل معلمی شود.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه به نظر می‌آید این سختی بیش از حد است و این امکان وجود دارد که قانون را در این خصوص تلطیف کرد و شرایط راحت‌تری برای داوطلبان درنظر گرفت. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد