همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کلاهبرداری با کاهش سن برای استخدام و ازدواج !


  

کلاهبرداری با کاهش سن برای استخدام و ازدواج !

این روزها افزایش سن دختران برای ازدواج و همچنین ممنوعیت استخدام افراد در سنین بالا، سوژه‌ جدید سودجویان برای کلاهبرداری از شهروندان شده است.
به گزارش عصر ایرانیان، وقتی در فضای مجازی در حال گشت و جستجو بودم ناگهان یک تبلیغ خاص توجه مرا به خود جلب کرد. این بنر تبلیغاتی متعلق به یکی از دفاتر حقوقی بود که در تبلیغی عجیب اعلام کرده بود سن شناسنامه‌ای افراد را به صورت تضمینی کاهش می‌دهد.
کنجکاوی عجیبی داشتم تا بدانم آیا چنین چیزی امکان دارد یا نه؛ برای همین سریع با شماره‌ای که روی تبلیغ حک شده بود تماس گرفتم و با کسی که خود را وکیل حقوقی معرفی کرد، درباره چند و چون قضیه مشغول صحبت شدم.
صاحب آگهی می‌گفت با درخواست متقاضی می‌توان بدون طی مراحل خاص قانونی حداکثر در یک فرآیند چهار ماهه سن افراد را در شناسنامه تا 3 سال کاهش داد و برای کاهش 5 ساله زمان بیشتری باید صرف کرد، اما تضمینی و شدنی است.
بر اساس ادعای صاحب آگهی تغییرات شناسنامه‌ای ابتدا در توضیحات شناسنامه ثبت می‌شود که می‌توان با اندکی هزینه بیشتر، درخواست شناسنامه جدید بدون درج در توضیحات داد و شناسنامه جدیدی بدون توضیحات دریافت کرد.
کلاهبرداری جدید به بهانه کاهش سن شناسنامه ایی افراد
ادعاهای مطرح شده یعنی جعل قانونی اسناد هویتی و تغییر هویت اصلی افراد در شناسنامه، بسیار عجیب و دور از ذهن بود.سیف ا... ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با رد هر گونه تغییر سن افراد در شناسنامه گفت: چنین اقداماتی کلاهبرداری و سوء استفاده از شرایط سنی افراد است.
وی با تاکید بر اینکه شناسنامه هر فردی جزء اسناد حکومتی است، افزود: هر گونه دستکاری در آن جرم محسوب می‌شود و بر اساس قانون مجازات دارد.
ابوترابی با تاکید بر اینکه تغییر سن افراد در شناسنامه دارای یک فرآیند خاص و بسیار دقیق قانونی است، گفت: افرادی که به اشتباه سن آن‌ها در شناسنامه زیاد یا کم درج شده باشد؛ با ارائه اسناد قانونی و مستند می‌توانند بر اساس حکم و دستور مراجع ذیصلاح برای تغییر سن خود در شناسنامه اقدام کنند.
وی تصریح کرد: برای تغییر سن افراد در شناسامه بسیاری از مراجع مانند پزشکی قانونی، ثبت احوال، نیروی انتظامی‌و محاکم قضایی باید نظر خود را اعلام کنند و اگر ادعای افراد مستند و واقعی نباشد، گذراندن این مراحل ممکن نیست.
هر گونه تغییری در شناسنامه در قسمت توضیحات شناسنامه درج می‌شود
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه هر گونه تغییری در شناسنامه در قسمت توضیحات شناسنامه درج می‌شود، افزود: تحت هیچ شرایطی تغییرات هویتی شناسنامه از صفحه توضیحات حذف نمی‌شود و هر گونه ادعایی در این زمینه خلاف واقع و کذب محض است.اگر هنوز دوران جوانی و نوجوانی را سپری می‌کنید و به راحتی سن خود را اعلام می‌کنید، باید بدانید که برخی از افراد به ویژه دختران با افزایش سن دیگر اعتماد به نفس لازم را برای گفتن سن دقیق خود از دست می‌دهند و در بیشتر اوقات دوست ندارند کسی از سنشان باخبر شود.
این افراد شاید در مواردی فقط به گفتن یک دروغ بسنده کنند، اما اگر سن‌وسال عاملی برای تعیین کیفیت زندگی آینده افراد باشد، اهمیت خاصی می‌یابد.جوانانی که برای اشتغال و استخدام از سن قانونی استخدام عبور کرده‌اند و کسانی که برای از دست ندادن موقعیت‌های ازدواج سعی می‌کنند خود را جوان تر از چیزی که هستند نشان دهند؛ نیاز مبرم و حیاتی به کاهش سن خود در شناسنامه دارند.
این افراد برای دستیابی به هدف خود هر راهی را خواه قانونی و غیرقانونی امتحان می‌کنند و متأسفانه همین عطش کاهش سن قانونی در کنار وعده‌های فریبنده کلاهبرداران آنان را به طعمه‌های آسانی برای اخاذی و کلاهبرداری تبدیل می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد