همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

شرایط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج

اسامی بانک‌هایی که در استان انتخابی شما دارای بودجه هستند :950519
(این اسامی با توجه به بودجه و تعداد متقاضیان در صف در حال تغییر می باشد)

  • بانک ملت - متقاضی در صف : 3552 نفر
  • بانک رفاه کارگران - متقاضی در صف : 2176 نفر
  • بانک مسکن - متقاضی در صف : 1100 نفر
  • بانک کشاورزی - متقاضی در صف : 1951 نفر
  • بانک تجارت - متقاضی در صف : 2862 نفر
  • بانک صادرات - متقاضی در صف : 2318 نفر
  • پست بانک ایران - متقاضی در صف : 436 نفر


شرایط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج

انتقاد وزیر ارشاد از رواج ازدواج سفید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «متاسفانه امروز با ناهنجاری‌های بسیار زیادی روبه‌رو هستیم و یکی از موضوعات بحث فروپاشی خانواده‌هاست که برای همه ما نگران‌کننده است»، ادامه داد: این کار نیاز به اقدامات فرهنگی دارد و امروز ما شاهدیم که اقبال به ازدواج بسیار کم شده و جوانان ما علاقه‌ای به ازدواج ندارند و پدیده بسیار زشتی با عنوان ازدواج سفید رواج یافته است.

به گزارش ایسنا، علی جنتی در سومین اجلاسیه هیات نمایندگان اتاق‌های اصناف کشور گفت: میزان طلاق به ویژه در پنج سال اول زندگی زوج‌ها رخ می‌دهد و در بعضی از مناطق شمال تهران از هر سه ازدواج، یک طلاق را شاهد هستیم.

وزیر ارشاد در حوزه رسانه هم به بحث بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: از نظر قانون مطبوعات باید خبرنگاران توسط مطبوعاتی که در آنجا اشتغال دارند بیمه شوند که ما نیز به مراکز مربوطه اعلام کردیم که این کار را انجام دهند و در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

او با بیان این‌که تقید‌ها و التزام عملی به اسلام بسیار ارزشمند است، گفت: اصناف بر حوزه‌های مختلف تولیدی توزیعی و خدمات فنی تلاش‌هایی انجام دادند و در این فرصت می‌خواهم بحث جدیدی با عنوان اقتصاد خلاق را عنوان کنم که در این نوع اقتصاد نیاز به ابزار‌های فیزیکی وجود ندارد.

جنتی با بیان این‌که فعالیت‌هایی مثل موسیقی، هنرهای نمایشی، صنایع دستی و یا بازی‌های رایانه‌ای عموما جزو صنایع خلاق محسوب می‌شوند، ادامه داد: در دنیا نیز اکثر کشور‌های پیشرفته یک سازمان یا نهادی را برای گسترش صنایع خلاق تاسیس کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که در سال 2014 حجم مبادلات صنایع فرهنگی در دنیا 820 میلیارد دلار بود، گفت: متاسفانه در این زمینه سهم اندکی داریم که باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

جنتی افزود: با وجودی که در این سال‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گام‌های خوبی را برداشته است، اما هنوز مباحث مرتبط به درستی جا نیفتاده است.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که اگر در حوزه اقتصاد و فرهنگ سرمایه‌گذاری شود، ارزش افزوده بالایی دارد و در تولید ناخالص ملی و صادرات نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، گفت: در دو سال اخیر اقداماتی را در جهت حمایت از هنرمندان و عرصه‌های فرهنگی انجام دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاسیس بنیاد فرهنگی اصناف تاکید کرد: این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و اقدامی بسیار مهم و ارزشمندی است و با توجه به گستره‌ای که اتحادیه‌ها و اصناف کشور دارند تاسیس این بنیاد می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

این مسوول فرهنگی فساد اداری را از دیگر مواردی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و تاکید کرد: در بعضی مواقع شاهدیم که بعضی کارهای اداری را باید با رشوه و یا داشتن آشنا در اداره مربوطه انجام داد که این هم معضل بزرگی است.

جنتی با بیان این‌که در این مجموعه مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود، افزود: ما محدودیت‌های حقوقی و قانونی داریم که باید مرتفع شود و اتاق باید پیش‌قدم شده و محدودیت‌ها را اعلام کرده و برای آن در دولت راهکار اندیشیده شود؛ به عنوان مثال در حوزه گمرک، مالیات و یا بیمه مشکلاتی وجود دارد که باید منتقل شده و حل‌وفصل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این‌که باید از فناوری‌های نوین در اصناف کشور حداکثر استفاده را ببریم، گفت: اصناف باید از پدیده‌های فنی و تکنولوژیکی که در دنیا رخ می‌دهد حداکثر استفاده را ببرند و از موضوع مهم دیگر بحث داشتن کیفیت مناسب است.

جنتی با تاکید بر این‌که باید از فناوری‌های نوین در اصناف کشور حداکثر استفاده را ببریم، گفت: اصناف باید از پدیده‌های فنی و تکنولوژیکی که در دنیا رخ می‌دهد حداکثر استفاده را ببرند و موضوع مهم دیگر بحث داشتن کیفیت مناسب است که در این زمینه با مشکل مواجه هستیم و باید به موضوع کیفیت توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان این‌که برند‌سازی در عرصه محصولات فرهنگی و هنری شاید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در زمینه‌ مالکیت معنوی در گذشته یکسری قوانینی داشتیم که با نواقصی روبه‌رو بود که در این زمینه در حوزه فعالیت خودمان لایحه‌ای را تدوین و به مجلس ارائه دادیم که تا اندازه‌ای می‌تواند جلوی برخی سوء‌استفاده‌ها را بگیرد. همچنین روز گذشته در جلسه هیات دولت بحث مالکیت صنعتی به تصویب رسید و به مجلس ارسال شد که اگر در آنجا به تصویب برسد، این موضوع می‌تواند به حفظ حقوق افراد کمک شایانی کند.

جنتی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیز باید قوانین مربوطه به گونه‌ای باشد که هر کسی نتواند با کپی‌برداری به مالکان اصلی ضرر وارد کرده و یا حقی از کسی ضایع کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که بعضی صنایع ما مثل نساجی رو به فروپاشی است، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و به ویژه در دوره پساتحریم سعی کنیم از تولیدات داخلی بیشتر حمایت کرده و کمتر وارد کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که در رابطه با بیمه خبرنگاران سختگیری‌هایی صورت گرفته گفت: به اعتقاد من در این زمینه جوسازی‌هایی صورت گرفته از نظر قانون مطبوعات باید خبرنگاران توسط مطبوعاتی که در آنجا اشتغال دارند بیمه شوند.

در این مراسم از بنیاد فرهنگی اصناف ایران توسط علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.