همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

رنگبندی در طراحی سایت

رنگ هایی که در طراحی سایت به کار می رود بسیار مهم اند و حتی از جملاتی که در سایت مورد استفاده قرار می گیرند، اثرگذارتر هستند. به این سبب که رنگ ها و طرح ها توجه مشتریان را جلب می کنند و باعث می شوند که مخاطبان بیشتری در سایت شما باقی بمانند. روانشناسان معتقدند رنگ می تواند تا ۶۰ درصد در پذیرش یا انتخاب محصولات یا خدمات موثر باشد. به این مثال توجه کنید: شما یک آگهی سیاه و سفید و یک آگهی با رنگ های آبی و زرد و سیاه می بینید، کدام یک از این دو آگهی را اول می خوانید؟ آیا شما اول آگهی سیاه و سفید را می خوانید؟

رنگ هایی که در طراحی سایت به کار می رود بسیار مهم اند و حتی از جملاتی که در سایت مورد استفاده قرار می گیرند، اثرگذارتر هستند. به این سبب که رنگ ها و طرح ها توجه مشتریان را جلب می کنند و باعث می شوند که مخاطبان بیشتری در سایت شما باقی بمانند. روانشناسان معتقدند رنگ می تواند تا ۶۰ درصد در پذیرش یا انتخاب محصولات یا خدمات موثر باشد. به این مثال توجه کنید: شما یک آگهی سیاه و سفید و یک آگهی با رنگ های آبی و زرد و سیاه می بینید، کدام یک از این دو آگهی را اول می خوانید؟ آیا شما اول آگهی سیاه و سفید را می خوانید؟

هر رنگی دارای معانی و بار فرهنگی مختلفی است. برای طراحی آگهی مطابق خواست بازارهای هدف، رنگ عامل بسیار مهم است. سعی کنید با استفاده از رنگ های انتخابی، که تعریف خواهد شد، پیام خود را به مشتریان برسانید.اثر روانشناسی رنگ در طراحی سایت

رنگها اثر زیادی روی احساسات ما در ۹۰ ثانیه اول مشاهده می گذارند. همانطور که گفته شده اثر رنگ می تواند یک بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند.
رنگها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمی کنند، بلکه این اثر را در رفتار ما کاملا نشان می دهند.
اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف متفاوت است. باید ببینید طراحی سایت برای چه ملیتی با چه سلیقه رنگی انجام می شود.هر رنگ به تنهائی یک پیام مخصوص به چشم بیننده می فرستد.

عموما، احساسات را به صورت زیر القاء می کنند.

سفید : اشاره دارد به صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن چیزی. سفید بهترین رنگ برای طراحی بک گراند سایت است. در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است. رنگ سفید یک انتخاب خوب برای سایت فروشگاه های وسایل عروسی و ازدواج گروه های مذهبی، سایت  شرکتهای امکانات پزشکی،  سایت دندان پزشکی، آشپزخانه ها، نانوایی ها، موزه ها، اماکن تاریخی، فروشگاه های وسایل بهداشتی، خشکشویی ها و خدمات بهداشتی است. توجه داشته باشید سیاه : اشاره به ظرافت، قدرت، دلیری، شیطان و مهارت و باستان دارد.مشکی رنگ ایده ال متن برای پس زمینه روشن است.مشکی به عنوان رنگ بک گراند چشم را خسته می کند. رنگ سیاه انتخاب خوبی برای سایت فروشگاه های موسیقی،سایت حقوقدانان،سایت حسابداران، فروشگاه های لوازم الکترونیکی و لاستیک فروشی هاست. با توجه به اینکه رنگ سیاه باعث خستگی بازدیدکننده خواهد شد باید سعی شود با استفاده از رنگهای دیگر میزان تیرگی سایت تعدیل شود.که رنگ سفید، در چین و ژاپن و بعضی کشورهای خاورمیانه رنگ مرگ و سوگواری است

 

 

قرمز : توانائی، هیجان و احساسات شدید و سرعت. این رنگ بلافاصله توجه بیننده سایت را به خود جلب می کند. قرمز شدیدترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع می کند.

قرمز دارای قابلیت رویت بالایی است و همواره توجه بیننده را به خود جلب می کند. رنگ قرمز چند حس را توامان تحریک می کند.
علائم هشدار دهنده به ما می آموزد که با دیدن رنگ قرمز متوجه و متوقف شویم. پس طبیعی است که با دیدن یک تابلو تبلیغاتی (بیلبورد) با ترکیب رنگ قرمز، توقف و به آن توجه کنیم. مطالعات نشان داده است که مردم هنگام بازی در تفریحگاه ها از وسایل بازی قرمز رنگ بیشتر از رنگ های دیگر استفاده می کنند. همچنین رنگ قرمز برای سایت نمایشگاه های خودرو، سایت مکان های فروش حیوانات اهلی، سایت ساندویچ و پیتزا فروشی ها و رستوران ها رنگ خوب و مناسبی است.
رنگ قرمز برای سایت موسسات پزشکی و درمانی توصیه نمی شود، زیرا رنگ قرمز علامت بیماری، خون و اورژانس است. رنگ قرمز همچنین برای نمایش یک جریان منفی مالی در حسابداری به کار میرود.

آبی : امنیت، اعتماد، مسئولیت پذیری سرما و جاه و جلال

 

سبز: تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی و طبیعت و پیشرفت

قهوه ای : تاثیرگذاری، متانت، توانگری مالی و کمک کننده بودن. قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است. قهوه ای نماد چوب، قهوه و محصولات برآمده از زمین است. قهوه ای رنگ اعتماد، سختی، قدرت، بلوغ و راحتی است. در حال حاضر قهوه ای رنگ ثروت و تنومندی است. قهوه ای یک رنگ ممتاز برای سایت آهن فروشی ها، سایت قهوه خانه ها، سایت فروشگاه های صنعتی،سایت فروشگاه های صنایع چوبی،سایت غذافروشی ها، فروشگاه های پوشاک مردانه، کابینت فروشی ها، مقاطعه کاری ها، سایت ساعت فروشی ها و سایت  نجاری هاست.

صورتی : ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی. خوب بودن بی گناهی و پرورش کودک و گل

نارنجی : سرزندگی و شوخی، لذت و خوش گذرانی، علم، چالاکی و نیرو، تحمل و بلند همتی

نارنجی، رنگ طراوت و شادی است. رنگ نارنجی موجب شفافیت و روشنی ذهن، ارتقا و افزایش گرمی و شادابی می شود. همچنین رنگ نارنجی جریان اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد. رضایت مندی، باروری، شادابی و کیفیت نیز با رنگ نارنجی ارتباط دارد. این رنگ می تواند کمک کند قیمت یک کالای گران، عاقلانه به نظر برسد. نارنجی رنگی بی عیب، کامل و مناسب برای محصولاتی است که گروه کثیری از مردم را راضی می کند.
این رنگ ها اشتها آور است و انتخاب خوبی برای سایت آبمیوه فروشی ها، سایت رستوران ها خصوصاً رنگی است که مردم اروپا و امریکا آن را دوست دارند.

زرد : نور خورشید، گرمی، خوشی، نامردی، ترسوئی و حسادت. در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه استو برای تاکید نیز خوب است. زرد باعث افزایش تمرکز شده و سوخت و ساز را نیز زیاد می کند و سخت ترین رنگ برای چشمهاست.

زرد رنگی مناسب برای نمایش تابناکی و درخشندگی، خوشحالی و خوشرویی، سرزندگی، راحتی و خوش بینی در آگهی هاست. زرد برای سایت گل فروشی ها، سایت قنادی ها، اسباب بازی فروشی ها، پارک های تفریحی و حراجی ها رنگ ایده آلی است و اولین رنگی است که در فرآیند دیدن، جذب می شود. همچنین زرد بیشترین قابلیت رویت توسط چشمان انسان را دارد. به همین دلیل سریعتر از دیگر رنگ ها مورد توجه انسان قرار می گیرد.
زرد، رنگ احتیاط است. علائم زرد رنگ موجود در راه ها به رانندگان هشدار می دهد که مشکلی در راه یا مسیر آمد و شد اتفاق افتاده است و این دلیل دیگری است بر این که چرا به سرعت توجه ما به رنگ زرد جلب می شود.

زرشکی: رنگ زرشکی نماد پیچیدگی، خلاقیت، تجمل و ثروت است. زرشکی آبی فام موجب رمزآلودگی می شود و زمانی که رنگ زرشکی سرخ فام می شود، نفسانیت و خلاقیت را القا می کند. زرشکی با قرمز کم رنگ بیشتر توجه را جلب می کند. این رنگ ها برای بعضی از مردم (عمدتاً مردها) نامطبوع به نظر می آید. با این حال رنگ زرشکی رنگ مهمی برای سایت هنرمندان،سایت رستوران های بزرگ، سایت فروشگاه های پوشاک، سایت کتاب فروشی ها،سایت  گالری های هنری،سایت عکاسی ها، کلوپ های خارج شهر، آموزشگاه های چوگان،سایت جواهر فروشی هاو سایت آرایشگران است.

طلائی : نشانگر گران بودن و پرستیژ است

نقره ای : سرما، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ

در پایان باید گفت همه حق دارند هر رنگی که دوست دارند برای کسب و کار خود انتخاب کنند، اما باید اطمینان داشته باشند که

رنگ انتخابی آنها برای کسب و کارشان موثر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد