همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد -جذب و استخدام 1500 نیرو در سال جاری


  

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد
جذب و استخدام 1500 نیرو در سال جاری
مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: امسال یک‌هزار و 500 نفر در برنامه جذب خود داشته‌ایم که تعدادی کار خود را آغاز کرده‌اند و مابقی تا پایان سال وارد شده و جذب می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محمود حسینی ظهر امروز در حاشیه دوره آموزشی بدو استخدام کارآموزان شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت گاز در مناطق عملیاتی و به ویژه در پارس جنوبی به نیروی بیشتری نیاز دارد.
وی افزود: مشکلی که داریم این است که ورود نیرو در مناطق غیر عملیاتی متوقف شده و این در آینده خود را نشان می‌دهد.
خلأ کادرسازی نیروهای مدیریتی در گاز محسوس است
حسینی ادامه داد: توقف در ورودی نیرو به هر مجموعه، آن سازمان را دچار مشکل می‌کند چرا که روند جانشین‌سازی باید به طور مستمر صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در گذشته نیز در اواخر دهه 60 یک توقف استخدام به مدت 10 سال در شرکت گاز رخ داد که الان دارد آثار خود را نشان می‌دهد چراکه تا چهار سال آینده بیش از نیمی از کارکنان سطوح مدیریتی و سرپرستی بازنشسته می‌شوند و به سبب همان خلا ورود نیرو، جانشین ندارند.
وابستگی در عرصه تکنولوژی مفهوم علمی نیست
مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: دوره‌های آموزشی شرکت گاز در فاز دو و سه پارس جنوبی توسط شرکت توتال فرانسه برگزار می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: ورود شرکت خارجی اگر درست صورت گیرد، سرمایه و تکنولوژی را با خود به ارمغان می‌آورد و علاوه بر آن در به وجود آمدن بازار و ارتقای فرایند مدیریت نیز مفید است.
حسینی ابراز داشت: توتال در بسیاری از کشورهای جهان در امر نفت و گاز فعال است و آن کادری که توسط توتال برای فازهای دو و سه پارس جنوبی تربیت شد در شمار بهترین کادرهای شرکت ملی گاز هستند.
وی افزود: ما نیز در سال‌های گذشته سعی کردیم الگوهای آموزشی آنان را کامل کرده و مورد استفاده قرار دهیم به این ترتیب که هر فردی که می‌خواهد وارد شرکت‌های پالایشی ‌شود حداقل یک‌هزار و 200 ساعت در سطوح مختلف دوره ببیند.
حسینی تصریح کرد: در حال حاضر الگوهای آموزشی ما در سطح خوبی قرار دارد و در این زمینه بازنگری در روش‌ها و به روز‌آوری آن مد نظر است.
به گفته وی، در عرصه تکنولوژی نفت و گاز پیشرفت‌ها بسیار سریع است و کشوری که بتواند از این تکنولوژی در بهره‌برداری از منابع نفت و گاز استفاده کند، دست بالا را خواهد داشت.
این مسئول ادامه داد: ما در حال حاضر برای آموزش اعزام به خارج از کشور داریم به ویژه در مقوله ایستگاه‌ها و تاسیساتی که خریداری می‌شود قرارداد می‌بندیم که نیروهای ایرانی در همان مبدا در زمینه این تکنولوژی‌ها آموزش ببینند.
به گفته وی، امروزه ارتباط با دنیا و استفاده از امکاناتی که جهان دارد و بهره بردن از تجهیزات جدید یک نفع است و این عقلانی نیست که هر تکنولوژی را با صرف زمان و هزینه بسیار از صفر تولید کرد.
حسینی در ادامه گفت شرکت ملی گاز در ماموریت جدید خود باید از یک شرکت اداری و خدماتی به یک شرکت تجاری و رقابتی تعریف شود و این رقابت با شرکت‌های گاز دنیا و منطقه است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت گاز ایران این توانمندی را دارد که در تجارت جهانی گاز حضور یافته و از شرکت‌های گاز پروم روسیه، پتروناس مالزی،قطر گس یا الجزایر که در منطقه فعالیت می‌کنند، پیشی گیرد و این امر منوط به استفاده از تکنولوژی‌های برتر دنیا است.
اصطلاح نیروی انسانی چندان صحیح نیست
مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران در ادامه ابراز داشت: مدیریت منابع انسانی اگر به معنای بهره‌برداری از انسان در خدمت سازمان باشد چندان با آموزه‌های دینی ما سازگار نیست.
وی افزود: اصطلاح «نیروی انسانی» از زمانی باب شد که این نیرو با نیروی ماشین، نیروی بخار و ... مقایسه می‌شد و در مرحله بعد اصطلاح منابع انسانی طرح شد که در کنار منابع مالی و تجهیزات کاربرد داشت.
حسینی ادامه داد: در حال حاضر «سرمایه انسانی» طرح می‌شود که این سرمایه تبلور دانش، اخلاقیات و سجایا، مهارت‌ها و بینش است.
وی اضافه کرد: مجموعه نگرش‌ا، دانش‌ها، خلقیات و مهارت‌ها سرمایه انسانی را تشکیل می‌دهد.
حسینی خاطرنشان کرد: بیش از آن که چه تعریفی به کار ببریم محتوا و محمل بحث مهم است و این که آیا انسان را در خدمت سازمان تعریف می‌کنیم یا سازمان را برای خدمت به انسان می‌خواهیم.
مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: به اعتقاد ما این هر دو باید در خدمت یکدیگر بوده و به موازات هم توانمند شوند.
وی بیان کرد: اگر نیازهای انسان در نظر گرفته نشود حتی اگر آن فرد از نظر کاری بازده خوبی داشته باشد به مرور زمان از نظر فردی و خانوادگی دچار مشکل می‌شود.
وی یادآور شد: فرانکل انسان را در سه بعد روان، جسم و معنا تعریف کرده و نیاز به تنش بین وضع موجود و وضع مطلوب، نیاز به معنا و نیاز به تعالی خویشتن، نیاز به جاودانگی و نیاز به دین به معنای جستجوی معنای غایی زندگی و نیاز به گروه دوستی و عاطفی در این تعریف مد نظر وی قرار گرفته است.
این مسئول افزود: بنابر تعارف جدید در حوزه مدیریت، نیاز به تعالی از نیازهای اصلی انسان محسوب شده و در همین راستا توانمندسازی به وظیفه اصلی مدیریت منابع انسانی تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته به خود فرد اهمیت داده نمی‌شد و هدف این بود که فرد بتواند بیشترین نفع را برای سازمان داشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد