همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اعطای سبد کالای دولت به کارگران محروم از بیمه


  

یک فعال کارگری خواستار شد:
اعطای سبد کالای دولت به کارگران محروم از بیمه
یک فعال کارگری از وزارت کار خواست تا اقدامات و تدابیر لازم به منظور برخورداری میلیونها کارگر فاقد بیمه از سبد کالای حمایتی دولت را صورت دهد.
غلامرضا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا،‌ اظهار کرد: از زمانی که خبر توزیع سبد کالای دولت به برخی از اقشار و گروههای اجتماعی اعلام شد، وجود چند میلیون کارگر فاقد بیمه و قرارداد و شناسنامه کاری نیز مطرح شد و تشکل‌ها و نهادهای رسمی کارگری و دارای مجوز قانونی خواهان اتخاذ ترتیبی شدند که کارگران هم بتوانند از مزایای سبد کالا استفاده کنند.
وی ادامه داد: علیرغم آنکه نمایندگان گروههای کارگری از وجود این کارگران خبر داده و تعداد آنها را در حدود 5 میلیون نفر برآورد کردند وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی اقدامی در خصوص شناسایی این دسته کارگران صورت نداده‌اند.
توکلی افزود: متاسفانه وجود چند میلیون کارگر فاقد بیمه و محروم از حقوق و مزایای پیش‌بینی شده در قانون کار مورد بی اعتنایی دستگاههای مربوطه بوده و عکس العملی نسبت به شناسایی آنها دیده نمی‌شود.
این فعال کارگری با طرح این پرسش که محروم ماندن کارگران فاقد بیمه ناشی از غفلت و بی‌اعتنایی کدام سازمان و وزارتخانه است؟ گفت: چرا باید این کارگران که تعداد آنها هم کم نیست نتوانند حقوق و مزایای بیمه‌ای خود را بگیرند که امروز از دریافت سبد کالا هم محروم بمانند در حالی که وزارت کار می‌تواند برای بیمه کردن و تحت پوشش قرار دادن آنها اقدام کند.
وی گفت: نمایندگان گروه‌های کارگری و مسوولان سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار باید دغدغه کارگران محروم از بیمه و حقوق قانون کار را در دستور کار خود قرار بدهند و برای دستیابی آنها به سبد کالای حمایتی دولت اقدامات لازم را صورت دهند.
توکلی در پایان اتخاذ تدابیر لازم به منظور برخورداری میلیونها کارگر فاقد بیمه و محروم از مزایای قانون کار را خواستار شد و از نمایندگان مجلس خواست تا نسبت به پیگیری این مساله حساسیت نشان بدهند و وزارت کار را برای پاسخگویی به این موضوع مورد خطاب قرار بدهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد