همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دریافت ریزنمرات دانشجویان داتشگاه آزاد از طریق موبایل


  معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:
دریافت ریزنمرات دانشجویان از طریق موبایل/راه‌اندازی سامانه نقل و انتقالات و کارت دانشجویی هوشمند
 
 
  -
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی سامانه تحت وب نقل و انتقالات به منظور حذف واسطه ها ، گفت: با راه اندازی سامانه مذکور تمامی درخواست ها بدون واسطه و تنها به صورت الکترونیکی دریافت خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سعید کاردار امروز در نشستی خبری با بیان اینکه سامانه دریافت ریز نمرات از طریق موبایل به صورت آزمایشی فعال شده است، گفت: راه اندازی اداره کارآفرینی و خلاقیت، دفتر آینده پژوهی دانشجویی و سامانه جامع کمیته انضباطی در دستور کار معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد قرار دارد.
وی با اشاره به انتقال صندوق رفاه دانشگاه آزاد به معاونت دانشجویی این دانشگاه از انعقاد تفاهم نامه همکاری با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خبر داد و گفت: : به دانشجویان متقاضی وام تغذیه از محل صندوق رفاه دانشجویی  تا 100 درصد قیمت ژتون غذای دانشجویی اعطا می شود.
کاردار همچنین از همکاری دانشگاه آزاد با شرکت نگار نصر بسیج درخصوص اعطای وام کارآفرینی خبر داد و گفت: در این خصوص برای دانشجویان بسیجی وام 3 میلیونی در نظر گرفته شده است و برای اعطای وام به تمامی دانشجویان نیز در راستای اقتصاد مقاومتی در حال رایزنی هستیم.
وی در ادامه افزود: معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد در میان‌مدت برنامه راه‌اندازی سامانه کارت دانشجویی هوشمند را در دست اقدام دارد و احداث کلینیک سلامت و سیستم پاسخگوی تحت وب را نیز ایجاد کرده‌ایم البته برنامه بلندمدت ما این است که هر دانشجویی بتواند در شهر مدنظر خود درس بخواند و جابه‌جایی‌ها بدون دغدغه صورت گیرد.
کاردار پیرامون فعالیت صندوق رفاه دانشگاه آزاد، گفت: این دانشگاه دو نوع وام به دانشجویان می‌دهد یک نوع وام که از صندوق رفاه وزارت علوم تخصیص داده شده است که حدود 40 میلیارد تومان است که تنها 7 درصد دانشجویان را پوشش می‌دهد که برای دوره کارشناسی به هر دانشجو 500 هزار تومان، کارشناسی ارشد یک میلیون تومان و دکترا 5/2 میلیون تومان وام اختصاص می‌یابد.
وی افزود: وام دیگر از صندوق رفاه دانشگاه آزاد است که به دانشجویان در سه قالب کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اعطا می‌شود که وام کوتاه‌مدت باید قبل از امتحانات تسویه و وام بلندمدت مشابه وزارت علوم که 9 ماه بعد از فراغت از تحصیل طی 48 تا 60 ماه تسویه شود و در حقیقت دانشگاه آزاد 1500 میلیارد تومان وام دانشجویی پرداخت می‌کند.
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد تصریح کرد: از شروع کار صندوق رفاه تا به امروز 4 میلیون و 700 هزار نفر سال از صندوق رفاه دانشگاه آزاد وام گرفته‌اند.
وی پیرامون دانشگاه آزاد برای تحصیلات تکمیلی نیز گفت: با توجه به هرم سنی کشور که تحصیلات تکمیلی رو به افزایش است دانشگاه آزاد نیز در این خصوص هدفگذاری کرده است و به این سمت حرکت خواهد کرد البته این را هم باید بگویم که از سال آینده افزایش شهریه نیز خواهیم داشت اما میزان آن هنوز مشخص نیست.
کاردار با اشاره به مشکلات دانشجویان برای پرداخت شهریه نیز گفت:‌ در این خصوص دانشگاه آزاد 4 مقوله وام ایجاد کرده است که صندوق رفاه دانشگاه آزاد در وام کوتاه‌مدت خود تا 50 درصد شهریه را پرداخت خواهد کرد و در خصوص دیگر وام‌ها بر مبنای اعتبارات تخصیص می‌یابد. معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد در ادامه سخنان خود پیرامون مشکلات نقل و انتقالات دانشجویان گفت: جز بیماران خاص، فرزندان شهدا و جانبازان و اعضا هیات علمی مهمان دائم دیگری نخواهیم داشت.
وی تاکید کرد: تا یک ماه دیگر آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات دانشجویان و مهمانی دائم نیز تدوین خواهد شد چراکه ما معتقدیم هزینه دانشجوی انتقالی را باید خود فرد پرداخت کند البته برای دانشجویانی که ازدواج می‌کنند از طریق یارانه فرهنگی این هزینه پرداخت خواهد شد و انتقالی به آنان داده خواهد شد.
وی افزود: برای تغییر آیین‌نامه نقل و انتقال دانشجو مجلس نیز اعلام آمادگی کرده است تا دانشجوی انتقالی و مهمان 1/5 برابر شهریه ثابت را به دانشگاه مقصد پرداخت کند.
سعید کاردار پیرامون دانشجویان شاغل نیز گفت: ما دو نوع دانشجوی تمام وقت و پاره وقت داریم البته مبنای قانونی تمام وقت بودن دانشجو است اما از آنجایی که دانشجویان ما شاغل نیز هستند برای برگزاری کلاس در پنجشنبه آیین‌نامه جدید در یک هفته گذشته ابلاغ شده است و دانشگاه‌هایی که دانشجویان آن دانشگاه متقاضی برگزاری کلاس در پنجشنبه باشند کلاس دایر خواهد شد. درخصوص عدم ارائه واحد در تابستان نیز باید بگویم در این خصوص الزامی برای واحدها وجود ندارد و دانشجو در ترم تابستان می‌تواند مهمان شود.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: از آنجایی که صندوق رفاه زیرمجموعه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد شده است ما تلاش می‌کنیم که رویه صندوق رفاه را به حالتی برگردانیم که ارائه تسهیلات به دانشجویان بیشتر شود که در همین خصوص 50 درصد شهریه را به دانشجویان وام خواهد داد،همچنین  7 میلیون ریال به متاهل ها و 6 میلیون ریال به مجردها بابت کمک هزینه مسکن ، 15 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج، 10 میلیون ریال قرض الحسنه ضروری و 3 میلیون ریال نیز به پایان‌نامه دکترا اختصاص می یابد.
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد در خصوص بیمه دانشجویان نیز گفت: دانشجویان با پرداخت 2 هزار و 150 تومان می‌توانند در ماه بیمه شوند و تلاش می‌کنیم تا این امر به صورت نیمه اجباری درامده و برای سال تحصیلی آینده اعطای کارت ورود به جلسه امتحان منوط به داشتن بیمه سلامت شود.
وی یادآور شد: بیمه پایه و حوادث نیز همانند وزارت علوم همه دانشجویان دانشگاه آزاد را تحت پوشش  قرار می‌دهد و بیمه تکمیلی نیز اختیاری است و دانشگاه آزاد مطابق وزارت علوم عمل می‌کند ودر این رابطه به دانشجویان متقاضی ، وام 100درصدی می‌دهد.
کاردار در ادامه با اشاره به تلاش معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد برای ایجاد اداره کارآفرینی و خلاقیت گفت: برای مقوله کسب و کار دانشجو فکری نشده است و استعداد آنان در دانشگاه شناخته نشده است به همین خاطر در حال احداث این اداره هستیم تا به دانشجویان مشاوره دهیم و دانشگاه تنها به کار نظری نپردازد.
وی همچنین در خصوص احداث دفتر آینده‌پژوهی دانشجویی نیز گفت: مبنای این دفتر این است که نیاز 10 سال آینده دانشجو را در نظر بگیرد و برای آن برنامه دهد.
سعید کاردار درباره برخورد با جاعلان مدارک دانشگاه آزاد اظهار کرد: در برنامه داریم که در اداره فارغ التحصیلان تمامی مدارک دانشگاه آزاد را از بدو تاسیس تا به امروز مورد بررسی قرار دهیم؛ مشابه کاری که درمورد کارت پایان خدمت یا معافیت انجام می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه قطعا با جاعلان مدارک دانشگاهی برخورد خواهیم کرد، تصریح کرد: اگر چنین عواملی دیده می‌شود باید به ما اطلاع داده شود، چرا که مدرک دانشگاه حکم خروجی و ناموس دانشگاه را دارد.
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: افرادی که ناخواسته در این حلقه غفلت افتاده‌اند، خودشان پیش دستی کنند وگرنه در هر منصب و کسوتی که باشند، با آنها برخورد خواهد شد؛ چرا که دکتر میرزاده در این زمینه با جدیت تمام کار می‌کند.
کاردار با بیان اینکه در کمیته انضباطی دانشگاه برخی تک روی‌ها، افراطی‌گری‌ها و اقداماتی که قانونی نیستند و بر اساس یک روال نانوشته به روال تبدیل شده‌اند وجود دارد، گفت:‌ برای جلوگیری از این قضیه سامانه جامع کمیته انضباطی را راه اندازی خواهیم کرد که از این پس حکم دانشجو بر اساس تخلف وی باشد نه بر اساس خودش. 


آگهی های استخدام
معرفی سایت به دیگران
ثبت ایمیل در خبرنامه مطالب استخدامی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد