همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آخه دختر، مگه پسر ایرونی چشه


  جام جم سرا:این سالها که میزان ازدواج دخترهای ایرانی با اتباع خارجی افزایش پیدا کرده ، به همان نسبت مشکلات این گونه ازدواج ها نیز زیاد شده و بخصوص آن گروه از ازدواج ها که به صورت غیر قانونی شکل می‌گیرد، آسیب‌های زیادی را به همراه دارد.

این آسیب‌ها اکنون آنقدر زیاد شده که مدیرکل امور اتباع استان تهران با هشدار نسبت به ازدواج زنان و دختران ایرانی با اتباع خارجی گفته «زنان و دختران ایرانی نباید تحت هیچ شرایطی تن به ازدواج شرعی غیرقانونی با اتباع خارجی به ویژه تبعه افغان بدهند و هر نوع ازدواجی با اتباع خارجی طبق قانون کشور باید با اجازه وزارت کشور و دولت صورت بگیرد».
به گفته موسوی نسب،‌ مشکلاتی که پس از ازدواج‌های شرعی و ثبت نشده زنان ایرانی با اتباع افغان ایجاد می‌شود به گونه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند از حقوق این زنان دفاع کند، لذا فرزندان حاصل این گونه ازدواج‌ها به افراد بی‌هویت و بعضا بلاتکلیف و رها شده تبدیل می‌شوند که احراز هویت آنها بسیار مشکل بوده و در آینده این کودکان برای ادامه تحصیل دچار مشکلات فراوانی می‌شوند چرا که امکان صدور هویت برای این کودکان مشکل است. در گزارش‌هایی که از ازدواج‌های شرعی غیرقانونی به دست ما می‌رسد اتباعی که به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند برای اخذ اقامت و یا سایر انگیزه‌های دیگر به ازدواج‌های شرعی با زنان و دختران ایرانی اقدام می‌کنند و امروز یکی از مشکلات اجتماعی ما فرزندان رها شده این گونه ازدواج هاست.

مدیرکل اتباع و امور خارجی استاندار تهران از خانواده‌ها خواست تا «در صورتی که مردان اتباع خارجی به دنبال ازدواج با دختران آنها هستند به این مسئله توجه داشته باشند که این ازدواج حتما به ثبت رسیده و با مجوز وزارت کشور باشد تا در صورتی که مشکلاتی در آینده ایجاد شد بتوان از حقوق زن ایرانی و فرزندان حاصل این ازدواج دفاع کرد». حالا با این شرایط، بازهم میل به ازدواج با اتباع بیگانه در دختران کشور بالاست و برای پسرهای ایرانی طاقچه بالا می‌گذارند. آخه دختر، مگه پسر ایرونی چشه که... (قانون)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد