همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

10 بازی خوب فلش


  ضمیمه کلیک روزنامه جام جم:

اگر بخت یارمان باشد و قرارمان کنسل نشود، قصد داریم به صفحه بازی تنوع بدهیم و هر از گاهی در کنار معرفی بازی‌های قدیمی‌تر و مناسب‌تر برای سیستم‌های زغالی! مقاله‌هایی جذاب و مفید ارائه کنیم تا شما مخاطبان گرامی را راضی نگه داریم. این تنوع را با مقاله‌ای از سایت Scumlabs.com آغاز می‌کنیم.

در این مقاله ده عنوان از بهترین بازی‌های فلش تاریخ معرفی شده‌اند که آشنایی با آنها برای هیچ کس خالی از لطف نیست. این فهرست از چند نظر حائز اهمیت است. مهم‌ترین آنها این که بیشتر بازی‌های این فهرست به نوعی پدربزرگ تعداد زیادی از بازی‌های آرکید و مینی‌مالیست موفق امروزی به حساب می‌آیند. ایده‌های بسیاری برای اولین بار در این عناوین مطرح شد و بعدها از سوی سازندگان دیگر این عرصه مورد استفاده قرار گرفت. مورد دیگر این‌که این عناوین می‌توانند مصداق‌های بارزی بر چگونگی خلق یک عنوان ساده باشد و برای بازی‌سازان وطنی نقش سرمشق‌های کاربردی را ایفا کنند.

1. مجنون مبارز

بازی Madness Accelerant عنوانی پر زد و خورد است. انواع سلاح در کنار گرافیک هنری جذاب و سختی چالش‌برانگیزِ آغشته به طنز؛ نمونه‌ای از تعالی با نبوغ اقناعی است.

لینک بازی:

http:‌/‌‌/‌www.scumlabs.com‌/‌action‌/ ‌madness-accelerant‌/‌

2. سوپر گلدان

در بازی Go Go Plant 2 در نقش مردی بازی می‌کنید که به دلیل قرار گرفتن در معرض تشعشعات هسته‌ای تبدیل به گلدان شده و حال برای رفتن به داروخانه و دریافت دارو باید در حالی که پول جمع می‌کند، از برخورد به موانع جلوگیری کند. موسیقی جالب، گیم‌پلی چالش‌برانگیز و طنزی جالب از ویژگی‌های این بازی است.

لینک بازی:

www.scumlabs.com‌/‌arcade‌/‌go-go-plant-2‌/‌

3. خط دفاع نازنین

بازی Desktop Tower Defense 2 از همان سبک بازی‌هایی است که ساخت عنوانی مثل Plantz vs Zombies را رقم زد. اگر دوست دارید این سبک را مفت و مجانی و مینی‌مالیستی تجربه کنید، این بازی را از دست ندهید.

لینک بازی:

www.scumlabs.com‌/‌strategy‌/

‌desktop-tower-defense‌/‌

4. سلاح کشتار ملکولی

در بازی Bubble Tanks 2 کنترل یک حباب ساده را به دست می‌گیرید و با از بین بردن حباب‌های دیگر، ماشینی مخوف می‌سازید؛ از آن بازی‌هایی که با وجود ظاهر ساده‌اش ساعت‌ها سرگرمتان خواهد کرد!

لینک بازی:

www.scumlabs.com‌/‌shooting‌/ ‌

bubble-tanks-2‌/‌

5. انسان بیگانه

یکی از بهترین و پرطرفدارترین بازی‌هایی که تا به امروز بر پایه فلش ساخته شده، Alien Hominid بوده و جالب این‌که تاریخ عرضه آن سال 2002 است! این بازی چنان نظر همه را به خود جلب کرد که بعدها برای PS2، Gamecube، Xbox و Gameboy Advance هم عرضه شد.

لینک بازی:

http:‌/‌‌/‌www.scumlabs.com‌/ ‌shooting‌/‌alien-hominid‌/‌

6. برخورد پلازمایی

بازی Plazma Blast در عین سادگی توانسته عناصر واقعگرایانه را با کنترلی روان و خوش دست ترکیب کند. فقط مراقب باشید گذشتن از مراحل این بازی کار ساده‌ای نیست!

لینک بازی:

www.scumlabs.com‌/‌shooting‌/

plazma-burst‌/‌

7. نوبرانه آرکید

در بازی Morplee باید پشت به پشت مینی‌گیم‌های ریزه پیزه‌ای را که میان تصویر پدیدار می‌شوند، حل کنید و در عین حال همه حواستان به دشمنان باشد مبادا با حمله به زمین، آن را از بین ببرند! طنز و منطق بامزه این بازی کم‌نظیر است و بی شک اوقات خوشی را برای هر کس رقم خواهد زد.

لینک بازی:

http:‌/‌‌/‌www.scumlabs.com‌/‌action‌/‌ morplee‌/‌

8. نهنگ مخوف دریاها

در این بازی که برگرفته از داستان معروف موبی‌دیک است، نقش نهنگ مخوف دریاها را به عهده خواهید داشت. گرافیک کارتونی بامزه و گیم‌پلی اعتیادآور عامل رغبت شما خواهد شد تا هرچه بیشتر وحشت بیافرینید و ملوانان را یک لقمه کنید و بزرگتر شوید. هر چه باشد تنها جایی که چِغری زیادش ضرر ندارد، همین عرصه شریف وحشت‌آفرینی است!

لینک بازی:

http:‌/‌‌/‌www.scumlabs.com‌/‌action‌/ ‌moby-dick-the-video-game‌/‌

9. نفوذ به قلب دشمن

بازی Raiden X از آن بازی‌های بزن و برو جلوست. در سفینه‌ای نشسته و به دل دشمن بی‌نهایت خود می‌زنید. سلاح‌ها تنوع چشمگیری دارند و کمی زرنگی و سرعت عمل کافی است تا در اندک زمانی بتوانید صحنه را با گلوله‌های بی‌پایان خود پر کنید. گفتنی است این سبک بازی می‌تواند سرمشق فوق‌العاده‌ای برای بازیسازان ایرانی باشد.

لینک بازی:

www.scumlabs.com‌/‌action‌/‌raiden-x‌/‌

10. نبرد با هیولاها

گول ظاهر ساده Amorphous+ را نخورید. حول همین هسته ساده، مکانیزمی پیچیده خلق شده که ارزش تکرار بسیار بالایی به آن می‌دهد. صرف وقت در این بازی و از بین بردن هیولاهای عجیب و غریب آن، برای هر کسی جذاب و لذتبخش خواهد بود.

لینک بازی:

http:‌/‌‌/‌www.scumlabs.com‌/‌action‌/ ‌amorphous‌/

سیاوش شهبازی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد