همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دومین دور توزیع سبدکالا آغاز شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اهدای یارانه 10 هزار نفر به سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: تا چند روز آینده دومین مرحله توزیع بسته امنیت غذایی اقشار آسیب پذیر توزیع می‌شود.

به گزارش ایسنا علی ربیعی گفت: از هفته دولت به این طرف 10 هزار نفر از مردم استان البرز داوطلبانه یارانه خود را به بهزیستی اهدا کرده اند.

او گفت: سیاست رفاهی و حمایت از طبقات پایین اجتماعی بخشی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است و در راستای مبارزه با فقر توزیع بسته های امنیت غذایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وزیرکار از اشتغال به عنوان مهمترین مساله حال کشور نام برد و با تاکید بر جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی از هدایت 50 درصد تسهیلات به بخش تولید خبر داد.

ربیعی با بیان اینکه در طول پنج ماهه امسال 7000 میلیارد تومان به پروژه های عمرانی اختصاص داده شده است، از تصویب 2300 میلیارد تومان وجوه اداره شده در قالب تسهیلات یارانه ای به بخش های تولید خبر داد.
او همچنین از فعال کردن موسسات کاریابی خبر داد و گفت: درصدد هستیم تا پس از شناسایی و آنالیز نیروهای کار و آموزش و توانمندسازی آنها از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور برای دریافت تسهیلات به صندوق مهر امام رضا(ع) معرفی شوند که امیدواریم با تصویب مجلس، اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده اختصاص یافته و به منابع صندوق افزوده شود.

او جهت گیری اقتصادی دولت را دستیابی به رشد هفت درصدی ذکر کرد و گفت: طی پنج ماهه امسال از رشد منفی خارج شدیم و آمارها رشد بیانگر رشد مطلوبی است.

ربیعی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به دنبال وقف در کارآفرینی و کمک خیر در امر اشتغال و کارآفرینی هستیم، بر ضرورت فراهم کردن فضای رشد برای کارآفرینان و تربیت افراد کارآفرین تاکید کرد.

او گفت: واگن های توسعه و اشتغال باید با محور کارآفرینی به حرکت درآید و افرادی که ایده و خلاقیت های نوین دارند، فضای رشد پیدا کنند.

ربیعی همچنین از ایجاد صندوق های اشتغال در استان ها با هدف کمک به جریان کارآفرینی و امنیت سرمایه گذاری خبر داد و تشکیل سازمان‌ها و کانون‌های کارآفرینی را یکی از برنامه های مهم وزارت کار ذکر کرد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شعار از خانه تا کارخانه مبنای سیاست‌های اشتغالی وزارت کار است و در قالب تعاونی وبا مشارکت کارآفرینان به صورت تخصصی و بین رشته ای ایده آموزش، تولید، بازاریابی و فروش محصول را دنبال می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد