همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تصویب یک فوریت زیان آور بودن شغل آتش نشانان در شورای شهر


  

تصویب یک فوریت زیان آور بودن شغل آتش نشانان در شورای شهر
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به پرداخت فوق العاده سختی کار به آتش نشانان، گفت:‌ معاون مالی و اداری شهرداری درباره پرداخت نکردن بودجه سازمان آتش نشانی پاسخگو باشد.
به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علیرضا دبیر با اشاره به دو مصوبه و یک لایحه‌ای که در این باره در دستور کار شورا قرار داشته، بیان کرد:‌ شورای سوم مصوبه ای درباره پرداخت فوق العاده به آسیب دیدگان و معلولان سازمان آتش نشانی داشت و مصوبه‌ای دیگر هم با موضوع پیشنهاد به دولت برای محسوب کردن فوت شدگان آتش نشانی به عنوان شهید ارائه کرد.
وی افزود:‌ یک لایحه دیگر هم درباره تدوین دستورالعمل اعطای تسهیلات به خانواده‌های جان باختگان آتش نشان در کمیسیون سلامت و خدمات شهری در حال بررسی است که تصویب آن به بهبود وضع معیشت این کارکنان کمک خواهد کرد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بودجه کمک سرمایه‌ای آتش نشانی باید به این سازمان به روز تخصیص پیدا کند، اظهار داشت:‌ این بودجه باید صرف تجهیزات و ساختمان‌های آتش نشانی شود و در واقع ما باید آن را تخصیص یافته تلقی کنیم.
دبیر، پرداخت نکردن بودجه کمک سرمایه ای را تخلف معاون مالی و اداری شهرداری دانست و تاکید کرد: اگر این بودجه به سازمان آتش نشانی پرداخت نشده معاون مالی و اداری شهرداری باید پاسخ دهد چرا که این رقم را به آتش نشانی پرداخت نکرده اند؟
وی توضیح داد: در موضوع هزینه ای ۲۴۵ میلیارد تومان در ابتدای سال به سازمان آتش نشانی کمک کردیم و در بودجه شرکت ها و سازمان ها هم اجازه افزایش ۳۶ میلیارد تومان دیگر را هم به شهرداری دادیم.
وی با اشاره به اینکه در سازمان آتش نشانی ۹۰ درصد کارکنان ورزشکار هستند و ما از تمام مصوبات آنها دفاع می کنیم، خاطر نشان کرد: امسال مجوز افزایش نیرو برای مجموعه های جدید را به این سازمان دادیم و با سختی و زیان آور بودن مشاغل این سازمان موافق هستم.
همچنین حافظی درخواست کرد که بودجه فوق العاده سختی کار از محل درآمدهای شهرداری تامین شود که دبیر با آن مخالفت کرد.
داریانی معاون منابع انسانی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه در مورد سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانی دو مزیت وجود دارد که درجه سختی کار و استفاده از بازنشستگی پیش از موعد از جمله آنهاست گفت: در مورد آتش نشانان دو نوع کارگری و کارمندی وجود دارد که خوشبختانه از وزارت کار و منابع انسانی موافقت های لازم اخذ شده است و 12شغل کارگری آتش نشانی اعم از راننده و... و 6 شغل دیگر آتش نشانی از جمله آتش نشان و...جزو مشاغل سخت محسوب می شود؛ اما نکته قابل تامل آن است که 36 میلیارد تومان برای تامین اعتبار لازم است و این امر در بودجه شهرداری دیده نشده است.
مهدی چمران در ادامه گفت: باید این موضوع در بودجه آتی مورد بحث قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، در پایان بررسی این موضوع، یک فوریت الزام شهرداری تهران برای زیان آور بودن شغل آتش نشانان تصویب شد.
در پایان جلسه مهدی چمران بنا به غیبت دانشور از بررسی انتخاب و تعیین ناظر شورای اسلامی شهرتهران به منظور نظارت برفعالیت و عملکرد روزنامه همشهری عبور کرد که موجب انقاد شدید رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شد، به گونه‌ای که وی خطاب به رئیس‌ شورا که در حال بیرون رفتن از صحن علنی بود، گفت: دستور جلسه چهارم شورا در خصوص انتخاب و تعیین نمایندگان ناظر شورای اسلامی شهر تهران به منظور نظارت بر فعالیت و عملکرد روزنامه همشهری به جلسه بعدی خلاف است.
وی تصریح کرد: به استناد قانون این کار نیاز به رأی‌گیری اعضا دارد و به راحتی نمی‌توان آن را به زمان دیگری موکول کرد و در واقع ما شاهد رفتار غیرقانونی هیأت رئیسه در این جلسه هستیم.
همچنین مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز در پاسخ انتقاد مطرح شده از سوی حافظی گفت: ما هم اکنون این آمادگی را داریم که دستور جلسه اشاره شده را رفع اشکال کنیم و مورد بررسی قرار دهیم.
در پایان جلسه همچنین بررسی طرح راه اندازی کمپین جهانی صلح که هفته‌هاست، مسکوت مانده بود این بار نیز به پیشنهاد حجت السلام و مسلمین ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی،به دلیل وقت نماز باز هم به تعویق افتاد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد