همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ایران رکورددار کمترین آمار زاد و ولد در منطقه


  

مدیرکل آمار سازمان ثبت احوال گفت: در سالهای گذشته نتوانسته ایم جمعیت و تاثیر آن را بر توسعه به درستی مدیریت کنیم و همین مساله در آینده برای ما مشکل ساز خواهد شد.

به گزارش تسنیم، علی اکبر محزون در همایش ملی تبلیغ جمعیت در مشهد افزود: ایران در بین 26 کشور منطقه رتبه 25 را در حوزه رشد موالید دارد و دارای پایین ترین رشد موالید در منطقه است.

او گفت: جمعیت فعلی ایران در پایان شهریور امسال از مرز 78میلیون نفر گذشته است که با این جمعیت، ایران حدود یک درصد جمعیت دنیا و در رتبه 18 دنیا قرار دارد و در آسیا رتبه 10 را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال افزود : دولت باید به این موضوع نگاه ویژه داشته باشد و در این زمینه برنامه ریزی گسترده انجام دهد ،کاهش فرزندآوری خلاءهای بین نسلی را در آینده رقم می‌زند که آسیبهای اقتصادی و فرهنگی بسیار زیادی را موجب می شود.

محزون گفت : هرچه در این زمینه غفلت کرده ایم کشورهای اروپایی و غربی در این زمینه به رشد جمعیت خود توجه داشته اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال افزود: تنظیم خانواده به معنای کاهش فرزندآوری نیست بلکه به معنای برنامه ریزی برای برخورداری از خانواده مطلوب با جمعیت متعادل است که در کشور ما این مفاهیم بگونه ای دیگر مورد توجه قرار گرفته است .

محزون افزود: سالهای 64 و 65بیشترین میزان موالید در کشور با تولد 2 میلیون و 200 هزار نفر به ثبت رسید اما پس از آن این روند، سیر نزولی هم در رشد جمعیت و هم دربعد خانوار به خود گرفت و دیگر چنین رقمی ثبت نشده است.

او گفت: از دهه 60 به بعد سهم سالمندی در ایران رو به افزایش گذاشته و سهم جمعیت جوان در فاصله سالهای 85 تا 90 از 35 و 4 دهم به 31 و نیم درصد کاهش یافته است.

محزون گفت: آمارها نشان می دهد که با افزایش تحصیلات تمایل به فرزند آوری کاهش پیدا کرده است و باید آموزشهایی که در نظام آموزشی ارائه می شود بطور جدی بازنگری شود.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال همچنین گفت: طبق آخرین آمار 193 میلیارد ریال از بیت المال کشور در حوزه کنترل جمعیت در کشور هزینه شده است.

همایش ملی تبلیغ و جمعیت با حضور 150نفر از مبلغان و خطبای محوری استان های کشور در امروز در مشهد مقدس آغاز شد.

در این همایش 2 روزه ، مسائل جریان شناسی, روندشناسی و تحولات استراتژیک تغییرات جمعیتی ایران و جهان تحولات گفتمانی و تاثیرات سبک زندگی غربی بر کاهش باروری و نحوه مواجهه با آن ، مبانی فقهی و دینی افزایش جمعیت ، ابعاد تربیتی, فرهنگی, اجتماعی و اقتصادی افزایش جمعیت ، راهبردهای تبلیغی و روان شناسی تغییر نگرش جامعه در موضوع افزایش جمعیت و نقش جمعیت در تمدن اسلامی بررسی می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد