همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

27 مهر آغاز ثبت نام حج دانشجویی


  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،صبح امروز نشست خبری عمره دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و اصحاب رسانه در دفتر مرکزی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی با بیان گزارش اجمالی از اعزام دانشگاهیان به عمره در دوره گذشته گفت: در سال گذشته 17500 نفر از دانشگاهیان سراسر کشور با همکاری بعثه و سازمان حج و زیارت به سرزمین وحی اعزام شدند.

وی افزود: ستاد عمره اقدام به برگزاری نظرسنجی در سه مقطع قبل، حین و بعد از سفر بین عمره گزاران دانشجو نمود.در سوالاتی که در نظر سنجی بعد از سفر از دانشجویان پرسیده شد 92درصد نسبت به مدیر کاروان،91 درصد نسبت به روحانی کاروان و 85 درصد از فرصت های معنوی سفر ابراز رضایت داشتند.

وی در خصوص برنامه های فرهنگی زائرین دانشجو گفت:برنامه های فرهنگی عمره در سه مقطع قبل، حین و بعد از سفر با ارسال بسته های فرهنگی برای زائرین دانشجو پیش بینی شده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص برنامه های فرهنگی بعد از سفر گفت: به منظور تداوم ارتباط با دانشجویان و برای حفظ معنویت سفر عمره، اقدامات زیادی صورت گرفته است. در این راستا،همایش از بهشت تا بهشت با حضور3200 نفر از دانشگاهیان عمره گزار 93 شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار شد.

رئیس ستاد عمره در خصوص اعزام دانشجویان به عتبات گفت:ثبت نام دانشگاهیان متقاضی اعزام به عتبات از 20 مهرماه در سایت لبیک آغاز شده و تا 26 مهرماه ادامه خواهد داشت و در این دوره 4200 نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در خصوص سهمیه عمره دانشگاهیان در سال جاری گفت:با پیگیری های ستاد عمره از سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری 17500 سهمیه به ستاد اعلام شد که در این مرحله 15 هزار نفر از دانشجویان و 2500 هزار نفر از اساتید به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی افزود:ثبت نام دانشجویان برای عمره، از روز یک شنبه 27 مهر لغایت 10 آبان ماه در سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir در سه گروه اساتید،دانشجویان پسر مجرد و متاهلین آغاز خواهد شد و قرعه کشی بعد از عاشورای حسینی به صورت اینترنتی انجام و زائرین اصلی و ذخیره اعلام خواهند شد.

رئیس ستاد عمره دانشگاهیان به تفاوت اصلی عمره دانشگاهیان در سال جاری با سال های قبل اشاره کرد و گفت:دانشجویان اصلی و ذخیره ای که در قرعه کشی انتخاب می شوند، باید دوره های آموزش مجازی را طی کنند و در صورت موفقیت در این دوره ها، مجاز به اعزام به سرزمین وحی خواهند بود.

فقیهی در خصوص زمان اعزام دانشگاهیان به عمره گفت:پیشنهاد ما این است که اعزام ها از اسفند ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد که این زمان هنوز قطعی نشده است.همچنین قیمت نهایی عمره امسال هنوز مشخص نشده است و بعد از قیمت گذاری سازمان حج به زائرین اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس ستاد عمره در خصوص ارائه تسهیلات به زائرین دانشجو گفت: با انعقاد تفاهم نامه ستاد با بانک تجارت مقرر شد به دانشگاهیان اعزامی به عمره و عتبات 1 میلیون تومان وام قرض الحسنه تعلق بگیرد.

فقیهی در خصوص اعزام دختران به عمره گفت: هنوز مشکل اعزام دختران مجرد به عمره حل نشده است و فقط متاهلین به عمره اعزام خواهند شد.

وی افزود:دانشجویان متاهل که اخیرا ازدواج کرده اند در قرعه کشی دارای اولویت هستند.

رئیس ستاد عمره در سوالی در خصوص افزایش سهمیه عمره گفت:باتوجه به اینکه 6 میلیون نفر از مردم در نوبت اعزام به عمره هستند امکان اخذ سهمیه بیشتر از سازمان حج وجود ندارد و در حال حاضر بیشترین سهمیه بدون نوبت در اختیار دانشجویان است.

فقیهی گفت:دانشگاهیان در کل دوران تحصیل و تدریس فقط یکبار می توانند از سهمیه عمره دانشگاهیان استفاده کنند.همچنین دانشجویانی که در دوره مجردی به عمره اعزام شده اند امکان اعزام به صورت متاهلی را نخواهند داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد