همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

جزئیات برگزاری مراسم نماز و تشییع پیکر آیت الله مهدوی کنی


  

به گزارش  مهر، ستاد نماز جمعه تهران در خصوص نماز و تشییع پیکر مطهر حضرت آیت الله مهدوی کنی (ره) اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

تقدیر و مشیت الهی بر آن بود که در آستانه ماه محرم، ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام روح بلند مردی بزرگ از جنس فقاهت، مبارزه، ولایت مداری و تقوا از سرای خاکیان به جایگاه عرشیان پرواز کند. بی شک او فانی فی الله بود و رفتارش رنگ و بوی خدایی داشت و سنگر روح بلندشان هرگز با هواهای نفسانی تسخیر نشد.

خبر ارتحال یار دیرین امام و انقلاب، خادم و امین مردم، عالم مجاهد و پارسا، مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی رحمت الله علیه موجب تالم خاطر ملت شریف ایران اسلامی، به ویژه عالمان، دانشگاهیان، طلاب، روحانیت انقلابی و عموم پاک سیرتان گردید.

نماز بر پیکر مطهر فقیه عالیقدر، مجتهد عظیم الشان، مجاهد نستوه مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ محمد رضا مهدوی کنی (رضوان الله تعالی علیه) یار دیرین امام رهبری فردا در دانشگاه تهران راس ساعت 8:30، توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی اقامه خواهد شد.

- درب های دانشگاه تهران از ساعت 6:30 به روزی عزاداران باز خواهد شد.

- مراسم از ساعت 7 صبح با زیارت عاشورا شروع خواهد شد و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز جناب آقای حسن فردی و مدیحه سرایی مداح اهل بیت (علیهم السلام) حاج سعید حدادیان ادامه خواهد یافت.

- لازم به ذکر است؛ پس از اقامه نماز، تشییع پیکر پاک این عالم ربانی از خیابان انقلاب به سمت چهارراه ولیعصر تا خیابان حافظ خواهد بود و سپس در شهر ری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) مراسم تشییع و تدفین انجام خواهد شد.

- از مردم عزیز خواهانیم که از وسائط نقلیه عمومی جهت شرکت در این مراسم استفاده کنند و از آوردن اشیاء حجیم به داخل دانشگاه خودداری نمایند.

- شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه و شرکت تهران آماده خدمت رسانی به عزاداران خواهند بود.

ستار نماز جمعه تهران این ضایعه دردناک و جانگاه را به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حقش مقام معظم رهبری مد ظله العسالی، مراجع عظام تقلید، روحانیت معظم، دانشگاهیان و عموم ملت بزرگ ایران اسلامی و بیت شریف آن عامل مجاهد، تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و رحمت خاصه و برای خانواده های داغدار صبر و شکیبایی و استمرار راه آن فقیه عالیقدر را مسئلت می نماید.

روح بلندشان شاد و راهش پر رهرو باد.

 به گزارش خبرنگار مهر، همچنین مراسم تغسیل و تکفین آیت‌الله مهدوی کنی بعد از نماز صبح امروز در حوزه علمیه مروی توسط حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی و با حضور جمعی از اعضای خانواده، تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) و نیز جمعی از شخصیتها از جمله مصطفی پورمحمدی و علی اکبر صادقی رشاد انجام شد.

پیکر آیت الله مهدوی کنی پس از تغسیل و تکفین جهت وداع عموم مردم و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع)، به مسجد این دانشگاه انتقال یافت.

گفتنی است، این مراسم امشب از ساعت 19 با تلاوت قرآن توسط استاد کریم منصوری، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان و مداحی حاج میثم مطیعی برگزار خواهد شد.

از صبح امروز نیز در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) مراسم قرائت قرآن جهت شادی روح آیت الله مهدوی کنی برقرار است.


مجموعه های آموزشی مناسب برای کارجویان


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد