همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

شهرک سیلیس به زودی به دانشگاه آزاد بروجرد واگذار می شود


  معاون پژوهشی واحد بروجرد گفت: این واحد دانشگاهی به زودی صاحب شهرک سیلیس سلول های خورشیدی ایرانیان خواهد شد.

' احمد شهسواری'  در گفت وگو با ایرنا افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بروجرد فعالیت های عملی خود را با طرح عظیمی برای راه اندازی یک شهرک صنعتی آغاز کرده و این شهرک صنعتی با تمرکز بر تولید سیلیکون متال فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: این طرح اکنون به تصویب هیئت امنای استان رسیده است و در مرحله بعد به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال خواهد شد .

وی افزود: این طرح بزرگ که قابلیت ایجاد اشتغال برای چهار هزار نفر و سودآوری سالانه 20 میلیارد تومانی دارد، بعد از رسیدن به مرحله بهره برداری در این شهرک دارای 5 کارخانه بزرگ تولید سیلیکون خواهد بود که در کشور و خاورمیانه نمونه ای نداشته و در دنیا نیز رتبه چهارم را خواهد داشت.

دکتر شهسواری معاون پژوهشی واحد بروجرد با بیان اینکه بخشی از این کار پیش از این انجام شده و به دلایلی ابتر مانده اظهار کرد: پروسه انجام و راه اندازی این طرح تا رسیدن به مرحله سودآوری حدودا دو سال زمان نیاز دارد و برای تأمین هزینه های مورد نیاز آن از مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و کمک های بخش خصوصی استفاده می شود.

شهسواری افزود: طرح ساخت شهرک سیلیکون متال بروجرد به عنوان یک طرح بزرگ ملی و منطقه ای نقش مهمی در شتاب بخشی به روند تولید انرژی های نوین با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها دارد.

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی های مجموعه شهرک سیلیکون متال بروجرد، احداث نیروگاه خورشیدی 400 مگاواتی است که می تواند موجب تحولی عظیم در کشور و منطقه شود

وی گفت: تمامی قطعات الکترونیکی و مواد اولیه نانو تکنولوژی که کشور عزیزمان ایران در این عرصه درجهان نام آور است از سیلیکون متال استفاده می کنند.

به گفته وی معادن سیلیس بروجرد ملایر و نهاوند در جهان هم نظیر سیلیس هندوستان است که به عنوان بهترین سیلیس جهان شناخته می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد