همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

گردشگری و IT دو زمینه مناسب برای ایجاد اشتغال در کرمانشاه


توفیق مطرح کرد:
گردشگری و IT دو زمینه مناسب برای ایجاد اشتغال در کرمانشاه
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت، گردشگری و IT را به عنوان دو زمینه مناسب برای ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه نام برد و گفت: برای رقابت در دنیای کنونی باید علوم و داشته هایمان را به روز کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر توفیق پیش از ظهر شنبه در همایش آموزش مهارت در صنف و صنعت در کرمانشاه، اظهار داشت: کرمانشاه یکی از استان های مستعد و دارای ظرفیت های گردشگری بالایی است که چنانچه از این ظرفیت استفاده شود، ایجاد اشتغال، درآمد و به دنبال آن توسعه صورت خواهد گرفت.
وی افزود: چنانچه از ظرفیت گردشگری استان به هبترین شکل استفاده شود و زمینه برای حضور گردشگران فراهم باشد، اشتغال غیر مستقیم زیادی ایجاد خواهد شد.
توفیق با اشاره به آمار گردشگری در دنیا و ایران گفت: در سال 2012، 5 درصد GPI کشور صرف گردشگری شده و 6 تا 7 درصد اشتغال دنیا نیز در گردشگری است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت خاطر نشان کرد: اگر اشتغال را تنها در صنعت و تولید صنایع ببینیم و بخواهیم تعداد صنایع در استان را بر اساس آمار موجود افزایش دهیم حداقل به 15 سال زمان نیاز داریم، در حالیکه در صنعت گردشگری به این زمان نیاز نیست.
وی همچنین با اشاره به صنعت آی تی به عنوان یکی از صنایع تاثیر گذار در ایجاد اشتغال کشورها، گفت: هم اکنون در سوئد به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته دنیا 71 درصد خریدها به صورت اینترنی انجام می شود، در حالیکه در خاور میانه و آفریقا 66 مردم در اینترینت می چرخند و تنها 15 درصد خریدها از این طریق صورت می گیرد.
توفیق یادآور شد: از 30 شرکت بزرگ دنیا، 11 شرکت در حوزه آی تی فعال هستند، چرا که این صنعت نیاز به سرمایه چندانی نداشته و تنها به نیروی انسانی ماهر نیازمند است.
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه نیز می توان از این طریق ایجاد اشتغال و کسب درآمد کرد، افزود: برای این منظور باید زاویه دیدمان را تغییر دهیم.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت در ادامه با اشاره به اینکه تحریم ها نتوانسته ما را از مسیر پیشرفت بازدارد، خاطر نشان کرد: با وجود تحریم ها بسیاری از کشورهای دنیا با ما رابطه داشته و مراودات تجاری دارند.
توفیق با تاکید بر آموزش در جهت ایجاد اشتغال، تصریح کرد: در شرایط فعلی تنها آموزش و مطالعه کافی نیست و با توجه به اینکه دنیای امروز دنیای نوآوری است باید این مسئله را مد نظر داشته و به آن توجه کنیم.
وی همچنین گفت: کشورهای پیشرفته تولیدات سنتی خود را حفظ کرده اما برای توسعه و جذب بیشتر مشتری تنوعاتی را در آن ایجاد کرده اند، لذا ما هم اگر به دنبال توسعه هستیم باید به دنبال تنوع باشیم.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت در ادامه اظهار داشت: در دنیای کنونی رقابتی وجود دارد و کشور ما نیز تحت یک پتک سنگین به نام تحریم قرار گرفته است که سعی می  کند با فشار ما را از مسیر مورد نظر عقب بیندازد، لذا ما باید برای رسیدن به هدف زمان بیشتری صرف کرده و داشته هایمان را بروز کنیم.
توفیق خاطر نشان کرد: ما اقتصاد مقاومتی را داریم که به ما یاد می دهد که آن نقطه هدف را از سمت دیگر فشار داده و تحریم ها را بشکنیم.
وی گفت: در دنیا همه چیز قابل پیش بینی و هدایت است اما متاسفانه در کشور ما اینگونه نیست که همین مسئله آهنگ رشد ما را کند کرده است.
توفیق در پایان سخنان خود با بیان اینکه دو نوع سرمایه در دنیا (منابع طبیعی و منابع نامشهود) وجود دارد، افزود: 78 درصد سرمایه کشورهای پیشرفته دارایی های نامشهود است، اما در کشور ما این امر بر عکس است و 80 درصد دارایی های ما منابع طبیعی است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته دارایی های مشهود ما منابعی چون خط موبایل و ... بوده، گفت: فراموش کرده ایم که نیروی انسانی می تواند مهمترین دارایی نامشهود ما باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد